Wat is jullie diepste duik(er) ervaring?

Morgen ga ik op vakantie naar de Kroatische kust, waar ik met mijn dochter ga snorkelen. Mijn Seiko Boss gaat daarbij mee.:slight_smile:
Ik heb inmiddels 8 duikers waaronder een Oris Tauchmeister en dit is de eerste keer dat er 1 het water in gaat. Zelfs nog niet mee onder de douche geweest!

daarom aan jullie een vraag: hoe diep gaan jullie met je duiker? :stuck_out_tongue:
Enige suggesties:

a. Duiken? ik heb nog niet eens deskdive krassen op mijn band! Al mijn horloges liggen in een kluis in waarde te stijgen.

b. Ik beschouw duikhorloges gewoon als een heel erg mooie horloges met karakter, of je er nu mee duikt of niet.

c. Vorige week vergat ik mijn Rolex voor het douchen af te doen. ::o Gelukkig doet ie het nog.

d. Ik duik regelmatig hier in Nederland. Meestal is het water dan zo troebel dat ik mijn horloge niet kan zien. Ik heb daarom maar een Ice Watch gekocht.

e. Ik ging vroeger elk jaar in Aruba op ā€œstudiereisā€ en daar duiken. Sinds ik een nieuwe baan heb komt dat er niet meer van :wink: W.A. van Buren

f. Ik zit met mijn (zwaar gesponsorde) Omega regelmatig in atoomonderzeers :wink: 007

g. Ik ga dieper dan volgens de specs van mijn duiker mag, maar ja, ik zit tenslotte bij de Navy Seals. :X

i. anders, namelijk …

:smiley:

Ik ga voor b :wink:

Optie i.
Lengte 178 cm, hoofd boven water, voeten op de bodem… Excel… 62cm :smiley:

i. kan niet eens zwemmen:D

Ik duik wekelijks, het hele jaar door, dus meestal in Nederland. Met een goede duikcomputer (uwatec) heb je eigenlijk geen duikhorloge nodig. Daarbij komt dat de banden, ook met duikverlenging, vaak of niet om je pols (met 7 mm pak) passen of onder je handschoen vallen. Ik hang dus af en toe ergens een horloge aan mijn duikpak maar heb het nog nooit functioneel gebruikt.
Hoe diep je ook gaat, een duikhorloge dat 200m wd heeft overleeft alles. Normale duikers gaan zelden dieper dan circa 60 meter, een diepte waarop ademlucht giftig wordt. Mijn max. Is circa 35-40 meter.

Grapje… Oude waterkolom dieptemeter

Hans

1 like

Ik heb vroeger wel gedoken, dan ging er een gratis duiker mee die ik ooit bij een tijdschrift gekregen heb. Dat ding heeft veel van de wereld gezien :wink:

Helaas mijn gehoor verpest vermoedelijk met een keer duiken. Duik nu nooit meer, mis het wel.

Ik ga voor b, met als aanvulling dat ik wel eens snorkel op de Antillen of zwem met dolfijnen in Egypte zoals een paar weken geleden.

b)

diepste duik die ik ooit gemaakt heb is denk ik een meter of 4 in het zwembad toen ik van de 10m plank af sprong :smiley:

Groet
Mark

B, vind het heerlijk om te zwemmen maar sporten met een horloge om vind ik niet prettig. Enige uitzondering is mijn hartslagmeter.

Duiken staat op mijn to do lijstje, wil echt een keer een vakantie besteden aan het halen van mijn brevet.

IAMsterdam Schreef:

B, vind het heerlijk om te zwemmen maar sporten
met een horloge om vind ik niet prettig. Enige
uitzondering is mijn hartslagmeter.

Duiken staat op mijn to do lijstje, wil echt een
keer een vakantie besteden aan het halen van mijn
brevet.

Tip, haal je brevet in Nederland en niet in twee of drie dagen in Verweggistan. Levensgevaarlijk.

Helemaal mee eens, de meeste halen hun PADI brevet. Dan mag je alleen duiken in omstandigheden die hetzelfde zijn of slechter. Ook zijn de lesscholen in NL beter omdat ze meer tijd voor je hebben.
Afduiken in water van 6-7 graden is beter voor je karakter dan 20-25 vindt ik. Zeker als je je masker moet afdoen en dit dan weer watervrij maken. Dat koude water ineens op je voorhoofd op een meter of 12 diepte en het dan weer watervrij maken met je neus dan moet je redelijk stressbestendig zijn.

jantje.vlaam Schreef:

Helemaal mee eens, de meeste halen hun PADI
brevet. Dan mag je alleen duiken in omstandigheden
die hetzelfde zijn of slechter. Ook zijn de
lesscholen in NL beter omdat ze meer tijd voor je
hebben.
Afduiken in water van 6-7 graden is beter voor je
karakter dan 20-25 vindt ik. Zeker als je je
masker moet afdoen en dit dan weer watervrij
maken. Dat koude water ineens op je voorhoofd op
een meter of 12 diepte en het dan weer watervrij
maken met je neus dan moet je redelijk
stressbestendig zijn.

En als je, zoals bij een vriend van mij gebeurde, tijdens de eerste duik in Egypte iemand de bril van je hoofd schopt, dan raak je echt wel in paniek. Ik heb in het eerste jaar van mijn 1* opleiding (afgezien van de 10 avonden zwembadles en ook theorielessen) 24 duiken gemaakt voor mijn pasje. Dat is echt anders dan twee en een halve dag Egypte of Thsiland en dan denken dat je kunt duiken.

Ik ben het helemaal met je eens Hans, zeker als je eens van plan bent om dieper dan 6m te gaan is een ā€œgoedā€ diploma aan te raden.

De meeste vis zit tot 6m diepte. Dieper dan 6m zit er minder vis, maar wel groter en mooier.

b: ik heb al een hekel aan regen…

Orisfan Schreef:

Het regent zelden onder water :smiley:

I: lekker zwemmen doe ik wel in de zomer met mijn G-shock of BFK:D Zelfs in zeewater. Na het zwemmen goed afspoelen en schoonmaken. Kan er toch tegen:#

hcptdg Schreef:

Orisfan Schreef:

Het regent zelden onder water :smiley:

=========

maar wel altijd nat, erg nat…

i. Gedoken op 3-4 meter in Egypte en op die diepte al een teringlast van mijn mijn oren (kon voor geen mogelijkheid klaren). Horloges boeiden me toen nog niet, maar ik zou mijn Rolex vast niet omgehouden hebben, toch te bang dat er wat mee zou gebeuren (je hebt immers ook roofvissen)…

Ik duik heel af en toe nog wel eens met mijn Oriƫnt Ray het uitgaansleven in. :smiley:

Gr Wouter

I. Want afwassen met een teiltje kun je niet echt duiken noemen…

mvg