Omdat er aan de meeste bepaalde herinneringen kleven, niet alleen aan mijn Omega multifunction, of Maurice la Croix Milestone, maar ook aan klokjes die ik in een grijs verleden bij Blokker of de Kijkshop tegen toen voor mij forse prijzen heb aangeschaft.
NU vind ik die laatste oerlelijk, maar toch denk ik er niet over ze te verkopen.
Wat ik wel regelmatig doe is exemplaren weggeven aan zoon schoonzoon en schoondochter, voornamelijk omdat ze alle drie met het zelfde virus zijn besmet.
Vaak ontvang ik daar dan ook wat voor terug.
Moolkeesje Schreef:
Omdat er aan de meeste bepaalde herinneringen
kleven, niet alleen aan mijn Omega multifunction,
of Maurice la Croix Milestone, maar ook aan
klokjes die ik in een grijs verleden bij Blokker
of de Kijkshop tegen toen voor mij forse prijzen
heb aangeschaft.
NU vind ik die laatste oerlelijk, maar toch denk
ik er niet over ze te verkopen.
Ah, herkenbaar…
Toch zou ik met de kennis van nu willen dat ik iets minder geld had uitgegeven aan klokjes van guess, michael kors, diesel, fossil enz… Niet dat er wat mis mee is, maar van het geld dat deze bij elkaar gekost hebben had ik ook iets anders leuks kunnen kopen
De meeste van deze klokjes zijn trouwens cadeaus, dus ze verkopen is ook niet netjes 
Geen verzamelaar, als sinds zeer jonge leeftijd liefhebber van mechanische horloges en sinds een jaar of 15 die van het merk Zenith in het bijzonder.
Motivatie?
Tja, die is continue aan verandering onderhevig. Als ik eenmaal iets heb wat op mijn lijstje staat ben ik er een tijd helemaal gek van en draag het regelmatig. Maar ook klokjes waarvan ik eerst riep dat ze nooit weg mogen kunnen uiteindelijk toch het veld ruimen voor iets anders, soms een hoger doel.
Leuk vind ik om nieuwe merken te “ontdekken” en daar anderen ook mee enthousiast te kunnen maken.
Verzamelen als doel heb ik niet, er vertrekken toch regelmatig horloges en er komen anderen voor terug. Zo lang ik er niet van aan de bedelstaf raak heb ik het prima naar mijn zin.
Erik11 Schreef:
Toch zou ik met de kennis van nu willen dat ik
iets minder geld had uitgegeven aan klokjes van
guess, michael kors, diesel, fossil enz… Niet dat
er wat mis mee is, maar van het geld dat deze bij
elkaar gekost hebben had ik ook iets anders leuks
kunnen kopen
“met de kennis van nu” … maar die kennis heb je juist opgebouwd met de aankoop van Diesel en Guess horloges,
ik denk dus dat je zonder deze aankopen “nu” geen juiste aankopen zou kunnen doen, dan kocht je nu ook spul dat misschien te groot te zwaar, of te veel door anderen werd aangeprezen.
Dat is ook een manier om er tegenaan te kijken 
Ik heb altijd geprobeerd redelijk betaalbare maar in mijn ogen toch bijzondere klokjes te vinden. Soms deed ik een impulsaankoop maar meestal toch een klokje waar ik naartoe “gegroeid” ben.
In de loop der tijd heb ik een favoriet merk en graal ontwikkeld. Ik kijk nog steeds naar horloges en heb veel belangstelling voor wat anderen boeit. maar ik heb ondertussen wel mijn graal kunnen vinden en merk serieus dat mijn honger nu gestild is.