Ik vind yema ook super tof. En wilde deze ook noemen, maar volgens mij is dat echt geen categorie microbrands
Er gaat voor mij een wereld open met dit Topic. Zit heel mooi spul tussen. Heb een paar merken al meteen op m’n spreekwoordelijke lijstje gezet.
Toch vraag ik me af, als ik zo het enthousiasme zie, waarom ik normaal zo weinig van deze microbrands voorbij zie komen op het forum. Of kijk ik misschien in de verkeerde hoeken van dit hf?
Dat heeft m.i. minstens deels te maken met de aantallen restwaardefetishisten die hier rond hangen.
Misschien zegt het woordje “micro” genoeg. Kleinere afzet dus minder mensen die iets over het horloge vertellen en als ze erover vertellen zijn er minder mensen die er over mee kunnen praten.
Dan is er vaak ook nog de stap van het bestellen van een plaatje, je kan de microbrands vaak nergens even om de pols slingeren om te kijken of het wat is. De restwaarde gaat dan ook zwaarder meetellen want is het niets voor je, dan heb je direct een paar honderd euro verloren op iets waar je geen plezier aan beleefd hebt.
Ik post steevast mijn Helson, Lum-TEC, C Ward enz in de “wat draag je vandaag”-topics
Maar verder niet zo veel aanleiding toe, inderdaad.
Flipperaars is de politiek correcte term denk ik.
Je hoort ook steevast het argument dat deze merken zich nog niet bewezen hebben. Terecht denk ik. Een horloge van Farer of Monta kost tussen de 1000 en 2000 euro. Best een investering als je niet precies weet wat je krijgt. Aan de andere kant, als de kwaliteit niet in de haak is komt dat via verschillende fora (ik noem blogs bewust niet ) vaak vrij snel aan het licht.
‘By far’ is dit Crepas, de Cayman 2x gehad en de Tektite 1x. Eeuwig spijt dat ik deze heb laten gaan. Als ik hier nog een keer aan kan komen ben ik blij!
Waarom in godsnaam hebben ze voor die nieuwe 39mm variant het logo veranderd?!? Vond dit logo cool, stoer, industrieel. Perfect voor het horloge.
Ik had 'm zo gekocht.
Geen idee.
Welk merk is dit? Vind hem heel mooi… helemaal met die band!
Vermoedelijk omdat dit woordmerk te veel doet denken aan het huismerk van de lokale bouwmarkt. Dat vond ik er in elk geval altijd jammer aan. Die nieuwe 39mm lijkt me trouwens een fraai horloge.
Het kan aan mij liggen (of het is toeval) en bedoel er niks mee, (behalve dat ik het zelf niet zo heel mooi vind) maar het lijkt erop dat bijna alle microbrands hun naam met hoofdletters op de wijzerplaat zetten? (Kijk maar naar o.a. HELIOS, MONTA, FARER, CREPAS, HELSON, BOREALIS, DAN HENRY, MAGRETTE, AEVIG en DEEP BLUE)
Waarom is dat?
Ik heb hele goede ervaringen met Dan Henry, Obris Morgan, NTH, San Martin, Hemel, Dreyfuss en Steinhart!
SEIKO ook.
Edit: En ROLEX en OMEGA…
Inderdaad! Heel veel merken hebben het… Viel me serieus nu voor het eerst pas op haha!
Prometheus, model eagle ray. Helaas is 't model al enkele jaren uitverkocht.
De band is niet de originele maar een eigen stone row stone roggenleren band.
Kwam origineel op een stalen band.
Ik wil graag een Monta en / of een Norqain
Ik zit toch stiekem weer te kijken naar een nth
Ouch, als die Tugela 40mm of kleiner was geweest (en dunner dan 13mm), had ik er al 1 besteld.
Maar verder, Halios. Heb (na lang zoeken) een Seaforth mkI hier op het forum gevonden; afgezien van het lawaai (Miyota 90S5) één van mijn mooiste horloges met geweldige afwerking.
Nodus vind ik ook nog wel coole dingen maken, en verder nog weliswaar een beetje pricey, maar de Orion Calamity.