Wat is (zijn) jullie holy grail(s)?

Hi,

Nadat ik ben aangestoken door het horlogevirus ben ik mezelf eens goed aan het oriënteren naar hetgeen wat er allemaal te koop is én vooral wat ik mooi vindt. Een horloge moet me vooral aanspreken. Een merk doet mij niet zo veel.

De keuze in horloges is op z’n zachts gezegd nogal overweldigend en daarom vindt ik de keuze voor een volgende erg moeilijk. Ik ben er iig al wel uit dat een automatisch horloge mijn voorkeur heeft. Een horloge dat leeft om dat ik beweeg vindt ik wel bijzonder :slight_smile:

De keuze van een volgend horloge heeft natuurlijk ook een financiële kant en ook die is per persoon verschillend. Zo heb ik de Tissot Quadrato ontdekt. Een mooi klokje met moderne en eigentijdse uitstraling met een knipoog naar bv een Tag Heuer uit de jaren "70. De quartz uitvoering kan ik me veroorloven, de automaat echter niet. En zo is er een holy grail of UUW (Unobtainable Unaffordable Watch) aan mijn nog korte wishlist bij gekomen.

Ook staat er, naar aanleiding van een aantal posts hier op het forum, een aantal Russische horloges op mijn wish list. Toen ik haar voor het eerst zag was ik op slag verliefd op een Poljot Sturmanski uit de jaren '70. Ze is wat lomp en misschien zelfs boers te noemen. Ze heeft een wat grove afwerking maar daardoor ook wel karakter. Ik durf het hier bijna niet te bekennen maar ik ben ook verliefd op haar zus, de Poljot Strela. Een zo mogelijk nog mooier exemplaar waar mijn ogen niet vanaf kan houden. Ik hoop haar binnenkort eens in het echt te mogen zien én voelen on mezelf en haar er van te overtuigen dat zij een plaats om mijn arm verdiend.

Na dit betoog rest mij jullie dit te vragen: Wat is jullie holy grail of UUW?

Cheers,
Paddy

De wensen veranderen met de week, dus van een echte grail kan geen sprake zijn bij mij.
Helaas heb ik gisteren weer niet de lotto gewonnen, dus deze

blijft nog even buiten bereik met z’n retailprijs van €350.000

Betaalbaar : Panerai Submersible (pam 24)

Onbetaalbaar : Patek Philippe Nautilus

Als ik ooit nog veel geld over heb, wordt het zoiets:

Of eventueel deze quarter repeater:

Ik heb niet echt een holy greal. Vind horloges super en houd van diverse modellen.

Uiteraard heb ik wel een wish-list maar die is niet erg lang en staan momenteel wel verdacht veel vintage horloges op. Dit van de merken Rolex, Panerai en Patek

Deze zou ik graag een keer willen aanschaffen.
Blijft voor mij toch één van de mooiste horloges.

Maarja, ik vind het toch wel een hele grote drempel om even
een goeie 4000 voor een horloge neer te leggen.

Misschien als ik mijn 25 jarig jubileum bij de baas heb gevierd.
Hoef nog maar 5 jaartjes. :slight_smile:

Momenteel is dit mijn grote favoriet…

Ben er nog steeds erg blij mee.

majary Schreef:

Momenteel is dit mijn grote favoriet…

http://i148.photobucket.com/albums/s31/majary80/S6
300980.jpg

Ben er nog steeds erg blij mee.

:~ En je hebt gelijk, erg erg erg mooi.

Voor mij is het de Omega Seamaster Professional.
Met een prijs van €2440 (uiteraard de automaat), is hij nog wel te doen.
Zit inmiddels op een kwart, en met wat geluk heb ik hem over ongeveer een half jaartje. Moet wel doorwerken, ben maar een simpele vakkenvuller :wink:

voor mij is er geen holygrail…en waarom niet!!! simpelweg omdat die niet bestaat:S

Deze

Het zijn er een maar een paar :D:

Hartelijk dank voor jullie reacties. Er zitten werkelijk schitterende horloges tussen! Wat mij opvalt is dat het veelal de “bekende” merken zijn die jullie laten zien: Patek Phillipe, Rolex, Omega, Van Der Klaauw, Panerai, en zelfs een Casio…

Heeft jullie keuze voor deze merken te maken met de naam of met de techniek die er achter zit of heeft het puur met uitstraling te maken?

Ik ben erg benieuwd wat een horlogeliefhebber laat tikken…

Cheers,
Paddy

Beetje naam, meer techniek maar vooral het gevoel wat ik er van krijg als ik er naar kijk!

Deze. Voor dit horloge zou alles de deur uitgaan (gezien de prijs zal dat ook wel moeten…)

Menno

Blancpain Air Command.

Echt een van mijn nummers 1

Dat is de IWC Grande Complication

Helaas zo’n 180.000 euro boven mijn budget