Wat is jouw top microbrand?

Mooi hoor. Mooie foto’s. :heart_eyes:

1 like

Die Crepas Cayman, toch wel een superknaller :facepunch:t2:

2 likes

Deze Ventus Caspian wel heel leuk horloge, messing, sandwich dial, Seiko MechaQuartz, Ventus heeft meerdere interessante modellen voor sympathieke prijzen.

2 likes

Een paar pogingen tot definieren van een microbrand (voor wat het waard is ;-):
https://www.teddybaldassarre.com/blog/40-best-microbrands-2020/

Mooie Tektite Eric! :+1:t2:

1 like

Halios, Dan Henry en Traska zijn al voorbij gekomen. Autodromo kwam nog niet aan bod.

5 likes

JA, had ik die maar nooit verkocht…:wink:

1 like

Borealis - hier de Seafarer II. Latere modellen krijgen goede reviews ook (bijv Caiscais, Portus Cale). Niet duur, we goede kwaliteit.

3 likes

Lüm-TEC: stevige beukers met sicke lume, deels geassembleerd in Ohio door veteranen. Niet goedkoop maar wel mooie designs en goeie after sales!

3 likes

Monta
Norqain
Brellum

Helaas levert Monta niet vanuit de EU, dus minder interessant om te bestellen ivm extra kosten.
Erg jammer

2 likes

Waarom noemt niemand BOLDR?

Ik vind het wel geinige horloges voor weinig. Nooit één in handen gehad dus geen idee of het wel degelijk is of niet.

2 likes

Formex !
Heb ik niet maar oeh als ik meer dan 1000 euro stuk zou slaan op een horloge dan komt deze zeker in aanmerking.

6 likes

Erg leuk om alle micro brands hier voorbij te zien komen!
Velen had ik nog nooit van gehoord - dank voor het delen allen!

Ik ben erg blij met mijn Oak&Oscar Sandford PVD.
Voor een micro brand is Oak&Oscar wel aan de prijs maar ze maken goede en mooie horloges imho

2 likes

Héél mooi

1 like

Mijn top microbrand:

2 likes

MkII is nog niet vermeld.
Kwalitatieve homages van vintage horloges. De ready to wear line met Japanese uurwerkjes kan je eenvoudiger bestellen dan de benchcrafted. Voor de laatste moet je jaren geduld hebben.
1 van de weinige microbrands waarvan de meeste modellen 2dehands boven list verkocht worden.

4 likes

Eigenlijk nooit zo in verdiept. Buiten timefactors, niets in mijn bezit of uitgeprobeerd.

Ik ontdek wel een hoop door dit topic. @Kahan dank!

Wow :clap:. Enig idee wat de standaard kost?

Zeer mooi en betaalbaar :ok_hand:t5:

Ook nog nooit van gehoord. Die gaat op het lijstje.

1 like

Hier word ik op slag verliefd op. Helaas zijn ze vrijwel allemaal al uitverkocht zie ik op de website. Alleen nog twee modellen met een zwarte en een witte wijzerplaat. Niet meer de fraaie kleur die je zo mooi hebt gevangen in je foto´s.

1 like

Ik schrok wakker van je bericht :sweat_smile::stuck_out_tongue_winking_eye: ik ben geen microbrand maar een independent watchmaker, dat is net iets anders.

8 likes

:sweat_smile: Mijn nederige excuses voor het onjuist determineren van jouw bedrijf en het wakker schrikken daardoor. Independent watchmaker klinkt ook veel beter vind ik…

1 like