Zelf ben ik al tijdje ‘slapend’ actief op het forum
Sinds mijn 16e echt liefhebber en nu ik 33 ben twijfel ik soms of ik horloges verzamel of dat ik een probleem heb zeg maar
De teller staat inmiddels op 40 horloges dus mijn vraag is hoe jullie hiermee om gaan? Wanneer zet je voor jezelf of voor je wederhelft is t meer de ‘grens’
Mijn collectie loopt nogal uiteen en vanzelfsprekend probeer ik ook meer zeldzame horloges te verkrijgen maar waar begin je soms met opruimen
Ik heb een probleem gehad, ben al weer op de weg terug. Soms nog wel wat afkickverschijnselen. Damn. Ik wil weer iets nieuws … sorry, had even een terugval.
Is veel verzamelen een probleem … of is flipperen een probleem ?
Bij een verzameling komt er een punt van verzadeging … tenminste dat hoop ik dan voor je.
Op een gegeven moment heb je alles van een bepaald merk of soort horloge wel redelijk compleet.
Tenzij je echt alle horloges die er te koop zijn wilt hebben ?
Bij flipperen ook al houden we de actuele collectie beperkt zal het punt van verzadeging wellicht nooit bereikt worden. Er is altijd wel wat moois om te willen hebben.
Ik heb overduidelijk een probleem. Ik doe gemiddeld twee weken met een horloge om hem vervolgens in te ruilen voor iets anders, om dan vervolgens die dan na ongeveer twee weken weer in te ruilen voor wat anders. Zo gaat het al een jaar of drie.
Als het een verzameling is met een bepaald thema of merk, is 40 een mooi aantal toch? Als het alleen maar kopen om t kopen is, kan je je afvragen of je er niet op een andere manier mee om moet gaan. Als je willekeurig welk horloge kan pakken uit je collectie en er met kennis en passie over kan vertellen, zeg ik ga gewoon zo door. Dan maakt t ook niet uit of ze NOS of mint zijn.