Daarstraks had ik met @SybrenAnne het over onze zwaarste en lichtste horloges. Ik had eventjes voor de grap mijn zwaarste en lichtste horloges op de weegschaal gelegd. Eerst dacht ik dat 1 van mijn vintage horloges in aanmerking zou komen als lichtste. Maar blijkbaar maakt titanium toch een verschil. Wat zijn jullie lichtste en zwaarste horloges?
412 gram! Man, jouw linkerarm moet net zo groot zijn als mijn rechterarm! Die vintage Invicta’s van je zijn ook niet de lichtste dan, trouwens. Mijn vintage horloges van rond de 35 millimeter komen allemaal uit tussen de 35 en 40 gram, behalve het penankertje, dat weegt 30 gram. Ach, er zitten ook van die goedkope Chinese nepleren bandjes aan, dat zal ook wel verschil maken.
Mijn zwaarste horloge is het lievelingshorloge van @Chlorophyl, dat ik nooit meer draag, maar vanwege de emotionele waarde keurig heb opgeborgen zonder batterij. @FransT zal je willen laten geloven dat er geen hartslag meer in zit, maar hij liegt, het horloge functioneert uitstekend. Er zit alleen een krasje op het glas.
Ik hoor jullie denken, ‘gadverdamme W.E, maak die weegschaal eens schoon’. Nou, dat heb ik voor de foto gedaan, maar het is een goedkoop ding met een laagje plastic dat aan het loslaten is.
Goeie suggestie, maar nee. Dat zou wel een mooie grap zijn. Het laagje valt niet te pellen, het lijkt echt een beetje zijn afgebladderd, precies als de blanke lak van mijn auto omdat ik te beroerd ben de vogelpoep te verwijderen. Het komt ook niet los in de hoeken, maar is vooral zichtbaar afgesleten in een cirkel waar ik de beslagkom steeds neerzet. Dat zie je vooral bovenin de onderste foto.