Wat is het mooiste GMT horloge?

Het merk ‘Rollie’ ken ik niet maar dit vind ik mijn mooiste GMT horloge :wink:

31 likes

Deze Halios.

13 likes

Tja…

35 likes

Deze vind ik ook fijn

5 likes

Als je één wijzer minder had was ik het er mee eens. Een simpele 24-uur driehander purist met lockable bezel voor de tweede tijd is voor mij het mooiste GMT horloge omdat het een totale “economy of design” demonstreert: Je houdt het mechanisch uiterst simpel, en geeft op doeltreffende wijze je tweede tijd aan. Versta me niet verkeerd, een Vintage-look Airman is altijd prachtig, maar de purist is het meest… eh… puur.

Buiten dat vind ik de Rolex Polar toch wel het noemen waard. Misschien wel een veel geiniger horloge dan de GMT Master II vanwege exact dezelfde reden: Rolex zet in op een mechanisch GMT ontwerp waarbij de urenwijzer draait zonder de basistijd te manipuleren, waarom zou je die draaibare duikbezel er dan nog bij doen?

In dat opzicht vind ik de Halios die @Grol noemt weer een mooi voorbeeld van hoe het dan wel weer moet.

SBGN005 is, na de Glycine Purist met jouw wijzerset maar zonder GMT hand, mijn keuze:

21 likes

Voor de groot geschapen polsen-mensen onder ons vind ik dit toch wel de mooiste

8 likes

Topfoto! :ok_man:

1 like

Ik lieg, het is deze

8 likes

21 likes

Easy:

6 likes

17 likes
24 likes

14 likes

image

6 likes

Moser:

Kan prima leven met het feit dat de Rolex geen optie is om te kiezen :wink:

8 likes

18 likes

Dat is geen gmt maar een perpetual calendar

1 like

6 likes

Een Grand Seiko SBGJ019. Prachtige GS afwerking met een donkergrijze sunburst wijzerplaat.

Hij staat in het blauwe gedeelte als je meer wil weten.

19 likes

Leuk topic, dit.

Overigens stel ik de caveat dat een Rolex GMT Master II niet telt niet op prijs.

Het is net alsof je zegt dat iedereen toch vind dat dat de mooiste GMT is, en we onze tweede keuze allemaal maar op moeten geven.

Mijn mening was mijn mening toch wel geweest, en ik ben niet gediend van de implicatie dat ik anders toch een Master had gekozen.

Daarom stel ik voor dat je de titel aanpast door die zin tussen de haakjes even weg te halen.

3 likes