wat is jullie mening, mijn verkoop via tweedehands/mp

Zitten idd rare gasten op marktplaats. Tijdje geleden een horloge te koop staan, eerst werd er 900 geboden, toen 1100 en toen werd de naam veranderd en 1500 geboden en later nog eens 2000. Heel vreemd en als kers op de taart kwam er nog een bericht achter aan of ik geen 2000 wou hebben?

Waarom verkoop je ze daar en niet gewoon hier? :thinking:

Horecagelegenheid in de buurt en anders niet. Dat zou mijn voorstel zijn.

2 likes

jouw bedoel ik niet

2 likes

Het gaat volgens mij niet over kwaad in de zin hebben, maar ik heb de indruk dat TS geen wildvreemden in zijn huis wil hebben.
En dat moet gewoon gerespecteerd worden door de potentiƫle koper.

4 likes

:yum: Komt nog, ben nog een groentje

1 like

Zeker, ik heb dat zelf ook liever niet, spreek meestal af bij een bank of een publieke ruimte waar je even rustig kan zitten en de mogelijkheid tot een drankje is ook wel handig.

1 like

Onderbuik is meestal de beste raadgever in dit soort gevallen.

3 likes

:grin: Een bank?
Is dat niet overdreven onhandig met al fie horlogedoosjes, bandjes etc

1 like

In alle eerlijkheid, ik zou persoonlijk ook liever bij iemand thuis een horloge bekijken dan op een openbare plek. Altijd lastig inschatten deze kwesties, als het niet goed voelt dan ook niet doen.

Wat ik zelf meestal doe is degene vooraf even zijn personalia door laten geven, weet ik in ieder geval wie te verwachten en kan ik vooraf een betere inschatting maken. Vermelden dat je alleen bent en liever hebt dat hij daarom ook alleen komt of iets dergelijks is ook nog een optie, al is het maar voor je gevoel (twee man in je eigen huis in de gaten houden is lastiger als een, ze kunnen ook zo wat anders meepakken).

2 likes

:point_up:t4: Dat

Yep er staat een leuke hier in het Anne Frank plantsoen ( google dat maar… )

Horloge kopen ?

2 likes

Als jij jezelf er niet lekker bij voelt, dan vooral niet doen. De potentiƫle koper moet respecteren dat jij niet zomaar iedereen over de vloer haalt thuis. Dat is gewoon redelijk en logica; zeker in deze tijden, waarin de criminaliteit zich steeds vaker richt tot particuliere personen in hun eigen huis. :thinking:

Ik heb zulke situaties ook weleens aan de hand en leg het dan gewoon uit. Tevens vraag ik dan of de persoon even laat weten wie hij is en waar hij woont. Als dat controleerbaar is, is hij bij mij van harte welkom. En als de persoon niet wil zeggen waar hij woont en wie hij is, dan heeft hij kennelijk iets te verbergen en is hij bij mij gewoon niet welkom. Dan gaat de deal dus niet door en kan ik verder rustig slapen. :slightly_smiling_face:

3 likes

Exact! doe ik ook. :+1::slightly_smiling_face:

groter plaatje kon ik niet vinden.

1 like

Niet doen als je niet wilt. Aandringen door koper lijkt me ook ongemakkelijk.

Of tussenweg: wel thuis maar niet binnen? Afhankelijk van hoe je woont.

Heb zelf als koper wel eens een deal afgezegd omdat de verkopende partij enkel elders wilde verkopen i.p.v. thuis. Het ging hier om een horloge van 2.5k via mp. Ik vind het prettig om het horloge bij iemand thuis op te halen. Dit voelt vertrouwd en geeft mij altijd een locatie om op terug te vallen. Als ik het horloge bij de plaatselijke Starbucks koop en hij blijkt nadien nep of gestolen te zijn, heb ik enkel een marktplaats account.

Dessalnietemin ben jij in dit geval de verkoper en mag jij de eisen stellen. Als hij hier niet aan voldoet en het voelt niet prettig, dan wacht je toch op de volgende.

5 likes

Laat daar nou net weer een topic in off topic over zijn geopend en bediscussieerd:

https://www.horlogeforum.nl/t/mening-gevraagd/183240/47

1 like

Helemaal mee eens. Ik zou ook liever thuis bij iemand kopen. Maar doen waar je jezelf goed bij voelt!

Ik spreek zeer zelden af met wildvreemden in mijn huis; zeker als ze met meerdere mensen komen.
Kies gewoon een hotellobby, kroeg of een lunchroom in de buurt van jouw huis.

Als ze dat niet willen: jammer dan & doei! :slight_smile:

1 like