Wat zijn je grails en waarom?

Geen idee of hier al een keer een topic aan gewijd is, maar ik ben wel benieuwd wat jullie grails zijn en waarom. Ik wil in ieder geval een Omega Speedmaster aan mijn collectie toevoegen. Het liefst één uit 1970 (geboortejaar).

Rolex 5513 Maxi Dial uit 1982 (geboortejaar).

http://www.chrono24.nl/rolex/submariner-maxi-dial--id1777925.htm?query=5513+maxi&dosearch=true&searchexplain=true&resultview=list&dosearch=true&urlSubpath=/search/index.htm

Hij is mooi maar absoluut te duur. Zomder papieren mag hij blij zijn met 4K en een beetje.

Hans

1978

Klopt Hans, was als voorbeeld. Wilde eerst die van Burger laten zien, maar die mist mijn favo armband.

Inderdaad, ik kom ze op de Rolex-forum al tegen volledig geserviced voor prijzen < $ 5000,- incl shipping…

Eric

De Bremont Supermarine 500 in het blauw staat op #1 en de blauwe uitvoering van de Rolex Submariner staat voor mij op #2.

De Bremont, omdat 'ie het mooiste horloge ter wereld is. De Rolex… Omdat het een Rolex is. :slight_smile: Verder is blauw is mijn lievelingskleur voor horloges.

Als ik deze twee in bezit zou hebben dan zou mijn droomcollectie helemaal compleet zijn en ik zou ze 50 jaar kunnen dragen zonder er moe van te worden. :slight_smile:

Bremont Supermarine 500 - blue:

Rolex Submariner - blue:

De Rolex 16613…Komt er alleen als ik een geldprijs win. Ik kan er wel voor sparen maar als ik het bedraag eenmaal bij elkaar heb denk ik bij mezelf:“Niet doen je lijkt wel gek.” Daarna gaat het geld op aan “verstandige” zaken.

http://www.horlogeforum.nl/read.php?2,304567,304567#msg-304567

Wat is de definitie van grail?

Betekent het de klok waar je nog twee maanden voor moet sparen, voor moet hosselen, beetje sjaggeren en dan heb je 'm?

Of betekent grail niet bereikbaar behalve als je vandaag start met cannabis kweken op grote schaal, loterij wint od wanneer je schoonouders eindelijk eens met mooi bedrag over de brug komen?

gr. Roel

Ik heb mijn “meest gewilde horloge” en heb geen dag spijt van deze aanschaf:

Een 5513 uit mijn geboortejaar '78 komt er misschien ooit nog eens, maar eigenlijk ben ik heel tevreden met mijn moderne nodate… Op dit moment heb ik geen horloge wat ik écht aan de bescheiden collectie zou willen toevoegen. Er is voldoende moois, al valt dat niet in dezelfde “grail”-categorie als de SND.

Ik heb eigenlijk geen grail.

Tja Roel, grail staat bij mij voor felst begeert. Maar dat zal niet de definitie zijn. Voor mij betekent het ouderwets sparen, hoewel ik ook een héleboel cannabis grails heb :wink: (De kruipruimte staat al vol)

Duur boeit me niet echt. Heel mooi, en heel eigen vind ik belangrijker. Op het moment zou ik de Pellikaan willen nomineren. Echt een prachtig, uniek horloge. Misschien ooit op een dag.

Bert K Schreef:

Duur boeit me niet echt. Heel mooi, en heel eigen
vind ik belangrijker. Op het moment zou ik de
Pellikaan willen nomineren. Echt een prachtig,
uniek horloge. Misschien ooit op een dag.

http://static.vindalle.nl/0/11/aed9d3e9-pellikaan-
mechanisch-horloge-pt-2-nato-band-zwart.jpg

Ja, mooi! Misschien met witte plaat nog wel mooier…

Krabong Schreef:

Wat is de definitie van grail?

Of betekent grail niet bereikbaar behalve als je
vandaag start met cannabis kweken op grote schaal,
loterij wint od wanneer je schoonouders eindelijk
eens met mooi bedrag over de brug komen?

gr. Roel

Daaarom heb jij Grail dus al?
:)-D

Mercedes E63 AMG Touring
:smiley:

ticothijs82 Schreef:

Tja Roel, grail staat bij mij voor felst begeert.
Maar dat zal niet de definitie zijn. Voor mij
betekent het ouderwets sparen, hoewel ik ook een
héleboel cannabis grails heb :wink: (De kruipruimte
staat al vol)

Voor mij is het ook dat horloge dat je - op dit moment - het allerlieftse zou willen hebben en dat betekent dus ook dat het een onbereikbaar horloge zou kunnen zijn. Omdat wij nuchtere Hollanders het realistich willen houden, kiezen we bij het woord grail blijkbaar niet voor dromen, maar voor 'net niet / nog net niet bereikbaar. Misschien had ik de vraag beter abders kunnen stellen: Stel je wint 5 miljoen, welk horloge zou je dan kopen?

Marijn2 Schreef:

Mercedes E63 AMG Touring
:smiley:

Die heb ik dus afgelopen zaterdag zien staan. Hij was van een veel te oude man met een veel te jonge vrouw. De man droeg overigens een volgouden Rolex Yatchtmaster van pakweg 38K en hij had zulke foute schoenen ( groen-geel fluweelachtige dingen…). maar wel 600 PK voor je stadritjes (tu)

Hoe veel jonger dan jij was de man?

voor mij is dat elk nieuw horloge wat ik koop, of het nu een simpele gshock is of een duurdere, maakt mij niet zo veel uit. persoonlijk raak ik na een tijdje op elk horloge uitgekeken. helaas:S