Waar haal je dit vandaan?
Microbrand zie ik eigenlijk zelf als bedrijfjes met 1-2 werknemers met met name online verkoop.
Waar haal je dit vandaan?
Microbrand zie ik eigenlijk zelf als bedrijfjes met 1-2 werknemers met met name online verkoop.
aangezien Rolex weinig volume in verkoop heeft, maar doordat de horloges zo duur zijn wel de grootste omzet.
Dan zou voor mij het enige interessante microbrand Ketelaar zijn, 1 persoon met een beperkte productie.
Denk dat dat nogal afhangt waarmee je ze vergelijkt. Voor een “luxury” brand hebben ze echt een flinke productie.
Casio of Seiko blaast ze denk ik in aantallen uit het water, maar Rolexen zijn er meer dan Phoibossen of Zelossen denk ik zo
Een miljoen exemplaartjes per jaar slechts, inderdaad.
Crepas
vergeleken met Seiko is Rolex kwa verkoop in aantallen absoluut micro
dat is hun eigen schuld, want
prijs/kwaliteit verhouding
On topic: vergelijk de omzet van Rolex met andere lower tot mid range merken. Dan is Rolex geen kleine speler.
Ik zeg ook niet dat het een kleine speler is, Rolex heeft de grootste omzet blijkbaar. Dus omzet speelt ook een rol bij de definitie of een brand micro is?
Pfoe… top micro brand. Ik kan niet kiezen.
Halios is top, evenals Farer. Al heb ik die tweede nooit gehad.
Ben ik niet met je eens. (Grand) Seiko maakt ook top spul.
Maar het slaat nergens op om Rolex weg te zetten als een kleine speler, omdat er 1 bedrijf (in dit geval) veel meer getallen maakt maar zich richt op de hele markt ipv alleen luxury.
Rolex is van de zwitserse (“luxury”) merken 1 van de merken met hoogste productie. Er zullen heus meer swatches worden gemaakt.
Anders is het nogal apples & oranges.
Wat is de definitief van een Microbrand? Aantal medewerkers? Omzet? Aantal horloges/jaar? Aantal jaren actief? …?
Favoriet
Monta? Heb eigen ervaring overigens. Ik vond Conceptum Vratislavia ook prijs/technisch erg leuk.
Ook zeker gaaf!
Hoezo? Ik zie niet op welk vlak de prijs/kwaliteit verhouding van Rolex beter is dan die van Seiko (over het hele (merken-)gamma heen, wat die laatste betreft) .
e.g. 1 : De Seiko Prospexjes kosten grosso modo een vijfde tot een tiende van een basis Rolexje, maar de kwaliteit is niet vijf tot tien keer slechter.
e.g. 2 : Een Grand Seiko overtreft op de meeste vlakken zowat elke Rolex, maar is vrijwel steeds minder duur.
Maar Rolex noch Seiko zijn micro brands, dus off topic (alhoewel Grand Seiko slechts enkele tienduizenden exemplaren per jaar maakt en verkoopt… hmmm Grand Seiko is mijn favoriete micro brand! )
Ik heb je post verkeerd gelezen of geïnterpreteerd.
Of heb je hem geedit ?
Die eerste die je beantwoordde niet, nee.
De laatste heb ik nu net aangevuld.
Hoe is het mogelijk dat men in een topic over microbrands toch ook over Rolex moet beginnen? Je gaat nu toch niet argumenteren dat het een micro brand is omdat het slechts 2% van de markt is? Rolex levert 800.000 horloges per jaar. Veel microbrands halen daar geen 0,2% van (~0,04% van de markt).
Dan heb ik hem verkeerd gelezen. Ik ben het namelijk met je eens dat Seiko ontzettend underrated is binnen HF (en breder). Ik vind Seiko prachtig spul maken.
Ik heb liever een Seiko dan een Swatch groep horloge.