Hoi Han, dank je wel voor je reactie. Ze vragen 650-670 euro voor het in ontvangst nemen van. Na twee weken krijg je een prijsopgaaf, vanuit jouw reactie geloof ik dat die 1000 er nog eens bij komt?
Officiële onderhoud door Rolex gecertificeerde lui.
Reviseren incl. registratie en certificaat
geen idee hoe ik dit ander moet noemen…
Dat Gassan zich perfect aan de prijsopgave houdt. Full Service zijn de slijtage onderdelen inclusief, als ik me het goed kan herinneren. De andere zaken (glas, eventueel plaat en wijzers) staan vermeld op de prijsopgaaf.
Uurwerk/slijtage onderdelen zitten als het goed is bij de prijs inbegrepen bij een Rolex service. Lekker dragen tot er wat mis gaat dus. Een periodieke service bij Rolex is zonde
Ah hier is de Rolex van meneer Koekoek. Jeetje, die ziet er uit zeg! Even kijken hoe lang geleden de laatste onderhoudsbeurt was. WAT!!! in 13 jaar nooit onderhouden?! Ach, wij Rolex nemen alle extra kosten van slijtagedelen op ons. Geen probleem.
Voor periodiek onderhoud en alle slijtagedelen die dan vervangen moeten worden.
Ik kan me voorstellen dat extra gemaakte kosten vanwege achterstallig onderhoud gewoon in rekening worden gebracht. Lijkt me ook niet meer dan logisch.
Maar als jij empirisch bewijs hebt dat ik het fout heb zie ik dat graag tegemoet.
En mocht jij gelijk hebben zou ik dat echt top vinden!
Hoe weet Rolex hoeveel het horloge gedragen/gesleten is en wanneer het voor het laatst geserviced is? Denk dat ze om het makkelijk te houden gewoon 1 tarrief voeren. Die paar tandwieltjes en de veer die vervangen moet kost ze als producent wat, een paar tientjes? 4-8 man uren per horloge. Dan zit er genoeg “meat on the bone” bij die 800 euro
Ik neem aan dat ze het bijhouden. De meeste Rolexdragers brengen hun horloge gewoon naar de juwelier en ik denk zelfs meestal waar ze hem gekocht hebben.
Ben hier eigenlijk wel benieuwd naar. Wie weet of dit wordt geregistreerd? Bij de juwelier of bij Rolex? Net als de APK of zo?
ja daar ben ik dus een beetje nieuwsgierig naar:
je brengt je auto naar de garage voor een kapotte voorlamp en je krijgt vier nieuwe banden en ruitenwissers. Ik zou dat niet voor verrassingen met mijn horloge willen komen te staan namelijk
tenzij je net zolang wacht dat het hele movement in puinstaat is. Heb van wel eens gehoord van een HF-er dat de Rolex van zn schoonma na 20 a 30 jaar dagelijks dragen een stuk duurder uitkwam.
Gewoon opzoek naar een goede onafhankelijke horlogemaker, ik kan Nico Reitsman adviseren. Zeer kundige gediplomeerde horlogemaker welke met originele onderdelen werkt en uiteindelijk voor een veel lagere prijs, bent hem vaak wel 8 weken “kwijt”.
Ik heb bewust gekozen voor Gassan daar ik het groene pasje als bewijs van service wilde hebben. En daar werkt één van de beste Rolex polijsters die in NL rondloopt.
Als TS minder hecht aan het pasje, weet ik nog wel een adres met Rolex-, Patek- etc ervaring die ik ook blind vertrouw.