Het komt vaak ter sprake op HF wat de omvang is van iemands pols.
Belangrijker is eigenlijk nog wat de breedte is van je pols. Nu ik zelf aan het twijfelen ben over de maat van enkele horloges ben ik wel benieuwd wat de breedte is van jullie pols. Niet dat mij dat gaat helpen maar misschien wel interessant voor een topic.
Hier 52mm met de schuifmaat goed gesloten. (Licht aangeknepen)
5,5 cm (bij benadering). Voor wat het waard is, maar dat gaf je zelf al aan. Er zijn zoveel factoren die bepalen hoe een horloge uiteindelijk om/op de pols toont. Ik vond dit een nuttig artikel met tekst en uitleg: https://theslenderwrist.com/watch-size-guide/
61 mm met schuifmaat gemeten…
60mm maar mijn pols loopt met vrij ruime rondingen naar beneden. Een 38mm met 45mm lug to lug draagt het fijnst. Omtrek 17,5cm.
Veel factoren die het draagcomfort beĂŻnvloeden. Horloge diameter, lug to lug, hoek waaronder de lugs afhangen, dikte deksel bepaalt hoe strak de lugs op de pols liggen.
Kortom, maten zeggen lang niet alles. Bandje is ook belangrijk, bij NATO ligt ie hoger op de pols.
Lug to lug in combinatie met de breedte van de pols is denk ik wel meer van belang dan de diameter in combinatie met de omtrek.
63.4 mm , omtrek bijna 20 cm
Zegt niet alles. Mijn Casio Duro van 44mm met lug to lug 48mm valt beter op mijn 17,5cm pols dan mijn kleinere Vostok 110 kast met bijna rechte lugs en dikke achterzijde waardoor de lugs sowieso al hoger op de pols liggen.
Veel automaten zijn dikker dan handopwinders en quartz waardoor de lugs soms de pols nauwelijks raken.
Het is toch een beetje meten wie de langste heeft en ook nu sta ik weer onderaan
Hier 6,5 cm breedte en omtrek 20,5. Ik kan grote horloges goed hebben, maar toch hou ik zelf meer van kleinere horloges; draag ook meestal kleinere horloges. In mijn geval leeftijd en dus tijdsbeeld- cultuur- in mijn jonge jaren zal vast de oorzaak zijn… Op enkele uitzonderingen na, omdat die modellen gewoon groot behoren te zijn. Zoald de Big Pilot die ik kort geleden kocht. Die moet gewoon groot zijn, anders niet.
Wie was ook alweer begonnen met dit topic?
Hier ook, max 42 mm
Ik ga de jaren 70 maten 34-38mm ook steeds meer waarderen maar ik ben dan ook uit 1963
De Wehrmacht fliegers waren ook groot, maar wie gaat er met een grote flieger over zijn lederen winterjas lopen…
Ik niet… hahaha… Maar als liefhebber van horlogerie vind ik het wel machtig mooi om de Big Pilot in mijn bezit te hebben. Ik doe hem om wanneer ik er zin in heb, onder mijn manchet… voor zover dat gaat.
oké, dus je vraagt een groep mannen om een lichaamsdeel op te meten en dit anoniem online te delen?
we hebben een bijzondere hobby…
65mm btw
5,5 cm en polsomvang is 17,5 cm hier…
7.2 cm hier en 21 in het rond
Als je het zo zegt klinkt het idd best vreemd