Deze Oris mis ik nog wel eens
Voor mij is dat mijn ‘Yema Bipole Duopole’ full set. Inmiddels wel als watch only terug kunnen kopen, maar had hem in eerste instantie nooit weg moeten doen!
Voor mij is dat deze:
Seiko sbgx061. Het was niet de one watch collection die ik dacht dat ik wilde
en ik was bang voor krasjes. Maar ik had hem gewoon moeten houden als vaste waarde in een kleine collectie… Ga ik nooit meer vinden in die staat.
Uhm…heb je even…? ![]()
Ja heel mooi en geschikt als een vaste in de collectie. Zou te vinden moeten zijn…lijkt mij?
Deze verkocht en is vervolgens door een forumlid enorm mishandeld. Een mooie survivor en uniek horloge vernield. Als ik dat had geweten had ik hem (aan hem) verkocht. Enorm zonde en spijt van die weg gedaan te hebben.
Afhakken veroorzaakt ook een min of meer gedwongen stoppen met de hobby.
![]()
Ach, je hebt nog ‘n pols…
Geen idee hoe je dat klerebandje nog dichtdoet dan, wel…
Pijnlijk herkenbaar gevoel. Niet met horloges in mijn geval, maar… klote. ![]()
Nou ja. Als je iets verkoopt, heb je er geen zeggenschap meer over toch? Snap dit soort sentimenten nooit zo goed.
Heb hier ook wel eens horloge verkocht wat 2 weken later met +50% ergens anders te koop stond. En zelf wel eens wat gekocht op een ander forum en via Chrono verkocht met winst. Is het chique? Nee. Maar ook wel een beetje “as the world turns”.
If I have to explain, you’ll never understand
maar nee:
Het financiële laat mij 100% Siberisch hoor, als ik akkoord was met verkoop dan mag het voor mijn part vrolijk voor 10x zoveel gaan later. Maar als ik een andere liefhebber iets gratis meegeef, en ik zie een paar weken later dat die “liefhebber” het ding bewust helemaal verkloot heeft, dan wringt dat toch. Want moest ik niet een beetje gehecht geweest zijn aan dat iets, dan had ik het zelf nooit gekocht/gebruikt.
Je gaat er ergens van uit dat je het aan iemand doorgeeft die het even goed apprecieert en behandelt. En ik gok dat @koekoek ook op dat vlak droog in de poepert gepakt geweest is. ![]()
Misschien heb je daar gelijk.
Dit is regret to have sold hé. Ik ga er dus vanuit dat er een uitwisseling van geld en voorwerp is geweest. Vind ik toch een significant verschil met iets weggeven.
Zie hierboven, gaat toch om doorverkopen neem ik aan?
Tuurlijk.
Ook maar niet enkel dat
als ik lees
enorm mishandeld
Een mooie survivor en uniek horloge vernield
Dan denk ik dat centen er niks meer mee te maken hebben. Je kan spijt hebben over een verkoop omwille van redenen die niets met het financiële te maken hebben. Spijt hebben omdat je wat centen misgelopen bent vind ik maar dwaas.
Soit, ik geloof dat ik het eigenlijk wel met je eens ben.

Grappig, dat gevoel ken ik.
Deze 16803 heb ik jaren geleden op dit forum verkocht en hij is vervolgen bij drie forumleden geweest en daarna heb ik hem weer teruggekocht.
Ik draag hem nooit maar ben er nog steeds blij mee ![]()