Aangezien ik er maar 1 mag kiezen ga ik voor mijn pyramid! Hij is denk ik mijn favoriet maar ik mis wel ergens een ‘vintage’ feeling!
Hier gaat iets mis!
Je mag er maar één uitkiezen… Dat vind ik zo raar. Ik heb een verzameling horloges omdat ik voor een aantal gelegenheden iets cools wil hebben.
Per categorie:
Favoriet sporthorloge moet toch wel de Grand Seiko SBGV239 zijn.Prachtige wijzerplaat, mooie kleuren, prima afwerking, onderscheidend quartz uurwerk. Maar ja, daar is ook de Chronomaster… Favoriet dresshorloge? Hier wordt het moeilijk. De Seik SPB069 met emaille wijzerplaat concurreert met een sporthorloge, namelijk de Nomos AHOI Neomatik. Maar dan heb ik ook m’n Vintage Lord Matic uit '71… Hmmm.
Favoriet maritiem horloge? Ai, moet ik weer die Nomos gaan noemen, al zijn zowel de Mühle Teutonia II als de Hamilton Navy Pioneer erg tof. Flieger? Ook weer moeilijk. Tussen Yema speedgraf, flygraf of de Archimede Pilot is het zoeken naar een favoriet. Field? Tja, de Alpinist versus de Glycine… Ook daar wordt het moeilijk.
En zo kan ik doorgaan met duikers, waar een Seiko Uemura en een Squale 1521 nog steeds concurrentie ondervinden van een nederige Mini Turtle… En de Baltic GMT, ook al is het geen duiker.
Ik waardeer de horloges die ik heb gewoon. Er zouden er vier uit kunnen. Een Russisch chronograafje, een Archimede Klassik want overbodig, de Amphibia doet me niet heel veel en ik heb een oude quartz chronograaf die ik bijna niet draag. Maar daar zit weer geen geld in.
Vandaag mag deze even favoriet zijn, omdat ik 'm om de pols heb:
Waarom?
- Plat! Met 9,8mm super comfortabel.
- 100m WR
- Strak afgeregeld
- Super lume
- Mooie kroon
- Über leesbaar
- Bandenslet extraordinaire
Morgen is het weer wat anders.
Dat is 1 van de heel weinige Breitling horloges die ik mooi vind
Deze.
Omdat ik er jaren naar heb gezocht, en hij nog steeds het gevoel benadert van de allereerste aankoop van een mooi horloge (in mijn geval een Seamaster ‘Peter Blake’ quartz, tig jaar geleden…).
En vooral met deze band, waar ik ook een lange tijd naar heb lopen zoeken en uiteindelijk dankzij een oplettend forumlid in nieuwstaat vond op het Duitse Uhrforum.
Over deze aankoop heb ik wel 2 jaar gedaan en uiteindelijk nog altijd blij dat ik destijds de knoop doorhakte om hem toch te kopen.
De afwerking van alles op dit horloge vind ik hoogstaand en past vrijwel bij iedere outfit.
Poooohhh wat een heerlijke foto. Ik vind die GMT Master II Batman wel echt gruwelijk. Ga denk ik maar eens even wat (hele lange termijn) balletjes opgooien bij de AD.
Dit is ook mijn favoriete horloge waar ik niet aan kan komen
Voor mij is dat mn Seiko Monster. Degelijk horloge waar ik niet om neergestoken wordt, en makkelijk afleesbaar met mn slechte oogjes.
U bent The Terminator?
Nee, had em uitgeleend aan Arni toen Sarah weer es agressief bezig was
Wow, wat is dit voor n sluiting? Lijkt alsof je makkelijk fijn afstelling mee kunt doen.
Sideshow altijd mooi spul! Zolang de qc goed gaat
Mijn favo is & will always be de IWC Big Pilot.
Als alternatief (vanwege de prijs ) op de 2e plek is het nu m’n IWC Flieger Chrono. Sinds kort in m’n bezit
En op een goeie 3e plek de Omega Planet Ocean 600 in 45.5mm. Komt vd week binnen
Klopt, op deze foto kun je de fijnafstelling beter zien.
Met deze band werd de ‘zwarte’ GMT destijds naar keuze geleverd.
Hoe ziet de clasp er v achteren uit wanneer ie gesloten is?