Een tijdje geleden had ik een gesprek met een ander forumlid over de titel van dit topic : ’ Wat is je droom horloge’? We konden allebei vrij snel een horloge opnoemen. In mijn geval de prachtige Patek Philippe Perpetual calender retrograde date 5159r-001 . Mijn maat kwam vrijwel direct met een Grand Seiko Snowflake SBGA211 opzetten. En aangezien ik het wel boeiend vind om te weten over welke horloges jullie 's nachts wegdromen…
Een van deze hoop ik in 2019 te kopen.
De Globemaster. Sommigen vinden hem oersaai of zijn geen fan van de fluted bezel. Maar ik heb hem in het echt mogen dragen en ik ben een fan van zowel het ontwerp als het uurwerk.
De JLC master control date.
Dit is waar ik eigenlijk pas de laatste tijd mee bezig ben. Een clean lichte cream/champagne/wit/beige dial voor iedere dag. Na alles te hebben gedragen weer terug naar de simpliciteit en het eerste horloge waar het voor mij mee begon. De Globemaster is op het moment in mijn vizier omdat ik hem wat robuuster vind ogen om de pols. Het zit mooi ergens tussen dress en casual in, heeft 100m waterdichtheid, datum (de enige complicatie die ik gebruik) een fantastisch uurwerk, voor mij optimale 39mm afmeting en een gave display caseback. De JLC voldoet bijna aan al die voorwaarden maar de waterdichtheid laat te wensen over voor een “forever watch”.
Edit: Voor deze horloges moet je eigenlijk ook de display caseback toevoegen.