Wat is je dresser grail? (max 5000 euro)

Van der klaauw ariadne of een omega aqua terra

Mvg
Matthias

Tweedehands Jaeger-LeCoultre Master Ultra thin Moon 39. Ambitieus voor 5k, maar heel veel scheelt het niet.

Volgens de definitie is een grail vrijwel onbereikbaar, dus een echte grail is het niet. Aan de andere kant zal ik niet snel 5 ruggen neerleggen voor een dresser.

7 likes

Idd begrip dress is in dit topic wel heel rekbaar


2 likes

Hartstikke mooi!

Juist voor dress horloge zou ik bereid zijn het meeste geld neer te tellen, dat is nl. Het horloge dat ik draagbtijdens activiteiten waarbij het geen sxhade op zou kunnen lopen. Hoewel ik, in mijn ogen, ook best wel protserige horloges heb, is een clear dress horloge diep in mijn hart wat ik het liefste zie aan horloges. De ultra thin zou ik zomaar een van de mooiste horloges vinden
zilveren plaat en zwarte lwren band. Als je hem draagt zal ( behalve kenners ) het horloge opvallen
maar zelf kijk je tegen een top en gedistingeerd horloge aan.

Mijn ‘dress grail’ is een ‘off-beat’ keuze: de Polpora Cristobal No 75. met big date en gangreserve complicaties op zwarte krokodil. Polpora is een klein en relatief onbekend Pools merk uit de stad Zielona Gora. Ze gebruiken luxere ETA uurwerken (in dit geval de 2892.A2 die ook door IWC en Breitling gebruikt worden) die ze decoreren. In deze serie (‘unique’) vindt je gelimiteerde edities met een oplage van 1. De prijs van dit horloge is omgerekend iets van EUR 2500 dus ruim binnen budget. Er zijn ook andere (goede) keuzes denkbaar voor dit budget, maar ik heb iets met de stad Zielona Gora, vind het horloge erg aantrekkelijk, en het spreekt me aan dat elk stuk uniek is.

2 likes

Deze:

2 likes

Nomos Zurich Blaugold

Heb je nog bijna de helft van je centen over om bijvoorbeeld een leuke duiker voor te kopen :stuck_out_tongue_winking_eye:

Overigens heb ik wel eens begrepen dat wat de puristen betreft een dresswatch geeneens een secondewijzer heeft.

2 likes

Milus Snow Star.

Steekt een leuk verhaal achter.

1 like

Hee die kende ik nog niet, prachtig!

Idem dito, behalve de Polerouter. Die hoeft niet per se.

Zenith Elite en Zenith Captain zijn ook de moeite waard.

Deze sportieve dress.

https://shop.laco.de/de/Classics/Laco-Sport.html

Dat is een contradictio in terminis.

1 like

Ik hen (nog) geen dresser grail. Maar inmiddels wel een dressy horloge; nog wel aan de sportieve kant.

Of ik ooit besmet wordt met het virus voor de echte, fijnbesnaarde, dunne, platte, gedistingeerde horloges weet ik niet. De plaatjes zijn in ieder geval fraai!

Jammer van de disbalans tussen de mooie wijzers en de dikke indexen.

Dat vind ik juist Super! Is denk ik ook wat deze klok voor mij net geen echte dresser maakt. Net iets sportiever, net iets dikker dan een “echte dresser”

Die dikke indexen zijn overigens platte tritium tubes voor een schitterende, altijd aanwezige, lume.

4 likes

De ultieme dresser is de JLC REVERSO voor mij.

Onder de 5000 euri lukt een Grande Taille nog wel, maar persoonlijk vind ik de grande date 8 jours nog iets leuker. Die is wel wat kleiner, maar een Reverso hoeft niet groot te zijn aan de pols; het horloge zélf straalt genoeg grootsheid uit :wink:

Goud is ook wel mooi, maar dat haal je met 5000 euri niet.

7 likes

tudor-heritage-black-bay

blancpain-fifty-fathoms

Ik kan nog geen foto’s uploaden. Eerste bericht namelijk. :smile:

Tweedhands ruim haalbaar. Prachtig in zijn simpelheid.

3 likes