??? Wat is het voor merk...uitvoering..?

Grand seiko is het iig niet!

1 like

Ik zie geen zilver. Als ik het zo zie lijkt me het eerder vrij moderne kitsch :sweat_smile:

Als je hem door google lens haalt zie je zoveel vergelijkbare of identieke platen dat je je bijna afvraagt of ze vroeger er maar 1 hadden en alleen het logo aanpaste.

Het lijkt me of “G L” of “G i” te zijn. Voor de rest niet verder gezocht.

Misschien helpt het als je de achterdeksel(s) opent en een foto van het uurwerk plaatst.

Lijkt mij toch wel een S te zijn??
Maar op Google niks, nada , noppes te vinden over (antieke) zakhorloges met "G, S "
Wel op het forum een zakhorloge met "G, S "gevonden ?

Wijzerplaat lijkt niet van emaille te zijn, dus wat @koekoek al zegt, het zou best eens helemaal niet zo oud kunnen zijn. Als je het achterdeksel openmaakt kunnen we aan de hand van het uurwerk wellicht meer zeggen.

Dat was een van de dingen in combinatie met de tekst/cijfers op de plaat, de gravues. Het doet me erg denken aan dit type zakhorloges waarvan ik er een aantal gehad heb. Maar ik kan het natuurlijk mis hebben.

Klopt, de combinatie komt mij vreemd over en in geen enkel tijdperk echt passend.
Dit ontwerp wijzerplaat dateert een beetje uit de jaren 1930, maar de wijzerplaten waren toen al meestal niet meer wit, omdat emaille uit de gratie begon te raken. Verder hadden de wijzerplaten meestal een verdiepte subdial.
Deksel lijkt mij een vrij dik stukje (spuit)gietwerk; deksels werden vroeger eigenlijk altijd geperst en daarin werd een gravure geperst of gesneden, en niet gegoten.

Uiteraard kan ik er ook naast zitten, maar zou mij niet verbazen als er achter dat deksel een eta of miyota uurwerkje zit :blush:

Ik denk dat het een zakhorloge is.

2 likes

Geen speld tussen te krijgen :stuck_out_tongue_winking_eye:

1 like

Ik zie anders legio modellen die erop lijken, incl lettertype van de numerals:

Leef je uit

Idd die had ik ook gevonden, de layout van de wijzerplaat lijken erg op elkaar. Zal de achterplaat los halen binnenkort.

Het gaat om details, zoals bijvoorbeeld het letertype van de 24 uurs cijfers. Ik denk dat wbcoupe genoeg zakhorloges gezien heeft :innocent: Het horloge openen zal veel meer vertellen. Wat voor uurwerk is, handwinder?

3 likes

Dat zeg ik ook, maar de precieze combinatie is raar. Wijzerplaat is een combinatie van de twee die je laat zien :thinking:


Ik had deze nog gevonden op het net, qua layout komt ie aardig in de buurt, met de cijfers, cijfers in het rood, rond om de onderbroken “blokjes cirkel”…hand opwinder idd…achterkant binnenkort openen.

Ik heb er ook 1 met bijna gelijke plaat, veel gebruikte layout en font


Het merk van dit apparaat is mij nog onbekend

Die Laval die je post is een modern quartz zakhorloge. :innocent:

1 like