Je kent het wel…die mooie auto, vrouw of man :), dat horloge waar je net iets vaker naar wilt kijken dan normaal. Elke keer wanneer je ernaar kijkt, beleef je een geluksmomentje.
Nu wil ik hier niet uitwijden over auto’s en vrouwen/ mannen, dus houd ik het bij het horloge :).
Ik wil het daarbij specifiek hebben over de wijzerplaat en wijzers. Het zit hem in de details: materiaal/ kleuren/ afwerking/ hoogteverschillen/ scherpte etc.
Nu is mijn vraag aan jullie: welk horloge heeft de meest perfecte/ bijzondere wijzerplaat waar je graag de hele dag naar kijkt? En krijgt dus naast veel draagtijd, veel kijktijd.
De restrictie is dat het horloge naar schatting max. 3000 euro mag kosten (aangezien ik wil acteren indien er iets moois tussen zit). Benieuw naar jullie reacties!
Persoonlijk heb ik dat altijd erg gehad bij mijn Rado Captain Cook 42mm in blauw. Maar in alle kleuren is het een schitterende gebogen plaat met mooi dik aangebrachte luminova. Hij ving altijd zo apart het licht dat ik ernaar bleef kijken. De wijzers vond ik ook altijd heel apart en prachtig, helaas heeft hij mijn collectie een tijdje geleden verlaten. Rond en onder de 2000 euro moet dit prima binnen budget passen. De rijstkorrelband is ook prachtig mocht dit je stijl zijn! Even een fotootje:
Voor zo een 2000EU (fractie van de prijs) ben je eigenaar van deze limited Hamilton. Voor mij een elegant maar toch sportief klokje met een ontiegelijk scherp design.
Eigenlijk hoop ik dat Tudor eens met een 39mm black bay met deze combinatie wijzerplaat en handen komt met als extra een datum, dan komt deze zeker om de pols.
Om wel even in de correcte range te blijven, mijn grailwatch valt (naar mijn mening) precies in jouw eisenpakket
lekker goedkoop rond de 500 euro, speelt mooi met de zon, verschillende hoogtes met de markeringen, verschillende kleuren.
alleen (itt de meeste horloges hierboven) nog best moeilijk te vinden.
Ik draag meestal n Monster, dus veel draag en kijktijd krijgt ie niet, maar eens in de zoveel tijd (meestal bij de release v n Bond film) draag ik mn Bond back in black. En dan blijf ik als n peuter kijken hoe de schaduw vh 007 logo rondjes maakt over de glanzende wijzerplaat
Dit is voor mij de mooiste dial in m’n collectie. Misschien niet de meest bijzondere maar de sunburst is fantastisch en maakt het voor mij iedere keer weer een feestje om te kijken hoe laat het is. Zeker in de zomer