Wat is jullie ervaring met het reviseren van?

Al enige tijd ben ik een blije drager van een Rolex Submariner en nu wil ik deze voor officiële onderhoud wegsturen.

Bij zowel Schaap n Citroen (€ 670,-) als Gassan (€ 650,-) krijg je na twee weken een prijs opgaaf van wat er eventueel vervangen moet worden.

Maar wat is jullie ervaring? Wat zijn de onderdelen die de meeste slijtage hebben en wat zijn de gemiddelde kosten ongeveer geweest?

Ik ben hier nieuw in dus vergeef mij mijn onwetendheid.

Met vriendelijke groet,

Lesley

2 likes

Dat 650/670 te goedkoop is. Ga maar uit van 800 tot 1000 piek. :call_me_hand:

Ik vind de term officiële onderhoud wel leuk.

2 likes

Hoi Han, dank je wel voor je reactie. Ze vragen 650-670 euro voor het in ontvangst nemen van. Na twee weken krijg je een prijsopgaaf, vanuit jouw reactie geloof ik dat die 1000 er nog eens bij komt?

Officiële onderhoud door Rolex gecertificeerde lui.
Reviseren incl. registratie en certificaat
geen idee hoe ik dit ander moet noemen…

1 like

Dat Gassan zich perfect aan de prijsopgave houdt. Full Service zijn de slijtage onderdelen inclusief, als ik me het goed kan herinneren. De andere zaken (glas, eventueel plaat en wijzers) staan vermeld op de prijsopgaaf.

Voor de DD was dat fors; 1k+

2 likes

Nee joh, het totaalbedrag zal tussen de 800 en de 1000 zitten.

Uurwerk/slijtage onderdelen zitten als het goed is bij de prijs inbegrepen bij een Rolex service. Lekker dragen tot er wat mis gaat dus. Een periodieke service bij Rolex is zonde

2 likes

Ah hier is de Rolex van meneer Koekoek. Jeetje, die ziet er uit zeg! Even kijken hoe lang geleden de laatste onderhoudsbeurt was. WAT!!! in 13 jaar nooit onderhouden?! Ach, wij Rolex nemen alle extra kosten van slijtagedelen op ons. Geen probleem.

Denk je echt dat het zo gaat?

5 likes

Waar denk je dat je anders 800 euro voor betaald?

1 like

Voor periodiek onderhoud en alle slijtagedelen die dan vervangen moeten worden.