Wat zijn je grails en waarom?

dmc Schreef:

Misschien had ik de vraag beter abders kunnen
stellen: Stel je wint 5 miljoen, welk horloge zou
je dan kopen?

Dat vind ik toch twee verschillende vragen. Met vijf miljoen zou ik een paar horloges kopen terwijl een grail er maar één is.

OT: mn grail is denk ik de Speedmaster. En er zijn nog twee andere horloges die ik echt erg mooi vind. Maar ik wacht eerst nog max. een half jaar op een Pellikaan handopwinder in 38mm, die is ook grailwaardig voor me (mocht die gemaakt gaan worden… :S )

JMN Schreef:

Hoe veel jonger dan jij was de man?

Een paar uur zeker!!!
:X

Was ik jonger dan die ouwe zak uiteraard :o

Valt niet mee typen op die aaipet…

Aan de voiture te zien had hij WEL opgelet op school.

JMN Schreef:

Aan de voiture te zien had hij WEL opgelet op
school.

Het verschil met mijn A-klasse en die AMG is nou ook weer niet zo groot…

Kleine geschiedenisles. De Heilige Graal (Holy Grail) zou de schaal of beker zijn waarin het bloed van Christus is opgevangen tijdens de kruisiging. De schaal zou vervolgens ergens in Europa terecht gekomen zijn (Engeland of Frankrijk volgens de overlevering), maar is nooit gevonden ondanks vele zoektochten. De kans is groot dat het om een mythe gaat, niet gebaseerd op de werkelijkheid maar op fictie.Volgens Van Dale is een graal: het hoogste waarnaar men streeft. Je zou kunnen zeggen dat die definitie niet klopt, als hetgeen waarnaar je streeft niet bestaat of heeft bestaan, behalve als overlevering. Maar vooruit: laat ik de pret niet bederven. Als we de term gebruiken als: je grootste wens of de ultieme aankoop, dan kan ik daarmee leven en jullie hopelijk ook

Oh ja, mijn graal? Ik stel me altijd voor wat ik zou kopen als geld geen rol zou spelen. Ik denk een mooie strakke Lange. Dat zal wel nooit gebeuren en daarom wordt ook mijn graal, net als in de geschiedenis, geen realiteit.
Groet Roelof

Roelof Schreef:

Oh ja, mijn graal? Ik stel me altijd voor wat ik
zou kopen als geld geen rol zou spelen. Ik denk
een mooie strakke Lange. Dat zal wel nooit
gebeuren en daarom wordt ook mijn graal, net als
in de geschiedenis, geen realiteit.
Groet Roelof

Zitten we met mijn 5 miljoen en jouw geschiedenisles toch op 1 lijn: het zal (hoogstwaarschijnlijk) nooit gebeuren. Maar blijkbaar is het toch iets wat mensen doen en velen wellicht zelfs een aardig tijdverdrijf vinden: nadenken (dromen?) over iets wat toch geen realiteit is.

Het horloge waar ik nooit op uitgekeken ben heb ik al: Mijn Damasko DA36 is mijn enigszins realistische grail.

Onbereikbare echte grails:
3939P

Gerald Genta’s 4:

Ok, helder…

Grail is dan toch wel een Rolex 5517 of een 6538 met 4 lijnen.

Gr. Roel

Ik vind die PP wel wat op een Parnis lijken…

ticothijs82 Schreef:

Tja Roel, grail staat bij mij voor felst begeert.
Maar dat zal niet de definitie zijn. Voor mij
betekent het ouderwets sparen, hoewel ik ook een
héleboel cannabis grails heb :wink: (De kruipruimte
staat al vol)

Kijk uit wat je op internet neer zet, voor je het weet staat maandag ochtend oom agent bij je op de stoep om effe zeker te weten of er niks in je kruipruimte staat :slight_smile:

Momenteel heb ik geen horloge wat ik heel graag zou willen hebben, maar dat komt dat ik nu wat anders aan me kop heb, de graal die ik in bezit heb is de MeisterSinger No2, daar heb ik 4 jaar over gedaan, en niet 4 jaar gespaard, maar 4 jaar zou ik het doen zou ik het niet doen / hij is wel gaaf he maar is hij wel prakties enz enz, en nu heb ik hem.

