Wat is het mooiste GMT horloge?

Mijn enige GMT ;

De functie is voor mij totaal overbodig, het rode accent vond ik wel mooi en deze is niet zonder te krijgen…

6 likes

Wat een hard woord, ik prefereer de term ‘manueel therapeut’.
Het klinkt wel als een prima avond.

6 likes

Je hebt 100% gelijk. Te laat op de dag… :flushed:

Bedankt iedereen voor alle goede ideeën! Ik vind het kunnen volgen van een tweede tijdzone een ontzettend fascinerende optie. Zo handig ook als je wel ns in het buitenland zit. Ik ga me nog even beraden over de keuzes.

@LB7: budget laat ik nog even open omdat ik dat per horloge beoordeel.
@Fate_Amenable_To_Change: ik weet eerlijk gezegd niet wie die titel had veranderd. Had er zelf geen problemen mee. Maar bedankt voor je nuttige bijdragen!

2 likes

Mochten er nog meer creatieve ideeën zijn, dan houd ik me van harte aanbevolen!!

Halios Seaforth GMT maar dan met deze GMT wijzer die helaas niet in productie is gegaan, ik vind het huidige kortere model GMT wijzer aanmerkelijk minder mooi!

8 likes

Mijn airmen (meervoud) zijn al lang de deur uit, maar er zit weer een vakantie aan te komen en, ja hoor, de GMT kriebel is terug. Gotta have one. :see_no_evil:

Ik ga dit draadje blijven volgen want alle tips zijn welkom.

On topic: was deze 10 atm waterdicht geweest, had ik 'm nooit verkocht.

11 likes

Een van de allermooiste metalen banden vind ik!
Mooi!
En het horloge zelf is natuurlijk ook in orde.

1 like

Geen klokje van mij, maar pfoe wat een meuijj ding!

4 likes

Deze voor mij.

9 likes

Alleen jammer dat het geen GMT is…

Ehmm, jawel hoor :wink:

1 like

Het hangt natuurlijk af hoe je een GMT definieert, maar je kunt bij deze geen 2 tijdzones instellen. De ‘GMThand’ is hier gekoppeld aan de ‘local time hand’ en dient enkel om een 24hrs aanduiding te geven. Hij is dan ook ontwikkeld voor cave explorers die na een tijd het verschil tussen dag en nacht niet meer kennen omdat ze te lang ondergronds waren.

In mijn ogen dus geen echte GMT.

5 likes

Kan je de bezel niet draaien dan?

1 like

Nee, is vast. Net als bij de andere Explorers II.

Bij de nieuwere kun je wel de ‘local time’ hand afzonderlijk instellen, en zijn voor mij dus wel echte GMT’s.

3 likes

Casio van een paar tientjes en je hebt ook een GMT.

2 likes

Wat een vervelend topic blijkt dit te zijn. Nu wil ik eigenlijk onderstaande hebben.

16 likes

Gewoon negeren :innocent:

1 like

Dat is een wereldbol op een verknipte autoband.

Nu nog steeds?

Wat doet dat “local” en “home”?

2 likes

Jammer van dat rubber bandje :joy::joy: