Wat is je dresser grail? (max 5000 euro)

Ik ben wel benieuwd welke grails er op dit forum in de hoofden zitten, als het gaat om een dresser. Om het enigszins ‘bereikbaar’ te houden, even een maximum van 5000 euro (dat er niet allerlei rare limited Patek dressers langskomen ;)).

De mijne is de Omega De Ville Hour Vision, met witte wijzerplaat.

Voor liefhebbers van andere kleuren wijzerplaat:

3 likes

Heb ik eigenlijk niet… Alleen als ik nog eens wat extra centen overheb, dan wil ik de Seiko Astron SAST007 (SBXA007). Maarja dat is niet echt een dresser.

Een UG Polerouter in staal met zwarte wp. Of een stalen Connie pie-pan. Maarre - voor dat geld lukken ze allebei wel, plus een leuk weekje (ver) weg.

Moderne dressers doen me niks, m.u.v. sommige Pateks… :wink:

Voor dat geld zou ik zoeken naar een 2e-hands Reverso duo in roségoud.
Dan moet je hoogstwaarschijnlijk nog wel wat extra bijleggen, maar dan heb je ook wat :wink:

Een Omega Aqua Terra :heart_eyes:

Een dresser is een commode of ladekast. Ik zie nog niet helemaal wat dat met horloges te maken heeft :smile:

http://www.mijnwoordenboek.nl/vertaal/EN/NL/dresser

3 likes

Mijn beste,

Voor mij is en blijft de Omega deVille chronograaf, een begeerlijke droom.

En voor straks: “Buona Notte” (lekker dromen) en morgen gezond weer op!!

Orologio Signaturis Temporis.:wink:

1 like

Mijn grail dresswatch (dresswatch ruime definitie) heb ik al, maar wat ik nog wel zou willen (PP buiten beschouw gelaten):

Vintage Vacheron Constantin
Chronometre Zenith cal. 135
IWC cal 85xx

Dresser-adepten zijn er in allerlei variatie’s geheel naar eigen smaak. Sterker noch afhankelijk van de gelegenheid en lokatie waar je gaat dressen en met wie ?
Plaatjes downloaden van internet en wegdromen is jongensfantasia.
Het komt er pas echt op aan wanneer de dinertafel is gereserveerd, de dame bekend en je in gespannen gemoedstoestand de meest geschikte klok voorzichtig uit de vitrinekast tilt. Bij twijfel pak je nog snel ff die andere want gaat de juiste klok het verloop van die avond bepalen of een lieve glimlach tijdens het geanimeerde gesprek. Jaloerse blikken kijken naar de schitterklok van eenvoudig dik double en ego-strelend al die aandacht.
Vorige week een etentje gehad in Het Amsterdamse Americain hotel. Klassiek interieur met kaarslicht. Voor deze ambiance koos ik voor de oude EPOS-vollkalender. Door mij aangekocht bij juwelier Willem v/d Berg in den Bosch nu alweer zo’n vijftien jaar geleden.


2 likes

Als ik dit jaar 5000 euro zou neerleggen voor een dresser, zou dat momenteel de Omega Globemaster zijn. Nog niet op de markt. Prijs zal er wel boven zitten, maar zal ergens vast wel voor die prijs te krijgen zijn.


http://www.horlogeforum.nl/uploads/db9961/5016/b51ce6c434349e89.jpg

3 likes

Zit dik onder de 5000 , en vraag mij niet
hoe en waarom alsjeblieft… Weet 't zelf amper , maar hij raakt mij op bepaalde manier…

Als merk nog net niet verguist…

Tweedehands, deze :

3 likes

Hmmm…
Ik heb hem dan al… Mijn Sub ND :slight_smile:

Tot 7 - 8k zou een GMT Pepsi 1675 zijn… met matte wijzerplaat. … <3

Met een dresser bedoelde ik eigenlijk een klein plat klokje op een leren bandje :wink:

Sub ND is overigens fantastisch en kun je natuurlijk gewoon a la JB bij een pak dragen

2 liner?

1 like

Ja, probleem is dat ik soms een dresswatch heel mooi vind, maar de dresswatches die ik heb eigenlijk nooit draag. Daarom heb ik besloten dat ik in principe geen dressers meer koop. Maar mocht ik nou gedwongen worden om een grailachtige dresswatch uit te zoeken (wat ik op zich niet heel erg zou vinden, hoor :stuck_out_tongue_winking_eye:) dan misschien zoiets.

SBGW047

Of de, imho ook goed gelukte, Aqua Terra.

1 like

De Aqua Terra vind ik in zijn soort de mooiste, die is echt fantastisch.

Die komt er nog een keertje, net als de Planet Ocean. Omega kan mij bijzonder goed bekoren…

1 like

Een Breguet Classique !

Helaas zelfs tweedehands nog wel ietsjes duurder dan 5000 euri…

4 likes

Blijft mooi en de eerste dresser uit het lijstje :stuck_out_tongue_winking_eye:

Wordt tegelijk de glashutte geplaatst …:+1::grinning:…ook mooi en heeft toen hij uitkwam ook op mijn lijstje gestaan.

Doe mij deze maar !

4 likes