Als ik 5 miljoen heb is het laatste wat ik koop een horloge, eerst een normale nette auto, voor dagelijks, mijn huidige auto laat ik dan helemaal in showroomstaat maken en zet ik weg, dan koop ik een huis in Spanje, beleg wat in aandelen, en de rest van het geld ga ik gespreid opmaken, en nog wat mensen blij maken hier en daar en veel delen, want geld maakt toch niet gelukkig maar plezier maken met het geld das echt wat waard.

dreski Schreef:

De Rolex 16613…Komt er alleen als ik een
geldprijs win. Ik kan er wel voor sparen maar als
ik het bedraag eenmaal bij elkaar heb denk ik bij
mezelf:“Niet doen je lijkt wel gek.” Daarna gaat
het geld op aan “verstandige” zaken.
http://www.ginault.com/en/images/rolex-watches-rev
iews/Rolex-Submariner-Review/Rolex-Submariner-01.j
pg

Dan doe je het toch niet goed Dreski, als je dat geld bij elkaar hebt en je koopt deze Rolex, dan heb je iets wat meer waard is dan de euro zelf waar je hem van kocht, hij blijft waarde houden, maak jij vervolgens het geld op, ja das helemaal zonde want dan is het helemaal weg!

floris Schreef:

dreski Schreef:


De Rolex 16613…Komt er alleen als ik een
geldprijs win. Ik kan er wel voor sparen maar
als
ik het bedraag eenmaal bij elkaar heb denk ik
bij
mezelf:“Niet doen je lijkt wel gek.” Daarna
gaat
het geld op aan “verstandige” zaken.

http://www.ginault.com/en/images/rolex-watches-rev

iews/Rolex-Submariner-Review/Rolex-Submariner-01.j

pg

Dan doe je het toch niet goed Dreski, als je dat
geld bij elkaar hebt en je koopt deze Rolex, dan
heb je iets wat meer waard is dan de euro zelf
waar je hem van kocht, hij blijft waarde houden,
maak jij vervolgens het geld op, ja das helemaal
zonde want dan is het helemaal weg!

Maar dan hebben mijn vrouw en dochter er wel van genoten en niet alleen ik. :wink:

hcptdg Schreef:

Ik vind die PP wel wat op een Parnis lijken…

Nu je het zegt! Weinig fantasie dan eigenlijk, die jongens in genève…

dreski Schreef:

floris Schreef:


dreski Schreef:



De Rolex 16613…Komt er alleen als ik een
geldprijs win. Ik kan er wel voor sparen maar
als
ik het bedraag eenmaal bij elkaar heb denk ik
bij
mezelf:“Niet doen je lijkt wel gek.” Daarna
gaat
het geld op aan “verstandige” zaken.

http://www.ginault.com/en/images/rolex-watches-rev

iews/Rolex-Submariner-Review/Rolex-Submariner-01.j

pg

Dan doe je het toch niet goed Dreski, als je
dat
geld bij elkaar hebt en je koopt deze Rolex,
dan
heb je iets wat meer waard is dan de euro zelf
waar je hem van kocht, hij blijft waarde
houden,
maak jij vervolgens het geld op, ja das
helemaal
zonde want dan is het helemaal weg!

Maar dan hebben mijn vrouw en dochter er wel van
genoten en niet alleen ik. :wink:

Kijk dan doe je het goed! Kan jou dat horloge dan schelen :slight_smile:

LOL@foute schoenen en gouden yachtmaster.
(:smiley:

Patek Philippe 1518 in roségoud.

http://www.hodinkee.com/blog/2010/5/24/understanding-the-patek-philippe-reference-1518-the-worlds-f.html


Foto van de Rolex meeting van vorig jaar.

Hallo

De Grail heb ik al:)

De holy Grail was altijd een Rolex, maar is nu aan Panerai geworden, en wel het orgineel van deze homage: (ben even het typenummer kwijt, waarvoor mijn excuus, staat in mijn laptop, en niet in mijn iPhone)

Dit is een MM van GETAT, en ik draag hem bijna dagelijks, wanneer ik een ander klokkie draag ga ik hem al bijna missen:) Dus… Holy Grail…

Met vriendelijke groet,

Herman

Zeker!
Op nummer 1. de terugkeer van mijn Blancpain.
Gaat in de verkoop i.v.m. andere priotiteiten:

ff off-topic, de grail van mijn vrouw:

Ik heb heel lang getwijfeld tussen een speedmaster en een memovox terwijl ik ondertussen aan het verzamelen was (en ben) met goedkopere horloges. Ik heb er zeker een paar jaar voor nodig gehad om te bepalen welke ik zou kopen. De Speedmaster komt er zeker nog een keer. Mijn grail bestaat niet, ik heb wel een droomverzameling voor ogen maar niet 1 bepaald horloge. 1 is echt te weinig voor me.
wat er nog moet komen: Submariner tudor of rolex uit circa 1974 / speedmaster handopwinder / Longines Lindbergh die uit de jaren 80 / Calatrava / Chronoswiss chronostop / Ik ben dus niet meer te redden en zal mijn collectie nooit af krijgen omdat er altijd nog 1 ontbreekt al had ik 5.000.000,- Want dan zou ik misschien wel een Frank Muller aeternas mega 4 willen. :+

Voor de liefhebber een foto van de memovox: