Wat is jouw top microbrand?

Met duidelijke cockpit onderdelen.

1 like

Ik heb nooit Rolex ingebracht als microbrand, ik heb het alleen als voorbeeld gebruikt om aan te geven dat het lastig is om een microbrand te determineren. Wat zijn de criteria? Omzet, omvang van fabriek en personeel, de hoeveelheid geproduceerde horloges? Snap je irritatie echt niet…

1 like

Grönefeld, Voutilainen of Czapek zijn mijn favoriete microbrands op het moment. Of geldt er een prijslimiet?

18 likes

Was niet op jou persoonlijke gericht hoor. En heb zelfde argumentatie aangehaald (definitie microbrand). Het is echter vaak dat er in topics plots een discussie over Rolex sluipt… zal aan mijn kater liggen maar dacht even “really? :expressionless:

3 likes

Het is absoluut mijn intentie niet geweest om hier een discussie over Rolex te starten, excuses daarvoor, ik ben gewoon echt op zoek naar de definitie van de term MicroBrand. Is de prijs van de horloges daarbij ook van belang?

2 likes

Bijzondere collectie met modellen. Crepas Hydrographer ziet er goed uit ! Bezit jij een Crepas?

Heb zelf goede ervaringen met een paar microbrands:

• Unimatic
  • Aevig
  • Obris Morgan
  • Zelos
  • TRASKA
  • Magrette
  • Armida
  • Makara

En Halios en Helson heb ik met schuine ogen naar gekeken, maar helaas nooit van gekomen. Is Deep Blue nog een microbrand?

1 like

Ik heb er veel gehad en de prijs/kwaliteit verhouding was altijd verbazingwekkend goed. Op de Tactico Anko na, welke werd uitgeleverd zonder werkring. Ik heb goede ervaringen met Halios, Zelos, Borealis, Helson, Crepas, Aevig, Deep Blue, maar ook Dan Henry.

Wordt Steinhart ook gezien als microbrand? Daar heb ik ook goede ervaringen mee.

10 likes

Wat is een topic over microbrands zonder foto’s…:wink:

IMG_0177

20191024_120807

P1020347_zps1ed4cdd4

B36258EE-993D-4C3D-A97C-488D93E991BB_zpskydz1w4h

11 likes

Ik vind het leuk als een micro brand onderscheidend is. Wat dat betreft vind ik het Schotse anOrdain wel erg interessant. Maken prachtige emaille wijzerplaten met de hand. Daarnaast ook nog eens direct herkenbaar.

3 likes

Ik mis er nog een paar😂

1 like

Voor mij nomos. Maken hele mooie clean klokken. Vind ze eigenlijk allemaal mooi.

Ik val enorm in herhaling, maar ik vind Maen leuke horloges maken! :slight_smile:

11 likes

Ik moet je bekennen dat ik Halios haat.

Niet omwille van de horloges. Die zijn retecool, en ik zou Halios zo tot mijn favoriete microbrand bombarderen als ze hun modellen gewoon in serie produceerden en verkoopbaar maakten. Stelletje vlegels met die schaarste, die pre-orders en de totale onmogelijkheid om een Seaforth II met stalen bezel gewoon ouderwets te bestellen.

Merken die hun hele bestaansrecht ophangen aan limited runs?

:face_vomiting:

Nogmaals, dit is deels de kift omdat ik morgen een Halios Seaforth onderweg had als ik gewoon een koop-knop had voor de generatie II met stalen bezel.

Dat gezegd hebbende:

Baltic en Yema! Yay.

6 likes

Ik heb een Cayman gehad, super mooi. Nog weleens spijt dat ik deze verkocht heb.

1 like

Ja, dat kan wel kloppen…:zipper_mouth_face:

1 like

Microbands zie ik als kleinere merken, vriendelijke prijzen (gericht op value for money), beperkte oplage. De merken die jij aanhaalt (en naar mijn mening ook de eerder genoemde Holthinrichs) vallen onder onafhankelijke horlogemakers (independents). Beetje een arbitrair onderscheid, maar zo is de verdeling wel. Waarschijnlijk puur om verschil in beleving/prijs/kwaliteit/afwerking/mate van handwerk aan te duiden.

Wat betreft de oorspronkelijke vraag van TS: voor mij is dat absoluut Halios. Gewoon onwijs leuke horloges, goede prijzen, goede kwaliteit. Komt verder op het gebied van microbrands voor mij weinig bij in de buurt!

3 likes

Oke, akkoord.

3 likes

Kijk, zo makkelijk kan het gaan! Ook wel eens fijn :kissing_heart:

2 likes

Helm is ook wel leuk, alleen beetje lastig aanschaffen…

Of Dit…

4 likes