Wat is jouw ideale collectie onder de 10.000,- euro?

Wat maakt een aantal horloges een verzameling? En wanneer is een verzameling mooi?

Wat mij betreft moet geld niet belangrijk zijn. Ik zoek zelf naar een afwisseling in merken, kleuren, afmetingen en functies (duiker, chronograaf, dresser), etcetera. @RLC zoekt zwarte duikers. Er is geen goed of fout natuurlijk.

Bij het topic “je collectie op 1 foto” zie je grote verschillen in de waarde (prijs) van collecties. Duurdere collecties krijgen vaak meer likes, maar gelukkig niet altijd.

Het lijkt me boeiend om te zien wat jullie een mooie collectie vinden die in totaal minder kost dan 10.000,- euro. Iedereen heeft dan “gelijke kansen”. Liefst met horloges uit je eigen collectie, maar dat hoeft zeker niet. Stop er gerust “wensenlijst horloges” bij.

10 duizend lijkt een willekeurig getal, maar is het niet. Hierdoor gaat een Sub plus een Speedmaster (bijvoorbeeld) niet lukken. Wat de waarde betreft wil ik verzoeken uit te gaan van wat het nu zou kosten om een nieuw of gebruikt exemplaar te kopen in goede staat (niet wat je er ooit voor betaald hebt dus).

Mijn inbreng:

Toelichting:
Ik “moest” kiezen tussen de Rolex 214270 of de El Primero. De El Primero is perfect van maat, een uniek design, is boven verwachting fraai afgewerkt, heeft een fraaie historie en ik heb de manufacture bezocht met @tompj. Emotionele binding dus. Gebruikt full set te vinden onder de 4.500,-.
De Grand Seiko Selfdater is zeer veelzijdig. Er zit ook een stalen band bij. 37mm, maar draagt groter. De afwerking is geweldig. Bedankt nog @amusicar. Gebruikt circa 2.800,- als full set schat ik.
De Polerouter vind ik 1 van de beste designs van Gerald Genta. En een perfecte dress watch. Deze is in zeer goede conditie. Bedankt @Mafkees! Polerouters zijn te koop onder de 2.000,-, maar sterk afhankelijk van de staat.
De Chr. Ward is voor maximaal 700,- gebruikt te vinden. Dat past dus nog net. Een erg fijne duiker, deze is 40mm. Ideaal als fijne “beater” en in het blauw een mooie aanvulling op de 3 anderen.

Ik ben heel benieuwd naar jullie “inzendingen” en vooral naar de bijbehorende toelichting!

54 likes

Valt best tegen wat je voor 10k kan verzamelen kennelijk :sweat_smile:

Dat is ook wel ongeveer mijn inbreng. Heel gaaf!

1 like

Er zijn ook mensen die gek zijn op de horloges zelf

9 likes

Ik verdien m’n geld gelukkig niet met horloges.
Het is een hobby.
Sommige horloges stijgen in waarde. Maar veel niet :wink:

1 like

Al deze horloges zijn (helaas) inmiddels exen van mij.

Ik doe mee met de Polerouter maar wel een ander plaatje. (60s)

Een Connie mag niet ontbreken. (60s)

Rechthoekig vind ik erg classy. (30s!)

En Japans lijnenspel om het wat diverser te maken. (70s)

15 likes

1803 en de rest naar een toolwatch, most def.

19 likes

Laat ik beginnen met dat ik vind dat een aantal horloges bij elkaar niet direct een verzameling is. En al helemaal niet het verschrikkelijke woord “collectie”.

Maar om antwoord te geven op je vraag, hier mijn ultieme 10K piece collectie :shushing_face:.

Omega Speedmaster Professional
Omega Seamaster 300M Bond
Zenith Elite 18K dresswatch
Casio G-Shock Rangeman

Chrono, duiker, dress en ultieme toolwatch.

10 likes

Bijna 10 jaar lid en nog niet doorhebben dat men hier plaatjes wil zien? :face_with_monocle:

14 likes

Dat zijn dan een hoop horloges :astonished:
Nee ik heb het geprobeerd maar hoe ik je zin ook lees ik kan alleen maar zeggen dat dit onzin is :joy:

10 likes

-Explorer
-Speedy
-Constellation Pie Pan
-Sinn 556I B

7 likes

Top kwartet. Maar dat wordt pittig onder de 10k?

3 likes


17 likes

17 likes

Explorer 4500
Speedy 3000
Constellation 1500
Sinn 1000

Of ben ik nu te optimistisch? :joy:

4 likes

Jij leest niet he?
Koop je die nog (nu) onder de 10.000,-?

13 likes

Ja dat ben je…

3 likes

Zijn die wel te krijgen voor onder de 10k?

1 like

Een sub aan list en een ouwe speedy van 20 jaar oud opduikelen voor 2500 euro. Een beetje creativiteit mag toch wel? :sunglasses: Zo heel onrealistisch is het nou ook weer niet.

Ja, dat kan prima.

2 likes

Waarom heb je ze dan verkocht? :flushed: