Wat is jullie fijnste stalen band?

Dit onderwerp is ongetwijfeld al eerder aan bod gekomen maar met alle aankopen en al het geflipper verandert de favoriet vast van tijd tot tijd😉
Ik draag eigenlijk alle soorten banden maar staal blijft mijn favoriet. Daarom ben ik benieuwd naar jullie fijnste stalen band. Ik trap af met de mijne: die van mijn Citizen Signature. Mijn collectie bestaat uitsluitend uit klokjes <€400 (deze tweedehands inclusief) en de kwaliteit van deze band steekt er met kop en schouders bovenuit.

Hier wat foto’s, wel wat gebruikssporen…

Dus, wat is jullie fijnste stalen band? :slight_smile:

1 like

Halios Tropik. Schitterende band qua looks en kwaliteit naar mijn onbescheiden mening.

Deze is wel erg fijn!

1 like

Deze Tissot band, erg soepel en prachtig afgewerkt
[URL=http://s242.photobucket.com/user/lennootje/media/P1020801_zps34cc7c93.jpg.html][/URL]

groetjes Lenno

Mijn skx op een Seiko Jubilee.

1 like

persoonlijk vind ik de seamasterband het fijnste al draag ik ook die op leer :wink:
de plofprof had een fijn verstel op de sluiting zitten wat helemaal perfect werkt omdat je de band dan elke keer perfect af kunt stellen.

1 like

Al meer dan 30 jaar deze. Heel soepel door de speling in de schakels :wink:

2 likes

Makkelijk! De stalen band (en solid end links) van mijn Stowa Seatime. Ik heb er een verbouwing en meerdere outdoorvakanties mee doorstaan. Ongelofelijk hoe goed gemaakt voor destijds € 99,00 meerprijs (minus de korting op het totaal omdat ik de 5 DZVL Flieger Ltd’s had besteld ;-)).

De band is ondertussen overigens al héél lange tijd ‘uitverkocht’ op www.stowa.de. ik verwacht niet dat hij nog nieuw te koop komt.

EDIT : DAMN, wat is er met de prijzen op de Stowa site gebeurd? € 1150,00 voor de Seatime op rubber met een levertijd van 4 weken? Heb destijds naar ik meen € 680,00 inclusief stalen band betaald, geleverd uit voorraad. De extra lunettes waren volgens mij zo’n € 70,00 toen.

2 likes

De band van mijn BFK is tot nu toe de fijnste RVS band die ik ken. Lekker zwaar, heel mooi afgewerkt en geen gerammel door solide endlinks. Echt een topper :+1:

1 like

Ik heb smalle polsen, dus comfortabele bracelets zijn regelmatig een uitdaging voor me.

De fijnste bracelet is gek genoeg die van m’n Casio G-Shock GW-M5610BC. Zit altijd goed, of het nu warm of koud is. Daarnaast erg goed te sizen d.m.v. spring bars.

Toppers uit heden en verleden:
Omega Speedmaster Professional (top kwaliteit)
Tudor Pelagos (glide lock!)
Marathon TSAR (altijd comfortabel)
Sinn 856 (licht en zeer degelijk)

Tegenvallers:
Rolex 93250/78790 (perm links verwijderen wtf)
Halios Tropik SS (bagger, volgens mij had ik een pre-productie exemplaar)

En als grootste prutsproduct:
de OEM Poljot Strela bracelet van Juri Levenberg

leuk dat je je klok nog hebt … zag laatst ook die prijzen en heb toch maar verder gekeken.

Zo’n 5610 band is idd super, heb er ook een voor mijn GW5000 aangeschaft.

Breitling proffesional is wel mijn favoriet, soepel en wat ik vooral fijn vindt, is dat bij wat harige armen je haren niet klem komen te zitten.
Dat is bv wel het geval bij de fortis pilot band en IWC GST chrono band.(deze is wel prachtig afgewerkt en perfect te verstellen)

Grtn Leen.

Je vergeet de Tempest Commodore band waarbij het een half uur duurde om er een schakeltje tussenuit te halen :smile:

PS. huidige Tropik band is super en zelfs voor jouw kleine polsjes op maat te maken :wink:

1 like

Prijzen zijn zo ongeveer ieder jaar verhoogd, bijna ieder model. Ook dit jaar weer, sinds vorige week.
Stowa is overgegaan op titanium voor de sportmodellen, dus er is uberhaupt geen stalen seatime of prodiver meer. Bovendien is er geen stalen band meer beschikbaar! Echt een gemis voor de duikers imo en er wordt ook veel over geklaagd.

Het is ook nog steeds mijn favoriete klok en stalen band!

gr, HJR

1 like

Deze:

Heerlijk flexibel, enorm degelijk en een geweldige uitstraling.

4 likes

De Link van TAG en de Pilot bracelet van Breitling.

1 like

die schroeven zaten inderdaad vast met 2-componentenlijm ofzo

Deze. Met ideale snelverstelling!

3 likes

Die van mijn panda. Alleen jammer dat er geen micro verstellingen zijn.

1 like