Wat is jouw ideale collectie onder de 10.000,- euro?

Ik ben bezig met deze 3 piece. Alleen de Nomos mist nog. Dan heb ik echt een perfecte set i.m.o.

17 likes

Ik zou gaan voor:

Rolex explorer 214270 (6k nieuw ofzo?) De ultieme alleskunner

G-Shock GMW-B5000 met 2 andere banden/kasten (~650 euro) als (festival-)beater

Squale 1521 blue polished (650 euro). Leuk vakantie horloge en staat ongeveer overal op.

En voor de overige 2.7K zou ik een head only speedmaster kopen die lekker kan banden swappen. (Foto ter illustratie)

13 likes

Nieuwe sub 114060 als daily. 7.5k
Polerouter als dressy 2 a 2.5k
Seiko SKX007 oid als beater 200.

6 likes

Combinatie C is wel tof:

5 likes

100 Daniel wellingtons

3 likes

Een normale sub (zonder datum) moet toch wel voor de listprijs te krijgen zijn, als je alle Ad’s in Nederland en België afgaat en tussen de 6 à 12 maanden wacht? Daarnaast staan er 20 jaar oude speedmaster professionals op Chrono te koop voor 2,5k.

Dan nog liever 200 Invicta’s uit Bataviastad.

1 like

Omdat dit voor mij momenteel de combi is…

En dat vind ik geen verzameling/collectie. Dat is een horloge en een plastic beatertje. Als ik het budget had, had ik de beide Omega’s en de Zenith er zeker bij gehad.

7 likes

Dat plastic beatertje is anders wel gewoon een heel tof ding! Net als dat Rolexje :sweat_smile:

1 like

Moet altijd aan een gasmasker denken bij dat beatertje! Gaaf ding.

2 likes

Moet altijd aan een transformer denken bij dat ding, brrr :joy:

1 like

Tudor BB eta rood
DJ36 126234.

Geld is op.

4 likes

Ik zou zelf gaan voor een full gold date just op jubilee bracelet :star_struck: of een 1601 two tone

Helemaal eens; sla net de foto op !

1 like

Mijn 10k collectie zou zijn:
Universal geneve Tri Compax 12253 5000±
Universal geneve polerouter date 2000±
Oris diver 65 1750±
Nomos club campus 38 night 1200±

2 likes

Ik denk óf een:

• Rolex 1630 (oysterquartz case met datejust uurwerk)
  • Omega Constellation Pie Pan
  • SKXje als Beater

Of:

• mooie vintage Rolex GMT, bij voorkeur uit 1984, mijn geboortejaar. Of 1996, om andere redenen.
  • SKXje als Beater, evt een Vostok als er geen geld over blijft :stuck_out_tongue:
1 like

Mijn collectie met een beetje passen en meten. Misschien te weinig variatie, maar wel wat ik mooi vind.

16 likes

U overschrijd net de 10 mille jongeman. Mijn idee is mijn 145022 en een 14060. Ga ik ook niet redden. Gij valsspelert!

En ja,ik weet het. Niet erg spannend,maar meer heb je toch niet nodig? De ‘in uitstekende staat vintage Speedy’ heb ik altijd gewild,en verwezenlijkt. Morgen komt mijn derde AT alleskunner als daily,heerlijk nieuw in de stickers De 14060 scoor ik hopelijk binnen nu en 5 jaar. En dan ben ik klaar!?

5 likes

Maw,de Speedy 145022 en de AT. Dat red ik onder de 10 weet ik inmiddels

1 like

Helemaal mee eens. Maar dan wel de AT zoals ik hem morgen binnenkrijg. Op deployant en rubber:hugs: