Wat is jouw ultieme 2 piece collectie

Als ik optie twee en drie net anders gemengd had zou het stemmen moeilijker zijn geworden. De Nomos en de Shunbun tegen de SBGW en de Ibuki is lastiger.

Heb zelf op Cartier en de GMT gestemd, omdat de Cartier op leer heel erg netjes wordt terwijl het allebei lekkere rauwdouwers zijn.

2 likes

20 likes

Afgaande op je relaas gisteravond, optie 3 minus die Citizen plus een knappe zwarte/donkere quartz GS. Die Citizen en de Shunbum hebben beide een feestdial, en zoals je terecht opmerkte is het fijn om een minder uitbundige plaat erbij te hebben. Quartz, want easy grab, zwart, want allround en -naar ik aanneem- ook een stralende bandenslobberaar.

1 like

Heel dik!! Is dat een bronzen omega…

1 like

Heeeul duur brons denk ik…

3 likes

Binnen mijn eigen collectie zou ik voor deze twee modellen gaan:

• Sub als dagelijks horloge
  • OP voor de funky dagen :partying_face:

Als geld geen rol speelt zou ik gaan voor dagelijks een Nautilus 5811 en voor de feesten en partijen een DD puzzel dial

12 likes

nog onvoldoende kilometers hier gemaakt om spullen te koop aan te bieden, nog even los van het feit dat dit ook niet in de algemene topics is toegestaan. Matige binnenkomer deze post :grimacing:

2 likes

Is dat nou een verkapte advertentie? Ik zou dat laten als ik jou was, want je hebt het trustlevel nog niet om hier dingen aan de man te brengen.

Nee. GS uit de heritage lijn slobbert helemaal geen banden, die moet je gewoon op staal houden. De SBGX265 kan een soort van banden wisselen.

Dan wordt het de Shunbun + de Cartier. Mogelijk tegen de Citizen + de Nomos, en de SBGW231 + de SBGN013 GMT.

Eigenlijk zit ik hier een hele mooie six piece te beschrijven, maar dan moeten we nog maar afwachten of die hetzelfde blijft wanneer ik de Kurono Tokyo Reiwa binnen heb. :slight_smile:

4 likes

17 likes

Oké wat mij betreft nieuwe favo sub date
Black en Nautilus blue date :fire::fire::fire::fire::fire: nr 1

1 like

Rolex YM met blauwe plaat en een;
AL&S Saxonia witgoud moonphase.

Daar zou ik me echt altijd mee kunnen redden.

Zeer bruikbaar setje.

24 likes

Klopt :wink:

2 likes

Die L&S zit er helaas niet in…:laughing:

18 likes

Dat kan ik mij heel goed voorstellen!! Pepsi is van welk jaar… 2013? Prachtig setje. Daar zou ik ook wel mee kunnen leven

2 likes

Wat een middelmatigheid hier HF… :roll_eyes: en nauwelijks een complicatie te zien. Droom Groot !
Uiteraard moet er een dikke kalender in, en wat excellents op het gebied van uurwerktechniek a detente.
Nec plus ultra ;

IWC Perpetual 18K wg

en van de meester zelf, Raul Pages met een regulateur a detente (via Monochrome)

13 likes

Oké True dit is wel next level. #droomgroot dus :sweat_smile:

Dan liever de 5270:

IMG_4416
IMG_4415

6 likes

Ja, die IWC is bijna 44mm :smile:

In combi met een chronograaf vind ik het wat minder smoelen, maar dat PP uurwerk is dan wel weer mooier. Op de dubbele maanfase wint de IWC het weer.

1 like

Als ik echt groot zou dromen zou ik toch ooit een dag ook iets zeer exclusief van Jacob en Co willen. Maar ja daar hoort ook wel een life style bij :sweat_smile: