Ik ben zelf aan het kijken naar prachtige horloges met een flinke marge rond de 5.000. Dit horloge is dan voornamelijk voor dagelijks gebruik.
De Tudor Pelagos sprak me erg aan, maar misschien dan doorsparen voor een Rolex sub ceramic (met of zonder datum?), Rolex GMT Blauw/Zwart, (veel) langer doorsparen voor een Sea-dweller, of bij Omega naar de nieuwe 9300 moonwatch of planet Ocean kijken?!
Aaah! Zoveel keuzes.
Wat hebben jullie en wat zouden jullie aanraden voor daily use? Want deze is niet echt handig om dagelijks om te hebben…
Ik ben zelf aan het kijken naar prachtige horloges
met een flinke marge rond de 5.000. Dit horloge is
dan voornamelijk voor dagelijks gebruik.
De Tudor Pelagos sprak me erg aan, maar misschien
dan doorsparen voor een Rolex sub ceramic (met of
zonder datum?), Rolex GMT Blauw/Zwart, (veel)
langer doorsparen voor een Sea-dweller, of bij
Omega naar de nieuwe 9300 moonwatch of planet
Ocean kijken?!
Aaah! Zoveel keuzes.
Wat hebben jullie en wat zouden jullie aanraden
voor daily use? Want deze is niet echt handig om
dagelijks om te hebben…
De Omega PO krijgt van mij de meeste draagtijd, tussendoor af en toe een dagje (of 2) één van mijn andere horloges.
Voorheen ging m’n quartz Breil om de pols tijdens vakanties maar tegenwoordig draag ik ook daar één van m’n automaten.
Mocht je de Pelagos kopen dan heb je inderdaad nog een aardige duit over, uitgaande van een budget van € 5.000.
Volgens mij ligt de Tudor voor ± € 3.200 in de etalages in Nederland? (Afgelopen weekend in Barcelona overigens gezien voor € 3.300).
Sub No Date zou overigens ook een stevige daily beater zijn
Het komt heel zelden voor dat ik één horloge dezelfde dag draag. Ik heb horloges voor verschillende activiteiten. Bij het golfen altijd een g-shock. Als ik thuis kom van het werk gaat er ook weer meteen een andere om afhankelijk van mijn stemming.
het horloge dat ik die dag om heb is mijn dailybeater. Niet 1 specifiek horloge. Vaak draag ik in een week wel meerdere dezelfde door elkaar en dan de week daarna weer met andere horloges.
Voor mij is dat de Certina DS Multi-8.
Een prettig horloge, kan een stootje hebben, zit goed om de pols, ziet er goed uit
en een aantal functies gebruik ik ook daadwerkelijk!!
Ik draag mijn horloges afwisselend. Een echt dagelijks horloge heb ik niet. Het dichtst in de buurt kwam mijn Explorer. Geschikt voor vrijwel alle omstandigheden.
Deze rammer uit mijn geboortejaar '82, krijgt er iedere werkdag flink van langs. Ik betwijfel sterk, of een mechanisch horloge, zoveel smeer kan hebben.
Ik ben veel onderweg en vind mijn PO daarbij nog steeds de prettigste reisgezel. In NL draag ook wel andere horloges. Ik heb recentelijk opvolging aangeschaft echter deze moest helaas weer even terug waardoor ik hem nog niet heb kunnen voorstellen.
Niet samen natuurlijk, maar wel allebei regelmatig.
Wel de Longine en de Breitling het meeste eigenlijk en dan toch vooral de Longines sinds ik die heb.