Wat is jouw “holy grail” horloge?

De Speedy is er…

!

…ik wil nu deze nog :sunglasses:
image
(Ja dezelfde als Hans :slightly_smiling_face: )

18 likes

Je laat nou wel een afbeelding zien met een zielig armpje. Om jouw arm/pols zal ie fantastisch staan! :wink:

1 like

20 likes

Die heb ik afgelopen Woensdag opgehaald !

19 likes

Begrijp ik! Momenteel is er nog geen ander horloge die voor mij een nieuwe Holy Grail zou kunnen worden. Misschien dat ik in de toekomst nog eens ga kijken naar een chronograaf (Speedmaster😀?).

1 like

Daarom komt mijn naam dus ook in de rotor.
Wist alleen niet dat dit een topic werd waarin we onze keuzes tot in den treure verantwoorden :joy::joy::joy:

6 likes

Perfecte afmeting…
Ik ga hem bewust niet passen…

1 like

Goed idee…dan neem ik de jouwe wel over! :shushing_face: :sunglasses:

1 like

Ik heb wel een grail in elke prijsklasse die ik nu nog niet bezit. Hoe verder ik geraak, komt er telkens eentje bij. Ik werk mezelf rustig de ladder op en zie wel waar ik eindig aan het einde van mijn leven :wink: Aan de laatste geraak ik waarschijnlijk nooit omdat ik die centen liever voor mijn kinderen zal houden, gok ik.

Vintage spreekt me niet persé aan. Ik snap de charme maar mijn grail horloges worden zelf wel vintage op den duur, met mijn eigen verhaal aan vast ipv dat van een ander.

Mijn eerste grail was een Nomos en die heb ik gekocht bij de geboorte van mijn zoon vorig jaar!

De eerstvolgende is een Speedy, paar maand terug gepast bij de AD en het was liefde op het eerste gezicht :ok_hand: 2019 waarschijnlijk!

Iets prijziger de knaller die ik als one watch collection zou houden moest ik maar eentje mogen of willen houden :thinking:

Dan de sportieve chrono die telkens weer tot de verbeelding spreekt, met dank aan @Bauhaus voor de foto en goeie smaak :wink:

image

De grail dresswatch, zilver of zwart zou ik moeten passen om te beslissen

En dan mijn ultieme grail op dit moment, een Lange chrono

En dan omgekeerd dragen :heart_eyes:

24 likes

Hahaha, herkenbaar. Van te voren bedenken hoe een horloge eindelijk eens te houden. Kopen op je verjaardag, graveren, …

Helpt allemaal niet Jeroen, krijg je spijt van!

Enne, je hoeft je niet te verantwoorden, uit ervaring wil ik je slechts behoeden…:wink:

1 like

Haha, ik ben bang dat ik deze parel nooit meer weg doe😀.

2 likes

Maar dan wel opnieuw waterdicht gemaakt.

image

14 likes

Jij opent je NA topics toch altijd meteen met een link naar het topic in het blauwe gedeelte met het zelfde horloge?

10 likes

Jeroen maakt geen NA topics…
De teksten zijn daar te lang voor…

2 likes

:joy: Meer nog, hij post gewoon zijn NA’s direct in het blauwe gedeelte!

7 likes

Allemaal jaloers :sunglasses::sunglasses::sunglasses:

12 likes

,
:joy::joy::joy::clap::clap:

Mijn holy grail is on his way:

Nu moet ik op zoek naar een nieuwe holy grail. Nog geen idee wat ik zou willen. Uberhaupt wil ik vast gaan houden aan max 3 horloges. Dat zou dan ook betekenen dat de Hamilton Khaki Action Chrono of de Hamilton Jazzmaster Maestro het veld moeten ruimen. Lastig…

Naast de speedy, welke must haves mogen niet in je collectie ontbreken? Wie weet vind ik dan mijn nieuwe holy grail :slight_smile:

4 likes

Deze tudor uit mijn geboortejaar lijkt me wel wat:

Alleen een beetje duur, 25k…

6 likes

In principe is een “holy grail” onbereikbaar dus voor mij deze volledig onbereikbare Arnold & Son TEC1 250th Anniversary… :heart_eyes:



1 like