Wat is jullie fijnste stalen band?

De band van deze beauty;

Heerlijk horloge en een fijne band.

1 like

Dit horloge draag ik bijna dagelijks en sindsdien wil ik eigenlijk geen leren bandjes meer dus deze:

Maar die van m’n sub is eigenlijk nog iets fijner.

1 like
2 likes

Mijn Ebel E-type chrono, echt een perfect zittende armband, de schakels vormen de letter E.
Gezien de afwerking en kwaliteit moet dit een dure grap geweest zijn begin deze eeuw.

Daddel.

Ik heb er eens over nagedacht en ik denk dat mijn fijnste staalbanden
een aantal overeenkomsten hebben. . massieve schakels / breder dan 22mm / stevige endlinks en klapsluiting
met voldoende micro verstelling,
hoewel die micro verstelling ook weg kan blijven zodra hij lekker zit.
wel een afknapper vind ik vlindersluitingen die kunnen het draagcomfort van een opzich fijne band behoorlijk verpesten
Deze laatste is bijvoorbeeld door de vlindersluiting veel minder buigzaam en deze dwingt de hele band in een onaangename cirkel vorm

Voor mij wint de standaard Jubilee van Seiko het van iedere andere band (die ik tot nu toe heb gehad…)
Schitterende band en hij zit heerlijk. Zeker ook één van de redenen dat de SKX mijn daily beater is.

Zeker… zo’n jubilee is ook een die je lekker “los” kunt dragen
:+1:

Deze SMP 300 banden zijn de fijnste samen met de Speedy achtige band van de SMP 300! :ok_hand:

Ik moet zeggen dat ik ook benieuwd ben naar de band van de Pelagos… Die zal qua comfort ook hoog scoren denk ik.

Groeten,

Noel.

1 like

naast het comfort vind ik deze ook nog eens ontzettend mooi;

Edit; misschien lastig te zien; tudor bb

1 like

Mooiste m’n SMP, maar fijnste… misschien dat het gedeeltelijk komt door gewenning, misschien gedeeltelijk dat ie nu een ratchet sluiting heeft (HEERLIJK dat ie zonder tools even bijgesteld kan worden), maar m’n Monsterband vind ik erg fijn zitten.

1 like

Weet je wat de band weegt? Was benieuwd.

Vind het ook een geweldige band en bepaald niet alleen “voor het geld”.
Maar, vertel eens meer over die ratchet-sluiting. Sluiting dus vervangen?

De Jubilee band van mijn Datejust. Sooo smooooth…

2 likes

Damasko: 75 gram
Band: 75 gram
Totaal 150 gram
:+1:

1 like

Schitterend mooi een Stowa Seatime!
Als ze niet zo explosief de hoogte waren ingeschoten, zat er nu ook één in de collectie!
Zeker met de verwisselbare bezels een grote plus en een makkelijke bandenswapper!

De band van mijn Bruvik Fjord GMT.

Yep, door een originele van een Seiko Marinemaster. Het is imho niet de mooiste ratchet sluiting, omdat je aan de kant die je ziet uitschuift.

Maar ik vind het wel erg praktisch. Bovendien kun je deze ook verstellen (met name vergroten) terwijl je het horloge om kunt houden.

1 like

Dat lijkt wel een armband zo zonder sluiting. Erg fraai gedaan inderdaad met dat subtiele rolex logo. Zonder zou je niet weten waar je em open moet maken :stuck_out_tongue:

Jammer dat je na een poosje een post niet meer kunt aanpassen. Dan even maar even een reply. Wat ik bedoel te zeggen is dat je em om de pols kunt verstellen. Dus zowel vergroten als verkleinen. Met name het vergroten is bijzonder, omdat bij sommige ratchet sluitingen je voor het verstellen het horloge af moet doen/sluiting moet openen (Rolex glidelock), of om de pols alleen kunt verkleinen.

Maar Seiko is niet de enige waarbij dat kan, ook Citizen e.a. hebben ratchet sluitingen die je om kunt houden en zowel kunt vergroten als verkleinen.

Wat een mooie banden komen hier langs zeg! :+1: