Wat is jouw top microbrand?

:point_up_2:t2:

1 like

Ik weet niet of Spinnaker een micro brand is maar ze hebben wel mooi collectie.

1 like

Eigenlijk alles wel.
Maar de Seaforth was een voltreffer. De Fairwind ook en hopelijk de Universa ook.

De Fairwind heb ik gehad (2x). De Universa heb ik al ruim een jaar in bestelling staan…

2 likes

Ik stem op Zelos.
De Swordfish is een knaller.
Verder geen ervaring met andere microbrands.

7 likes

De naval blue Dumas :+1:

Crepas en Aquadive wat mij betreft. Hier nog wat inspiratie

2 likes

Zelos is prima. Phoibos is voor het geld ook prima.
Nieuwere Spinnaker’s en Avi-8 viel me ook niet tegen.

Effectief zijn eigenlijk alle microbrands wel prima. Zou wel kiezen voor originele designs (gezien de meeste specs vergelijkbaar zijn), en die maakt Zelos op dit moment gewoon het beste.

Als Christopher Ward een microbrand is, zijn die ook wel erg goed mits je het voor een goeie prijs kan krijgen.

1 like

Die van mij is toch zeker Helson, sharkdiver van hun is zeker favoriet bij mij. Succes met je zoektocht, ik deel je interesse in Microbrands blijft leuk aanbod wat vaak wisselt.

4 likes

Ben zelf niet zo van de microbrands, met name omdat ik vooral van vintage hou, maar de Lorier Falcon is toch wel erg mooi vind ik.

4 likes

Spannend! Van de Halios vind ik persoonlijk de puck geweldig, maar ik twijfel over de bezel. Ik heb tijdje geleden zo een homage besteld om te kijken of ik aan de bezel kan wennen. Als het me bevalt kan mijn zoektoch naar een Halios beginnen.

2 likes

Gelukig, we hebbben altied nog @Drebin om uns te wijsen op onse taalfauten.

On tropic, Zelos en Crepas!

3 likes

van de zelos ken ik alleen de helmsman (ik hoop dat ik het goed spel) vanwege de bijzonde lume. Mooie horloges.

Ik vraag me eigenlijk al tijden af wat nu de definitie is voor een micro brand. Sommige mensen zeggen bijvoorbeeld over Steinhart dat het een microbrand zou zijn, maar dat is toch een behoorlijke fabriek met een lijst aan personeel. Rolex is misschien kwa omzet wel de grootste, maar het aandeel in verkoop is maar ongeveer 2% van de markt. Hoe micro moet een brand zijn?

1 like

www.microbrand.store

1 like

Voor mij Aevig en Pellikaan Timing. Ik heb de Aevig Balaur (HFLE2016) en de Pellikaan Flying Dutchman GMT (HFLE2019) en ben over beiden erg te spreken.

4 likes

Waar haal je dit vandaan?

Microbrand zie ik eigenlijk zelf als bedrijfjes met 1-2 werknemers met met name online verkoop.

1 like

aangezien Rolex weinig volume in verkoop heeft, maar doordat de horloges zo duur zijn wel de grootste omzet.

1 like

Dan zou voor mij het enige interessante microbrand Ketelaar zijn, 1 persoon met een beperkte productie.

1 like

Denk dat dat nogal afhangt waarmee je ze vergelijkt. Voor een “luxury” brand hebben ze echt een flinke productie.

Casio of Seiko blaast ze denk ik in aantallen uit het water, maar Rolexen zijn er meer dan Phoibossen of Zelossen denk ik zo :stuck_out_tongue:

1 like

Een miljoen exemplaartjes per jaar slechts, inderdaad.

4 likes