Wat is ie waard?

Hallo allen,

Ik denk eraan deze Seiko Colonel Pogue te verkopen… Komt uit 1973. Alle functies werken. Naaldje reset mooi op 0. Iemand enig idee wat deze kan opleveren?

Is geen colonel Pogue en we zijn geen taxatiebureau :wink:

7 likes

In goeie staat een euro of 500. In deze staat moet je denk ik met de helft al blij zijn. Buiten wat erg duidelijk te zien is is de kast ook erg gepolijst.

2 likes

Goed om te weten…
Dus geen Colonel Pogue? Zijn dat dan alleen die met goudgele wijzerplaat?

Klopt :+1:

1 like

Nee. De enige “echte” is een gele 6139-6005 met resist dial. Voor de rest is Pogue een erg handige verzamel naam voor deze horloges met al hun referenties.

1 like

@Koekoek: die heeft toch een goudgele wijzerplaat. Dan klopt het toch? Beetje overbodige opmerking van je :joy::joy:

Niet ieder model met een gele wijzerplaat is een “echte” Pogue dus. Dit is evenmin een echte Pogue.

Pogue als verzamelnaam is gewoon een erg handige term in plaats van de hele tijd alle verschillende referenties te moeten benoemen. Ik noem dat horloge van TS gewoon een blauwe Pogue dan weet iedereen wat ik bedoel. :wink:

1 like

Klopt maar iedere echte Pogue heeft een goudgele wijzerplaat :joy::joy::joy:

Humor dit.

En dus klopt:

3 likes

Volgens mij geeft @koekoek aan dat alleen de goudgele wijzerplaten MET water resist op de plaat ’echte’ Pogue zijn.

3 likes

Zoveel nog? Ik denk eerder aan minder dan 200 gezien de zeer slechte visuele staat en geen originele bracelet.

En dan is dat mischien wat een ander er nog voor over zou hebben. Voor mij is ie nog geen 50 waard, alles wat bijzonder aan dit model is, is niet meer in goede staat. Scherpe lijnen van de kast, mooie bezel, de binnenring, de bracelet. Sorry maar wordt er treurig van als ik hem zie.

Ik zeg ook dat je dan blij moet zijn. :wink: Deze bracelet is wel correct voor een Pogue.

1 like

Altijd weer wat om bij te leren…

Allemaal verschillende banden waren mogelijk

3 likes

Dan is de bracelet het meest waard van dit ding…

En die ziveren staat ook nog op mijn lijstje… prachtig horloge

1 like

Speltip 19: @Koekoek heeft áltijd meer verstand van Seiko’s. :joy:

3 likes

Ik weet het. En dan ligt betweterig gedrag altijd op de loer :wink:

Overigens was mijn opmerking niet zo serieus bedoeld. Alle echte Pogues hebben een goudgele wijzerplaat. Dat is ook waar, maar voor de echte kenner kennelijk niet specifiek genoeg :joy::joy:

1 like