Milus vind ik wel echt een top merk! Daar moet ik wel bij vermelden dat Milus van 10 jaar geleden echt afzichtelijk is. Maar met de nieuwe eigenaar zijn ze een goede richting in geslagen. Heb de horloges een paar keer in mijn handen gehad tijdens de basel fair. De kwaliteit spat ervan af, zeker bij de snowstar. De snowstar is onlangs ook in ‘t blauw uitgebracht. Zie hier:
Haliosfan van het eerste uur hier. Nou ja, het tweede uur. Rond 2015.
Zoals zo vaak ook ditmaal door @monaco geattendeerd op dat merk en die modellen. Die man heeft mij zo ongeveer horologisch opgevoed.
@Nash you are welcome!
Idemdito. Mijn ‘kennis’ van horloges was voornamelijk de grote namen, maar ik moet eerlijk zeggen ik vind de meeste microbrands veel interessanter uitzien. Ik ga eens een leuke lijst samenstellen.
Precies de Snowstar vind ik zo mooi. Strakke kast, mooie wijzers, geen gekke design elementen. Lekker volwassen horloge. Ik heb er alleen nog geen 1600 euro voor over .
Nog een paar aanvullingen obv mijn ervaringen😉
Artego
Obris Morgan
Prometheus
Deep Blue
MKII
Smiths
Precista

XW Watches
Gruppo Gamma
Armida

Benarus
Helgray
Boschett
Mooie/leuke handjes hier!
Je kunt ze voor minder ook wel krijgen hoor Maar ik zou ‘m ook nog wel eens willen inderdaad.
Koning microbrand, jij hebt er nogal wat (gehad?).
Ja, hahaha al heel vroeg in 2009 ingestapt bij verschillende microbrands. Maar er zit wel echt veel verschil tussen de verschillende merken.
Van een paar honderd euro tot een paar duizend euro, Hong Kong Made (niks mis mee, hoor) tot Swiss Made, in alle kleuren, maten en materialen.
Voor mij geven ze kleur aan het gehele horlogespectrum en hebben ze bestaansrecht verdiend naast de bekendere Japanse en Zwitserse merken.
Heb jij toevallig ervaring met Milus en het kwaliteits niveau daarvan t.o.v. andere merken?
Nee, helaas. Ik vind ze wel erg mooi en wat ik er van zie is het kwalitatief echt heel dik in orde. Het merk is ook al meer dan 100 jaar oud en als ik de online reviews moet geloven, zijn geld meer dan waard
Ik vind het een beetje Grand Seiko-achtig, erg mooi.
Das een mooi rijtje
Het is dat ik aan het sparen ben voor een ander horloge… Anders had ik hoogstens liever een andere kleur wijzerplaat gezien, maar desondanks een instant buy :
@vintage4all pracht klok. Helemaal niet meer te krijgen… als je de site van Prometheus watches kijkt is elk model uitverkocht
En een bijdrage; ik vind Dan Henry wel geinig.
Ja al heel lang idd. Ik heb de eagle ray, via de eigenaar Carlos in september vorig jaar nog kunnen bemachtigen. Tevens dezelfde eigenaar van borealis overigens.
Ik ben doorgaans wel te porren voor Halios en Zelos. Alleen inderdaad jammer van de beperkte oplagen en snelle out-of-stock.
Bij Zelos kun je door de vele bomen het bos soms niet meer zien. Wat een collectie.