Wat is jouw ideale collectie onder de 10.000,- euro?

Als er 12500 had gestaan had de witte chronomaster er Zeker bijgestaan:) (of de grand seiko SBGV245)

Keuze is altijd een moment opname.

2 likes

Top! Dank je! Ik zal m s n berichtje sturen

1 like

Heb je enige indicatie waar ik qua prijs aan moet denken? 36 mm is overigens wel aan de erg kleine kant voor mijn 19 cm polsen… die andere versies zijn er dus wel in groter formaat begrijp ik?

Ik zou gaan voor 40 moonswatches in willekeurige kleuren.

4 likes

Prijzen zitten vaak rond 500-600€. Andere versies zijn er inderdaad in “jumbo” formaat, zie bijvoorbeeld de 929.206 (zwart, staal). Dat formaat zou ik aanraden op een pols van 19cm!

1 like

Tudor Black Bay 58

En
Een

Omega Speedmaster

Nog geld over? Dan een leuke dresser erbij zoeken en klaar

Tot voor kort had ik een 90’s Speedmaster gekozen ipv de CS3110 maar deze re-edition is zeker een goede plaatsvervanger.

Verder zou ik de nieuwe Tank Must met zwarte wijzerplaat kiezen ipv de Tank Solo. Of juist de Tank Solo behouden en de CS3110 inruilen voor de CS3111. Om alleen maar horloges met zwarte wijzerplaten te kiezen is ook een beetje saai….

1 like

Na nog eens overwegen kan het ook dit worden

1 like

Dank je! Heel vriendelijk nog qua prijs dus - goed om te weten!

2 likes

Ik ga voor iets dresserigs, allerdaags en duikerigs. Met volgens mij nog zat ruimte voor een stalen gshock als beater.

8 likes

Ik heb niet helmaal teruggekeken, maar volgens mij heb ik al eens eerder wat gepost hier. Blijft toch leuk om over na te denken. Ik heb (zoals @Bauhaus vraagt) het meest geput uit mijn eigen collectie:

Niet meer weg te denken (en even niet de huidige belachelijke listprijs gebruikt, maar de prijs waarvoor ik hem recent 2e hands heb gekocht)

Afgelopen jaar mijn ideale vakantie partner:

Een duikert heb ik nog niet, maar wil ik wel heel graag.

Deze:

Of toch deze:

En dan van het “kleine vintage spul” nog een van mijn pareltjes:

Wel jammer dat deze er niet bij kan, maar het is toch maar een lijstje gelukkig :grin:

6 likes

Grand Seiko Snowflake

Omega Speedmaster (FOIS)

Beide (wat langer) in bezit (hierboven overigens geen eigen foto’s), zeer tevreden met de aanschaf. Wat mij betreft de ideale combinatie bij budget van 10.000

11 likes

Jouw Longines Spirit zulu time is erg mooi Fred :+1:t2:

1 like

Yes, doe bedoelde ik!

2 likes

Bedankt voor de correcte informatie :slightly_smiling_face: Die van mij was bij nader inzien ook 36mm inderdaad.

1 like

afbeelding
:heart_eyes:
Mooie keuze Max

2 likes

Vooruit dan
Chrono/Diiver/Dresser
3x manufactuur

9 likes

Als ik de vrouw kan overtuigen van de hobby dan zoiets hoewel ik nog twijfel over de GS Quartz maar dat is zo’n gaaf ding:

8 likes

Zeker weten, alhoewel ik het nog mooier had gevonden als hij wat meer had geleken op de originele uit 1925. Maar ja, je kan niet alles hebben heeft toch een vintage look. Zat eerst nog te twijfelen of ik hem op staal zou nemen maar dan is de vintage look gelijk een stuk minder :smile:

1 like