Jouw ultieme grail, vintage & modern

Vertel eens allemaal, wat is jullie ultieme natte horlogedroom? Waar willen jullie je hele leven lang voor werken om dan eindelijk die eene ( of 2) grail(s) te kopen?
Mijn moderne grail is persoonlijk een 40mm platinum DD met ice blue dial. Nog nooit in persoon gezien en ik geef toe, ben wat angstig voor een anti-climax!
Mijn vintage grail is een pp ref 565 met breguet numeral dial.
Hoor graag jullie grails!
Groetjes

1 like

Zijn volgens mij al een heeeeleboel topics over :wink:

Kijk hier even:

1 like

TS is nog maar net lid, zal dus wellicht alle topics hieromtrent nog niet hebben gelezen.

Doe mij de Daytona Platina maar. Niet echt een grail maar wel een dijk van een horlogeā€¦

2 likes

Hier de mijne (komt voor eind november) maar dan wel op de donkerblauwe band van de 2e foto:

3 likes

Bespaar je het (opnieuw) typen :wink:






2 likes

Oeps, precies wat over gezien! Toch bedankt voor het doorverwijzen!

1 like

och was nog maar topic nummer 12.613 over dit onderwerpā€¦

geeft nietā€¦

1 like

Welkom op het forum Bert! :slightly_smiling_face:

Ik begrijp dat je dit topic startte omdat je als nieuweling iets actief wilde delen met de andere leden en dat is een goede zaak. Het feit dat er al zulke topics bestaan maakt niets uit. Als we daarop moeten gaan letten hebben we hier bijna niets meer te babbelen en te delen met elkaar, want bijna alles is al een keer of tientallen keren besproken. :joy::wink:

Mijn grail is deze: ook dat weet iedereen hier, maar nu kan ik het lekker nog een keer laten zien. :innocent:

Heel veel plezier gewenst hier! :+1:

10 likes

Bedankt! En dat exact model is het model wat de horloge liefde bij mij heeft doen ontstaan! Mijn vader heeft een 18038 met deze dial sinds 1987, het horloge staat volledig op mijn netvliezen gebrand!

1 like

Zowel vintage als modern mijn unieke grail maar deze Porsche Singer DLS is wel mijn grootste grail.
Of ging het om een horloge? :slight_smile:

Power in the Singer DLS 911 comes from a 4.0-litre flat-six engine developed by Williams Advanced Engineering with input from the Hans Mezger, who has his fingerprints all over the flat-six that debuted in the 1963 911. In other words, heā€™s well qualified in matters concerning air-cooled Porsches.

With 373kW on tap at a dizzying 9000rpm, lightweight throttle bodies and a unique oiling system, along with its own pistons, cylinders and titanium conrods, itā€™s being pitched as the ā€˜ultimate air-cooled 911ā€™ engine. Weā€™re inclined to agree, based on the information at hand. Itā€™s hooked up to a six-speed Hewland manual gearbox, by the way.

4 likes

Mijn grail, een Audemars Piguet Royal Oak. Dit horloge heeft zoiets bijzonders voor mij. :blush:

3 likes

Ik had twee grails, een vintage Tissot cal 33.3 en een moderne Tissot PRS516 Automatic chrono. Die zijn beide binnen dus het wordt tijd voor een nieuwe grail. :thinking:

Deze speelt al een poos ergens ver weg in mā€™n gedachten; de Omega speedmaster moonphase:

De kans dat hij er ooit komt? Bijzonder kleinā€¦ :sweat_smile:

2 likes

De kans dat de AP er bij mij ooit komt is btw ook bijzonder kleinā€¦ :sweat_smile:

3 likes

Rolex Explorer 214270.
Deze komt er zodra ik mijn twee Tudors Black Bay 79220N heb verkocht. Iemand nog interesse?

1 like

De Holy Grail is (naar mijn weten) ook nooit gevonden. Altijd leuk om ergens naar uit te kijken en misschien, heel misschienā€¦ komt ie er toch, als het verlangen maar groot genoeg is.:+1:

2 likes

De mark1 of mark 2? Heb zelf de mark 1, echt een super horloge!

Mijn god hoe vet hĆ©ā€¦

2 likes

De mark 2. Dit horloge moet echt naar je toe groeien en ik voel dat ik er nu klaar voor ben.

1 like

5 likes