Wat is jouw “holy grail” horloge?

Hoi liefhebbers!

Dit wordt mijn eerste topic op het horlogeforum. Ik weet niet of dit al eens een keer is gedaan (vast wel), maar laten we deze topic starten met jouw ultieme droom horloge. Post een foto van het horloge waarvan jij altijd al hebt gedroomd. Het laatste klokje wat jij zou kopen om je collectie mee af te sluiten.

Ik begin met deze A. Lange & Söhne Datograph Perpetual. Helaas ben ik nog niet de eigenaar van dit prachtstuk, echter heb ik hem wel voor een dagje vol plezier mogen dragen. Wat een ding! Deze foto heb ik overigens zelf gemaakt van die dag.

Leef je uit! Ik zie graag waar jullie van houden. :ok_hand:t3:

15 likes

Ik heb best wel mijn “grails” te pakken, maar hoog op de whishlist deze twee

Rolex 16750 GMT Plexi Pepsi

A. Lange & Söhne 1815 Annual Calender in witgoud

8 likes

11 likes

Deze. De nieuwe Van der Gang 20052 (41mm en ca.12mm kasthoogte). Komt pas in december maar als Fries wil ik deze gewoon echt in de collectie hebben. Afgelopen zondag om de pols gehad en irl vond ik hem indrukwekkend. “Sporty dresser” zou de beste omschrijving zijn. Niet iedereen is er weg van, maar dat maakt onze liefhebberij juist zo leuk :sunglasses::sunglasses:

36 likes

Die rode aanduiding geven hem wat mooi retro’s!
Het geheel met een rode pusher, en een afwijkende pusher linksboven maken het wel erg druk voor mijn smaak.

1 like

Heb je een collectie dan…? :grin:

2 likes

Ik denk toch deze jlc Tribute to Polaris

11 likes

Snap je punt. Ik vind hem toch op een of andere manier fantastisch. Lekker speels en zomers.

9 likes

Kleintje, ik begin bescheiden :sunglasses:

2 likes

Ik heb eigenlijk nog maar eentje op mijn lijst staan als grail :heart_eyes:

14 likes

Maar dan toch niet met een Valjoux caliber in een image met de prijs van een écht horloge?

5 likes

Ik vind deze tribute zo mooi, maar ik begrijp niet zo goed waarom :

  • de datum een witte achtergrond heeft…zwart blend toch veel beter in
  • het datumvenster de witte cirkel afkapt…dat kan toch veel strakker naast de witte cirkel?
1 like

Beetje bij elkaar geraapt. Uurwerk te klein voor de kast e.d.

2 likes

Vroeger was dat voor mij een Speedmaster, maar later werd dat deze:

15 likes

Omdat jij het bent mag je hem tegen die tijd best een keer komen passen…weer eens iets anders dan de standaard sport Rolex, die kennen we inmiddels wel toch Sammie :sunglasses:

3 likes

Ik heb deze week mijn 16750 verkocht :face_with_raised_eyebrow: erg mooi, maar kreeg een zeer goed aanbod. En uiteindelijk wil ik een 6542 bakkeliet :grinning:

(Plaatje van het internet, ik wil hem wel met originele band)

11 likes

JLC Master 8 days perpetual

19 likes

Hou er rekening mee, als notoire flipperaar, dat ie voor een fatsoenlijke prijs vast niet meer te slijten is. :wink:

1 like

Een grail is voor mij een onbereikbaar stuk.
Maar wie weet, ooit, komt er een Patek 5970R (als ik de loterij win) :star_struck:

10 likes

Subje

Is haalbaar. Wanneer ik mentaal zo ver ben om zoveel geld aan 1 horloge uit te geven, zal-ie komen.

15 likes