Wat is je zwaarste en lichtste horloge?

Daarstraks had ik met @SybrenAnne het over onze zwaarste en lichtste horloges. Ik had eventjes voor de grap mijn zwaarste en lichtste horloges op de weegschaal gelegd. Eerst dacht ik dat 1 van mijn vintage horloges in aanmerking zou komen als lichtste. Maar blijkbaar maakt titanium toch een verschil. Wat zijn jullie lichtste en zwaarste horloges?

Dit is mijn zwaarste!

Dit mijn lichtste

2 likes

Ik zal vanavond eens met de weegschaal in de weer; ben nu helaas gewoon aan het werk. :sweat_smile:

412 gram! Man, jouw linkerarm moet net zo groot zijn als mijn rechterarm! :open_mouth: :open_mouth: Die vintage Invicta’s van je zijn ook niet de lichtste dan, trouwens. Mijn vintage horloges van rond de 35 millimeter komen allemaal uit tussen de 35 en 40 gram, behalve het penankertje, dat weegt 30 gram. Ach, er zitten ook van die goedkope Chinese nepleren bandjes aan, dat zal ook wel verschil maken.

Mijn zwaarste horloge is het lievelingshorloge van @Chlorophyl, dat ik nooit meer draag, maar vanwege de emotionele waarde keurig heb opgeborgen zonder batterij. @FransT zal je willen laten geloven dat er geen hartslag :drum::dvd: meer in zit, maar hij liegt, het horloge functioneert uitstekend. :smirk: Er zit alleen een krasje op het glas.

Mijn lichtste is ook echt een kleintje. :relaxed:

Ik hoor jullie denken, ‘gadverdamme W.E, maak die weegschaal eens schoon’. Nou, dat heb ik voor de foto gedaan, maar het is een goedkoop ding met een laagje plastic dat aan het loslaten is. :sweat_smile:

3 likes

Lichtste weet ik niet, maar het zwaarste deze gouden Breitling. Uit een erfenis, maar niet mijn smaak.
Maarliefst 280 gram

6 likes

De zwaarste:

De lichtste:

Nog niet eens zoveel verschil …

2 likes

Ik mag toch hopen dat wij allemaal gebruik maken van geijkt materiaal?
Deze is echt superlicht en comfortabel, weegt niks.

4 likes

Ik heb ze niet… maar dit is een topic waar de invicta’s hun gram (:grin:) kunnen halen en v.w.b. de zwaarste kunnen winnen.

Bring them on guys :wink::+1:t3:

3 likes

Zwaarste

Lichtste

Toevallig zit de Oris aquis op rubber maar met de stalen band zal dat zomaar eens de zwaarste kunnen zijn :thinking:

Dit kan natuurlijk niet, is gemanipuleerd, alleen had ik m’n handen niet vrij en moest ik iets anders inzetten om tot dit gewicht te komen…:laughing:

1 like

Jouw zwaarste is gewoon bijna 9x zo zwaar als je lichtste!:astonished:
Ben benieuwd of iemand jou nog gaat verslaan!:grinning:

Boehoe, ik heb geen weegschaal…

Gokken op gevoel dus.

Zwaarste.

Lichtste

2 likes

Je hebt alleen een magnetron in de keuken waar je elke avond een diepvriesbakje in mikt? :wink::wink:

Haha Nope, wil wel vers eten als t ff kan.

Koken doe ik niet, nooit.
Mijn vrouw kookt, of schoonmoeders en als die 2 opties niet binnen handbereik zijn ga ik met de kids uit eten.

2 likes

Wellicht heeft je vrouw dan wel ergens een keukenweegschaal die je stiekem kunt gebruiken. :wink:

Gevraagd, hebben we niet.
Koken doe je, beetje van dit, beetje van dat. Hup hop hupsakee en dus geen weegschaal nodig zegt ze.

2 likes

De lichtste, by far.

En de zwaarste.

Volgens mijn officieel gecertificeerde HEMA-weegschaal dan, he…:grinning:

1 like

De lichtste, al draag ik deze zelf uiteraard nooit. :sunglasses:

De lichtste die ik wel zelf draag. Overigens is de band al 10 gram dus bijna de helft van het gewicht. :grin:

M’n zwaarste. Dat ga ik nooit winnen hier, alleen al omdat mijn pols nog geen 16 cm is, bijna alle schakels die er uit kunnen zijn eruit. :sweat_smile:

Zou het zijn dat dat plastic laagje, de bescherming/antikras was voor nieuw uit de winkel? En thuis dien je dat er af halen voor het mooie?

:joy:

1 like

Goeie suggestie, maar nee. Dat zou wel een mooie grap zijn. :joy: Het laagje valt niet te pellen, het lijkt echt een beetje zijn afgebladderd, precies als de blanke lak van mijn auto omdat ik te beroerd ben de vogelpoep te verwijderen. Het komt ook niet los in de hoeken, maar is vooral zichtbaar afgesleten in een cirkel waar ik de beslagkom steeds neerzet. :joy: Dat zie je vooral bovenin de onderste foto. :slight_smile:

1 like

Ben benieuwd naar het verhaal van die Pulsar.

1 like

Ik denk dat de anderen dat niet zijn. :joy: Ik zal je erover pb’en, ik heb het forum al genoeg verziekt vandaag. :v:

1 like