Wat is je (relatief bereikbare) dreamwatch?

En Dreski, maximum DRIE klokjes ! :smiley: :wink:

Ik droom al een tijdje van de Breitling Cockpit in TT, mét TT-band.

Het nec plus ultra is natuurlijk de gouden versie, maar dan wel in combinatie met een croco.

En in het slechtste geval ( zucht), dan maar de TT met croco…

PASTE ! ( Prentjes gejat van de Jappen :wink: )

Ik droom al heel lang van een echte ouwe Glycine Airman.
En dan een van het eerste type.

Zo een:

En soms duikt er nog wel eens een op die èn er nog goed en eerlijk uit ziet èn die nog een beetje betaalbaar is.

Er zijn er nog best wel meer die ik graag zou willen bezitten, maar deze droom komt steeds weer terug.

En tot dan doe ik het met een nazaat van de oorspronkelijke Airman (zie hieronder)

Dit is een leuke topic. Dit zal altijd mijn droomhorloge blijven. Of hij bereikbaar is hangt van een aantal factoren af.

Een stalen submariner zou ook al tof zijn. Maar dit is wel de ultieme.

Ha, de “clown” ! Da’s het enige alternatief voor die Cockpit !
Maar ik ben bang dat het een beetje té is en dat dit horloge niet zo veelzijdig draagbaar is. Er worden trouwens meer stalen subs verkocht dan TT subs.
Maar ja, toch vind ook ik deze TT mooier. ( En zeker na het lezen van de reportages van John Holbrook - wow, wat 'n foto’s ! (tu) )

Ga maar eens naar de 16613 !

http://www.rolexreferencepage.com/1.html

De stalen is een mode verschijnlijk net zoals in de tijd dat ik mijn Sub gd/st blue dial aanschafte, toen was gd/st helemaal je van het! Dat switched om de zoveel jaar.

Dan te weten dat een stalen Sub toendertijd Fl 1800 / € 817 deed occasion.:wink: en een gd/st uitvoering Fl 3500 - 4000 / € 1.588 - 1.815:P

Genesis

Met mijn voorliefde voor relatief goedkope horloges, is het lastig te sparen voor wat duurdere exemplaren. Dus de eerste die op mijn verlangelijstje staat is goed bereikbaar, maar nu even niet :slight_smile:

Voor een kleine €800 de Stowa Marine Orginal:

Daarna een stuk duurder, maar nog voor te sparen:

Deze

en deze:

of eigenlijk liever in deze uitvoering:

Op dat moment zit je al in de 'alleen bereikbaar als je de loterij wint categorie, want voor dit geld heb je al weer deze in goede staat:

En ga zo maar door :slight_smile:

Groeten,

Martin

Nog wel heel lang sparen.

moeilijk kiezen maar in volgorde van meest waarschijnlijk
gruen alpina doctors watch, daarin is veel variatie met lelijke randjes tot fraai strakke stalen kasten
rolex prince (tja vanaf 4000 euro tot >35000)
rolex bubble back maar daarvan is de draagbaarheid een vraag gezien de 13 a 14 mm dikte. soms zeer fraaie wijzerplaten en strakke kast in weliswaar rond ontwerp.
heeft iemand enig idee van de draagbaarheid van die dikke knollen? ik weet ook niet hoe ze te vergelijken zijn met modernere rolexen.
idealiter zou ik een bubbleback type wijzerplaat willen (bepaalde types) maar dan 5 mm dik, en u begrijpt - die zijn er niet.
kom je toch bij swatch uit. en dat was de bedoeling niet, die dingen heb er al 3 van verwerkt zal ik maar zeggen.

Hmmm moeilijk maar na even twijfelen toch op 1 een oude Speedmaster CK2915 in authentieke staat:


source: unknown

Op 2 een milsub in authentieke staat:


source: unknown

En op 3 een CK2998 maar die dan wel met doos en papieren… :slight_smile: :slight_smile:


source: unknown

Gr. R.

Edit: lees net de topic titel pas goed… relatief bereikbaar zijn bovenstaande dus niet voor mij, mits de 10de van de maand iets gunstigs gebeurd! (tu)

Wow bedankt voor de link. Dat ga ik eens rustig lezen…

Tja toch wel de Daytona in 18K Gg met croco band, bereikbaar, mischien als ik niet me geld aan andere horloges uitgeef de volgende 10 jaar…

Tja, relatief geeft voldoende ruimte hè, dus in dat geval

of

Ook erg mooi en (wat) sneller te bereiken:

(Beide met bruin lederen band en de Planet Ocean bovendien met zwarte bezel)

Ik heb zo snel geen foto´s maar±

  1. Een swiss tourbillon horloge.

  2. Rolex Submariner no date, een SD of een mooie datjust, die laatste is het meest haalbaar denk ik, nog een knappe prijs, al dan niet met goud uitgevoerd.

  3. Een Royal oak van AP, prachtig en tijdloos, erg duur je kan er al snel een mooie keuken van laten plaatsen in je huis, maar mischien is de AP een betere belegging op dit moment ivm die crisses waar ze iedereen gek mee maken!

Hoe dan ook ben aan het sparen voor nog 1 echt horloge erbij, kan jaren duren mischien maar ik vind het de moeite waard, ookal verklaren sommige me voor gek.

marijn Schreef:

http://i128.photobucket.com/albums/p189/marijn_alb
um/audemars.jpg

Nog wel heel lang sparen.

Dan met een zwarte plaat voor mij, als je dan even door spaart maak je niet alleen jezelf maar ook mij gelukkig, en we zijn toch op de wereld om mekaar te helpen niet waar!

Ik heb hem sinds vorige week donderdag

Een JLC Master Memovox met caliber 914 (handopwinder) uit deze serie. Voor mij bereikbaar, dus in staal, niet in goud.

Helaas maakt JLC ze in dit model volgens mij niet meer, ze gaan wat betreft de Master serie de Zenith kant op. Te groot en opzichtig voor mij. Dus misschien nog een keer een 2e hands.

zeker bereikbaar, maar of ik ooit zoveel geld wil uitgeven aan een horloge is de vraag:

omdat ik ambachtelijk handwerk enorm bewonder, en omdat ik het gewoon een prachtige klok vind…

(Foto’s van Guy67, Forum Montres)

Jaloers!
http://www.horlogeforum.nl/read.php?2,101563,101595#msg-101595
:wink:
Veel plezier ermee!

zie alveel moois voorbij komen…
kwam deze net tegen …vind hem superrrrrr

Deze was de eerste die in me op kwam:

Daarnaast

en

Voor sommige zal ik harder moeten sparen dan voor anderen.