Ik zie hier regelmatig mensen berichten plaatsen over hun verzameling en dan komt er een lading duikers voorbij, of gekleurde chronografen etc.
Zelf heb ik geen thema in mijn collectie, of het zou diversiteit moeten zijn zodat ik bij elke gelegenheid/kledingkeuze een passend horloge om zou kunnen doen.
Nou ben ik benieuwd wat voor soorten verzamelingen jullie hebben (en dan gaat het me niet om de aantallen en welke horloges), maar meer om waar jullie interesse ligt en waarom juist die.
Mijn huidige verzameling is nog niet zo groot, maar ik merk dat ik over het algemeen toch vooral val voor de wat klassieker ogende modellen. Ik heb voor mezelf nu besloten dat mijn volgende klok een wat moderner ogende chrono moet zijn, en ik merk dat ik het erg moeilijk mee heb om wat uit te zoeken
Eigenlijk mag ik hier niet meedoen.Ik ben geen echte verzamelaar.
Wel heb ik een redelijk vast omlijnd idee hoe mijn collectie er uit zou moeten zien. Criterium is estethiek en afwerkingsniveau. Gezien het prijskaartje dat inherent is aan die criteria betekent dit dat ik tussen nu en 25 a 30 jaar mijn verzameling compleet heb.
casual: Blancpain Leman Big Date (heb ik)
allround: Explorer I, Omega AT of AP Royal Oak
sportief: Sub 16610M of UN Marine Chronometer
dress: VC Patrimony of PP 3919
leuk voor erbij: een Speedmaster
Voorlopig geniet ik volop van al het moois dat er gemaakt wordt en het enthousiasme dat ik elke dag weer tegenkom op dit forum.