Wat is jouw mooiste horloge?

Ik ben nog vrij nieuw op dit forum. Dagelijks zie ik prachtige horloges voorbij komen. Dat zijn lang niet altijd dure horloges, maar -gelukkig- meestal mooie horloges en soms met een verhaal. Ik heb jaren geleden een eenvoudige Vacheron en Constatin gekocht, zie de foto. Dit horloge bekoord mij omdat het horloge voor velen een gewoon horloge is. Alleen de kenner/liefhebber ziet dat het een “goed merk” is. In de loop van de jaren heb ik al een paar complimenten gehad over dat horloge. En juist niet omdat het duur zou zijn, maar juist omdat die liefhebber het merk herkent en dus met het geven van het compliment erkent dezelfde passie te hebben.
En eerlijk gezegd, vind ik het zelf nog steeds één van de mooiste die ik heb.
Wat is jullie mooiste horloge?

10 likes

https://www.horlogeforum.nl/t/wat-is-jouw-mooiste-horloge/417486

36 likes

het wil eens lukken, vandaag heb ik m’n mooiste nog eens op de pols gezwierd :smiley:

10 likes

Tot nu toe is deze Seiko mijn mooiste horloge… juist door zijn eenvoud en rustig uiterlijk draag ik hem met veel liefde.

18 likes

38 likes

19 likes

10 likes

Wat ik heb vind ik allemaal mooi anders had ik ze niet gekocht…
Het ligt aan de dag wat ik mooi vind en aan de gelegenheid…
Deze al 2,5 jaar in bezit maar blijf ik nog steeds heel mooi en fijn vinden… :star_struck:

15 likes

Ik wissel momenteel best veel. Soms ook een paar keer per dag. Maar mijn chrono blijft de favoriet en de mooiste

18 likes

Als ik een keuze moet maken uit mijn eigen collectie toch wel de Rolex datejust ref: 126234. Zie onderstaande foto.

8 likes

Zeker deze:

18 likes

18 likes

Voorlopig top 3. :+1:

9 likes

9 likes

Als we het hebben over mooiste afwerking, details en mooiste wijzerplaat kies ik voor mijn Grand Seiko.

27 likes

Wisselt sterk al naar gelang mijn stemming. Bovenaan staan wel (niet noodzakelijk in deze volgorde):

Oris Complication

Max Bill

en de Jazzmaster

9 likes

15 likes

8 likes

16 likes

Vacheron & Constantin? Dat heb ik nog nooit eerder gezien met die ‘&’. Deden ze dat vaker?