Mooie collectie
Exen of heb je deze nog?
Mooie collectie
Exen of heb je deze nog?
Welke ik nog niet heb zien langskomen is Dagaz, heeft zowel custom Seiko’s, onderdelen als Dagaz Brand Professional Watches.
Jawel hoor…Ik heb een aantal XW Watches hierboven geplaatst. Dagaz/XW Watches worden eigenlijk als 1 merk gezien. XW Watches heeft een aantal zeer “zeldzame” uitvoeringen op de markt gebracht in oplages van 100 stuks. 1 daarvan is de UDT Bonefrog die ik ook heb gehad en in een stomme bui ook weer heb verkocht…
Dagaz is een voortzetting van XW Watches (door Jake Bourdeau) na de dood van Noah Fuller, de oprichter/eigenaar van XW Watches. Noah heeft zelfs ook een account gehad op HF maar is helaas op veel te jonge leeftijd op 14 april 2011 overleden.
Weer iets bijgeleerd de UDT had ik niet op gelet. Dagaz brengt ze soms nog eens uit.
Deze heb ik en bevalt erg goed
Wie heeft er een Phoibos Proteus Meteorite? Lijkt mij een erg gaaf horloge. Zeker met de lume.
Farer, nog steeds heel blij mee:
En eentje die bij nader inzicht niet miste in dit topic, Monta:
Zelf nog nooit gehad, maar je leest bijna alleen maar enthousiaste reacties over de afwerking (en ze zijn gewoon mooi).
Pardon? Wel degelijk, al bij post 32 genoemd… Helaas zelf ook geen ervaring mee.
In de gauwigheid overheen gelezen, excuses. Kon ook niet missen.
Jammer dat je ze op dit forum weinig (niet?) ziet.
Heb probleem. Maar inderdaad de aangehaalde
ben ik ook benieuwd naar. Jammer dat ze vanuit de US komen…
Volgens mij is Formex niet echt een microbrand: een eenpitter die meer uit hobby dan wat anders een horloge op de markt brengt.
Formex is een familiebedrijf dat gevestigd is in Bienne, Zwitserland met CEO en al…
Is wel degelijk een microbrand.
Want? Volgens mij is het gewoon een klein onafhankelijk merk, maar niet met de kenmerken van een microbrand. Tenzij jij een andere definitie hebt van microbrand
Wow, twee merken die bij mij in ieder geval niet bekend waren. Nu even een tripje op het web bij beide merken gedaan en wat een mooi spul zeg!
Ik vind veel microbrands wel gave dingen maken, om er maar een paar te noemen; Nezumi (corbeau), Hamtun (nanok), Schaffen (s65), Baltic (bicompax 001), Traska (freediver), Undone (mystique fumé), Seals (model A), Nodus (contrail), Boldr (venture), Farer (aldrich world timer)
(Tussen haakjes zijn typenaam)
Ik vind de Skin Diver van Lorier ook erg leuk, en het eigenaarsechtpaar lijkt er hun hart in te hebben gelegd.
Tot nu toe heb ik er nog geen gekocht, omdat de invoer uit de VS mij te omslachtig was en de horloges op de tweedehandsmarkt verbazingwekkend waardevast zijn gebleken. Maar dat zegt uiteindelijk iets over de kwaliteit van de horloges.
Ik heb zelf twee duikhorloges van Mark & Sons, die ik erg goed vind gemaakt. De Duitse eigenaar leidt het merk als een individu en is zeer begaan met de tevredenheid van zijn klanten.
Telt Yema? Dan is mijn antwoord Yema(Superman model)
Als je kijkt naar de geschiedenis enproductie aantallen per jaar kan je dit geen micro brand noemen. Daarnaast hebben ze een eigen caliber ontwikkeld dat kost miljoenen.