Wat is je duurste horloge?

Oh!!! @cdg dat gaat helemaal goedkomen.
Wij gaan snel met de brommers die kant op!

image

4 likes

:clap:t2::clap:t2::clap:t2::clap:t2:

De list van mijn GS ligt op 3500, met je welnemen.

Maar ik heb voor allebei schandalig weinig betaald. De ene omdat er fouten gemaakt werden, de ander omdat m’n grijze dealer gewoon ok is. :grin: :grin:

Wat een onzin :joy: . Ik neem aan dat jij ook wel zelfvertrouwen hebt ondanks dat je geen (nog) Rolex in je bezit hebt. Ik krijg niet meer zelfvertrouwen door een horloge in ieder geval :v:

1 like

Mijn Ticino Aquachrono!
Sommige horloges groeien in waarde, deze in kosten🤣
Maar ja, het is 1 van mijn favorieten dus ik houd hem aan de gang!
Aankoop destijds 399 (2014)
Shanghai 3lzf2 uurwerk eruit en een Valjoux 7750 top grade erin 350,-
Andere wijzers ivm maat 50,-
Dit jaar chrono pusher stift gebroken dus na 6 maanden zoeken donor Ticino gekocht voor 120,- euro met defect Shanghai uurwerk.

Teller staat dus nu op… 919.-

Maar onderdelen zat op voorraad nu😉

ticino_aquachrono_001

En met de wijzers zoals nu, niet de beste foto…

ii

Ps. Ik zie de rode wijzers… die heb ik er maar even op gehad. :wink: het was een fase. Huidige config is wat rustiger, foto volgt!

4 likes

Is de ander toevallig de Nomos? Ik heb ook wel interesse in een 36mm Ahoi voor een leuke prijs :innocent:

1 like

Maar vooral omdat een GS minder gewild is en afschrijft als een malle!

2 likes

Die ander was de Nomos. :grin:

Daar heb ik 2450 voor betaald.

Bedankt! :smiley:

Ik was meer blij met mn festina horloge van 300 euro toen ik 14 werd, dan nu met mn rolex gmt van 12000 euro op mn 34ste, het gaat toch om de beleving vind ik.

2 likes

Nee. Niet daarom.

1 like

8 likes

Deze (tenminste, als je naar de RRP bij introductie kijkt …)

1 like

Voordat ik bij het HF lid werd was mijn duurste horloge een Tracer H3 type 59 horloge. Die kostte indertijd 125 Euro.

Als lid van het HF heb ik me laten verleiden tot de aankoop van een Seiko SNZG07J van maar liefst 175 Euro. Dat is dan wel inclusief het plaatsen van pantserglas.

Veel meer zal ik dan ook nooit uitgeven aan een horloge omdat het voor mij slechts een verbruiksartikel is. Gaat deze kapot dan lig ik daar geen moment wakker van en koop gewoon een nieuwe uit dezelfde prijsklasse. Bovendien ben ik erg nonchalant met horloges. Als ik al een Rolex zou bezitten, zou ik deze, net als mijn voorgaande horloges nooit afdoen en er gewoon mee klussen. Of dat nou sloopwerkzaamheden zijn, een nieuw tuinpad aanleggen of het overschot aan waterplanten uit mijn vijver halen.
Bedrijfszekerheid en voor het oog een beetje een militaire uitstraling is het enige wat ik aan een horloge belangrijk vind.

3 likes

Jazeker :slight_smile:

7 likes

Deze is de duurste. Niet in aanschaf, maar vanaf dat moment ging ik los. Deze vintage kreeg ik van een vriendin van mijn moeder. De eerste mechanische en het had tot gevolg dat ik heel veel vintage horloges kocht en inmiddels van al het aangeschafte gereedschap, zoals draaibank, triebniet, stenenpers, werkbank, etc, een high end horloge had kunnen kopen.

3 likes

:ok_hand:t2::ok_hand:t2::ok_hand:t2:

1 like

Ja, dat is deze…

4 likes

van elk jaar 1? :face_with_hand_over_mouth:
of meerdere ? :face_with_hand_over_mouth:
en tot welk jaar? :face_with_hand_over_mouth: als ik zo benieuwd mag zijn? :smile:

In het begin heb ik een hele rits Pontiacs (1940 -1970) gekocht, waarvan er nog een aantal als projectje liggen te wachten. Momenteel ben ik niet meer zo merk vast en is mijn interesse wat breder. Ik vind het leuk om interessante horloges met wat werk, die daarom prijstechnisch aantrekkelijk zijn, te kopen en op te knappen.

2 likes