Een van deze twee volstaat, maar ik heb ze (op de extra sluiting van de omega na) voor 10k gekocht.
Allebei veelzijdig genoeg om elke dag gedragen te worden, maar een licht voordeel voor de Explorer gezien het formaat en gewicht.
Een van deze twee volstaat, maar ik heb ze (op de extra sluiting van de omega na) voor 10k gekocht.
Allebei veelzijdig genoeg om elke dag gedragen te worden, maar een licht voordeel voor de Explorer gezien het formaat en gewicht.
Voor mij is dat 1 van deze configuraties, telkens wel met nog wat goedkopere <500 euro vintages on the side:
A
Rolex Submariner 114060 nieuw
Omega Constellation vintage 168.005
B
Omega Seamaster 300m zwart nieuw (grijs)
Omega Aqua Terra donkerblauw nieuw (grijs)
Omega Constellation vintage 168.005
C
Rolex OP39 zwart nieuw
Omega Aqua Terra donkerblauw nieuw (grijs)
D
Rolex OP39 zwart nieuw
Omega Seamaster 300m wit nieuw (grijs)
Eterna SuperKontiki 1973 LE als duiker nieuw
Rolex Explorer II Polar 40mm 2e hands als daily driver omdat deze veelzijdig genoeg is om ook onder een pak te dragen.
En het overige geld stukslaan op een Sinn 103 st met plexi en zwarte bezel. En een Sinn 144 st sa. Eventueel ook 2e hands. Dan blijft er nog geld over om er een Sinn 104 bij te mieteren in de collectie.
Zo he dat is nog best lastig als we het bij eigen collectie houden.
Dit denk ik dan maar, zou net moeten kunnen:
Zeker.
Jee wat een lastige vraag. Om te beginnen wil ik minstens een sportief horloge en een dressy horloge hebben. Dus 10K in één horloge stoppen wordt hem dan niet.
De sportieveling moet dan maar een beetje een alleskunner zijn, en de beste (bijna) alleskunner is voor mij de Rolex Explorer. En daar gaat 62% van het budget (als je hem aan listprijs koopt).
Dan nog een dresser. Ik zou nl. voor 10K het liefst niet meer dan 2 horloges kopen. Wel keuze, maar verder zoveel mogelijk horloge. Uit mijn verzameling zou het dan toch deze zijn:
Lust veel banden. Tilt het totaal wel net boven 10K, maar ik ga uit van een kleine korting .
Ik zou mijn JLC MUT hierboven verkiezen, maar dat gaat echt niet binnen budget.
Met bovenstaande twee Heb ik eigenlijk alles wat ik nodig heb. Maar ja…
Wie ben jij, en wat heb je met vintage-freak Andy gedaan?
Heb ‘t even gehad met dure vintage. Enkel voor een perfecte piepan wil ik nog diep in de buidel tasten
Ik had onlangs een goede, maar die vond ik net niet goed genoeg.
Pas op, dit kan morgen weer anders zijn hoor
Een SKX voor 't ruige werk.
Een BB58 voor naar mijn werk.
En een Explorer 1 gewoon omdat dat mijn grail watch is.
Die eerste 2 heb ik al
O, het ging over een horloge collectie.
Oké, 10k is best veel voor die klokkies.
Doe dan maar deze
Zal ze wel gebruikt moeten kopen, anders red ik het niet. Dan is 10k ineens niet meer zo veel geld
Niet zo heel divers, maar ik ben fan van 3wijzer-modellen:
omega seamaster aqua terra
En die Longines dan?
Dat is de uitzondering op de regel
Een frivoliteit.
Ik vind dit echt rot vragen want ik kan nooit kiezen maar wellicht zou dit wel in de buurt kunnen komen.
En nog wat andere horloges erbij die onder 500 zijn. Desnoods doe ik die 1803 op een gouden president band, maakt mij het uit.
Wat ook nog een optie is is een rolex datejust 1601 en een omega speedmaster reduced en nog wat andere goedkopere horloges
Ik weet het niet, ik ben hier heel slecht in
Toevallig vandaag nog als idee naar een forumlid op de app gezet.
5900 euro in ipv 8300 list.
1050 list geloof ik:
En deze had ik. Past precies.
Die middelste seiko is heel erg vet!
Okay, ik doe een keer mee:
Sportieve alleskunner
Altijd handig geen gedoe, zwemmen, casual etc. Zal het meest voorzien zijn van een rubber band.
Klassieker, had net zo goed een vintage IWC89 of Omega Tresor kunnen zijn.
Dan toch nog een chronograaf, ook daarin zijn meerdere mogelijkheden. Dit is een mooie tool watch.
Kortom drie behoorlijk verschillende horloge met elk hun eigen charme.