Wat is ie nu waard denken jullie?

Zoals jullie wellicht al gelezen hebben, heb ik weer een citizen orca titanium blue.

Deze is geheel gematteerd zodat de band en kast er weer keurig uitzien, glas is vernieuwd door een origineel citizen glas door de horlogemaker.

Nu, tja, het kriebelt alweer en om een andere topper te kunnen kopen zou ik deze moeten verkopen. Hij ligt in de kast om hem te “sparen” van gebruikssporen.

Bijzonder in dubio, het heeft me bijna een jaar gekost om er weer een te vinden en op te laten knappen, dus dat geld ben ik kwijt. Anderzijds, hij kan de basis vormen voor een mooie Oris welke ik al heel lang wil hebben.

Het is dus ook nog niet zeker of ie weggaat, zie niet als een voorzichtige waardebepaling.

Wat zou deze waard zijn denken jullie?

1 like

EUR 50 … stuur maar op. Deal gesloten :joy:

2 likes

Ik doe er nog €100 bij

Nog 75 daarbovenop

En over een maand zie je weer een mooie Longiness. Of een Sinn. Damasko. Flipperitus.
Geeft het op, hou de Citizen, draag hem met plezier en spaar voor die Oris. Die is er over een jaar ook nog.

4 likes

Foei, jij hebt er al een :wink:, verkoop me de jouwe. Dan hoef ik minder zuinig te zijn op de mijne en is het probleem ook opgelost :+1:

Ik zou hem lekker houden.
Denk niet dat hij veel aan het budget voor een Oris
zal bijdragen.

Heeft hij een WR test ondergaan na het plaatsen van het nieuwe glas?

En tja, wat zou deze waard zijn…rond de 170 denk ik.

Grt.

Zeker, opnieuw afgeperst en uitdraai aanwezig voor de waterdichtheid.

1 like

Okay, dan doe ik er een tientje bij :smile:

Gelet op de internationale markt en de huidige schaarste denk ik rond de €400 a €450.

1 like
3 likes

Op mp een op rubber met een vraagprijs van 125 euro. Dat schiet niet echt op voor die oris.

Als je de Aquis bedoelt hou dan wel rekening met de behoorlijk grove eerste schakels op de bracelet. Persoonlijk vind ik hem op rubber mooier en sowieso een stuk comfortabeler.

1 like

Welnee, bracelet is top…

Er zijn diverse verkocht op HF. Wellicht kun je de prijs achterhalen, maar veelal doen ze het niet meer dan € 200 a € 250. Hier met alle MP taferelen zelfs onder de € 200. Ik heb deze 3 x gehad, maar verkoop leverde me geen succes op :laughing:

Ook diverse Orissen gehad. Ook die zijn mooi aan de pols maar slecht voor je zakken :wink: Gelukkig vergeet ik de pijn snel door de volgende aankoop. M.a.w. achter je laten en snel verder gaan :sunglasses:

Een andere klassieker

3 likes

Mits grote pols. Wel beetje shiny.

Heb geen ervaring met de rubberband maar de stalen band zit uiteindelijk als gegoten inderdaad!

OT: Als je zoveel tijd in een horloge hebt gestoken is de kans groot dat de sentimentele waarde de marktwaarde overstijgt. Moeilijke keuze dus…

Jullie hebben gelijk ook, ik hou hem mooi zelf, Oris is over een jaar ook nog wel te koop.

Dank voor de reacties :+1:

2 likes

Hahah jij bent erg man.:see_no_evil:

Wat een onzin. De Oris bracelet is juist een topper :wink: