Wat is je "daily beater"?

Welk horloge heb jij dagelijks, of het meest, om?

Ik ben zelf aan het kijken naar prachtige horloges met een flinke marge rond de 5.000. Dit horloge is dan voornamelijk voor dagelijks gebruik.

De Tudor Pelagos sprak me erg aan, maar misschien dan doorsparen voor een Rolex sub ceramic (met of zonder datum?), Rolex GMT Blauw/Zwart, (veel) langer doorsparen voor een Sea-dweller, of bij Omega naar de nieuwe 9300 moonwatch of planet Ocean kijken?!

Aaah! Zoveel keuzes.

Wat hebben jullie en wat zouden jullie aanraden voor daily use? Want deze is niet echt handig om dagelijks om te hebben…

Toe maar, zoiets als daily rocker

Dan wil ik weten wat je horloges voor speciale gelegenheden zijn :slight_smile:

Mauzer Schreef:

Welk horloge heb jij dagelijks, of het meest, om?

Ik ben zelf aan het kijken naar prachtige horloges
met een flinke marge rond de 5.000. Dit horloge is
dan voornamelijk voor dagelijks gebruik.

De Tudor Pelagos sprak me erg aan, maar misschien
dan doorsparen voor een Rolex sub ceramic (met of
zonder datum?), Rolex GMT Blauw/Zwart, (veel)
langer doorsparen voor een Sea-dweller, of bij
Omega naar de nieuwe 9300 moonwatch of planet
Ocean kijken?!

Aaah! Zoveel keuzes.

Wat hebben jullie en wat zouden jullie aanraden
voor daily use? Want deze is niet echt handig om
dagelijks om te hebben…

http://www.mijnalbum.nl/Foto-IF8AATGV.jpg

De Omega PO krijgt van mij de meeste draagtijd, tussendoor af en toe een dagje (of 2) één van mijn andere horloges.

Voorheen ging m’n quartz Breil om de pols tijdens vakanties maar tegenwoordig draag ik ook daar één van m’n automaten.

Mocht je de Pelagos kopen dan heb je inderdaad nog een aardige duit over, uitgaande van een budget van € 5.000.
Volgens mij ligt de Tudor voor ± € 3.200 in de etalages in Nederland? (Afgelopen weekend in Barcelona overigens gezien voor € 3.300).

Sub No Date zou overigens ook een stevige daily beater zijn :slight_smile:

Groeten,
Rob

Het komt heel zelden voor dat ik één horloge dezelfde dag draag. Ik heb horloges voor verschillende activiteiten. Bij het golfen altijd een g-shock. Als ik thuis kom van het werk gaat er ook weer meteen een andere om afhankelijk van mijn stemming.

het horloge dat ik die dag om heb is mijn dailybeater. Niet 1 specifiek horloge. Vaak draag ik in een week wel meerdere dezelfde door elkaar en dan de week daarna weer met andere horloges.

Ik draag mijn horloges door elkaar. Om de week wissel ik wel eens. Ik wissel meer van bandje dan van horloge. :wink:

Als je écht een Daily Beater wil zou ik sowieso gaan voor één met saffierglas en mét datum.

Een late 16610 bijvoorbeeld?

Groet, Glenn

Deze Seadweller 16660 is mijn daily beater.

Een fijne combinatie van vintage en degelijk modern.

Mijn daily beater is de 114060, sinds ik de SND heb krijgen men andere horloges maar weinig draagtijd.

Als ik aan het fotograferen ben altijd mijn Pellikaan Timing, die kan tegen een stootje.

Voor de rest wissel ik tussen mijn Dornblueth, Nomos en Omega Seamaster. Ik heb niet echt een Daily Beater.

NicoB)-

Mijn beste,

Voor mij is dat de Certina DS Multi-8.
Een prettig horloge, kan een stootje hebben, zit goed om de pols, ziet er goed uit
en een aantal functies gebruik ik ook daadwerkelijk!!

Orologio Signaturis Temporis.B)-

Al mijn horloges zijn beaters. De Magrette en de Sea-gull draag ik het meest. De Citizen is voor het ruigere kluswerk en de Seiko is gewoon fijn.

Magrette

Sea-gull

Citizen

Seiko

Een Steinhart Ocean vintage gmt is nog onderweg om de troepen te versterken.

Mijn Panerai 005 draag ik vrijwel elke dag, ik vind het zonde om die niet te dragen, dus de andere liggen stof te happen :slight_smile:

Ik draag mijn horloges afwisselend. Een echt dagelijks horloge heb ik niet. Het dichtst in de buurt kwam mijn Explorer. Geschikt voor vrijwel alle omstandigheden.

Mocht je een wat grotere klok willen kan je natuurlijk ook gaan voor de 39 mm.

Deze rammer uit mijn geboortejaar '82, krijgt er iedere werkdag flink van langs. Ik betwijfel sterk, of een mechanisch horloge, zoveel smeer kan hebben.

Ik ben veel onderweg en vind mijn PO daarbij nog steeds de prettigste reisgezel. In NL draag ook wel andere horloges. Ik heb recentelijk opvolging aangeschaft echter deze moest helaas weer even terug waardoor ik hem nog niet heb kunnen voorstellen.

Ik droeg mijn Alain Silberstein als beter, sinds hij te koop staat eigenlijk elke dag een Seiko skx007 op mesh.

Ik rouleer uit mijn 2 horloge kistjes, dus ècht daily en beater heb ik niet…

zoals inmiddels bekend… sinds ze klaar is heb ik haar dagelijks om de pols… ook bij klussen onder de vloer, door het zand baggeren… kabels trekken…

de Verdaluminium… de Geanodiseerde laag is toch wel hard te noemen… heb het nog niet voor elkaar gekregen om er zelfs maar een krasje in te maken…

Een echte Daily Beater heb ik niet, maar degene die ik het meeste draag zijn:

En eigenlijk kan ik nog wel even doorgaan, want ook:

Niet samen natuurlijk, maar wel allebei regelmatig.
Wel de Longine en de Breitling het meeste eigenlijk en dan toch vooral de Longines sinds ik die heb.