Een vriend van mij heeft niet zolang geleden een horloge gekocht via mp. Hij vroeg of ik mee wilde gaan met hem omdat ik er meer verstand van heb dan hij.
Zou ook goed kunnen dat je potentiele koper geen auto heeft maar een vriend van hem wel.
Het kan allerlei redenen hebben. Wellicht had je kunnen vragen waarom hij met een vriend wilde komen?
Paranoïde…
Hij lijdt idd aan paranoia en is paranoïde…
Als het niet goed voelt dan moet je er niet aan beginnen, simpel. Ik spreek ook nooit bij mij thuis af, altijd op een openbare plaats waar toezicht is. Er zijn voor minder mensen op hun schedel geslagen. Better safe than sorry.
Het is nog altijd de koper die bepaalt of er een koop is of niet je kunt als koper inderdaad eisen stellen die je wilt maar als je geen koper vindt die daar wilt in mee gaan… dan is er gewoon geen verkoop.
Ik blijf mij afvragen waarom een koper zich altijd maar moet bewijzen het is precies een gunst dat de verkoper aan jou wilt verkopen. Het geld moet eerst op de rekening staan anders wordt er niet verzonden, je moet het horloge komen ophalen, je mag het horloge niet komen ophalen, je mag geen vrienden meebrengen… de koper wordt hier altijd voorgesteld als zijnde de onbetrouwbare persoon, terwijl die koper er maar moet op vertrouwen dat het horloge verzonden wordt, of dat het horloge echt zo nieuw is als er wordt geschreven en ga zo maar door.
Vertrouwen is iets dat van beide kanten moet komen maar waarom zou je mij niet bij je thuis willen ontvangen heb je iets te verbergen? (neen ik ben de koper niet maar stel je even in de plaats van de koper ).
Mijn raad aan @Exer is indien je denkt dat er een probleem zou kunnen zijn moet je het niet doen, maar niet iedere koper heeft slechte bedoelingen hoor.
Ik wil ook geen vreemde mensen over de vloer, spreek liever om de hoek af in een koffietentje.
Heeft niks met verbergen te maken, wat heeft een ander in mijn huis te zoeken? Opzouten
Dat begrijp ik wel, maar als ik een duur horloge kom kopen… (en voor de koper is het aangeboden horloge misschien een duur horloge)… bekijk ik dit graag in een goed verlichte plaats en het liefst nog in daglicht dus liever niet in een donkere kroeg
het is al ongewoon als de koper de vraagprijs betaald niet doen
Verkoop zou vandaag plaatsvinden maar TS @Exer heeft al een tijd niet meer gereageerd. Zou de verkoop uit de klauwen gelopen zijn?
Ik heb tot nu toe niets meer van hem gehoord,
wat wel best komisch is:
ben sinds vandaag gekatapulteerd naar trustlevel 3
Zet ze dan maar allemaal hier te koop, en HF’ers kan je gerust over de vloer hebben…
Gelukkig! Je bent in orde. Nu snel hier dat ding te koop zetten.
En of anders bij de lokale bank afspreken, cameraatje hier en daar, lijkt me safe genoeg…
Lekker warm, gratis koffie… hebbie de nieuwe ING hier al eens gezien?.. daar hebben ze gewoon een hele bar in gebouwd met koffie tafel en de hele rattaplan. kan je goed zitten hoor…afijn gewoon afketsen die gasten als ze zo door drammen.
Hilarious!
OT; my way or the highway is hier universeel toepasbaar.
Geen zaken mee doen!
Jij bepaalt vindt ik…
Lucky basterd
Ik nodig kopers altijd uit in een horecagelegenheid. Nog nooit iemand geweest die perse thuis wilde afspreken. Dat zou voor mij ook een no-go zijn.
Extern afspreken biedt mij meer rust. Plus dat mijn vrouw niet zit te wachten op nog meer horlogegekken bij ons thuis .
Dat iemand samen met een vriend wil komen lijkt me prima. Daar kan ik allerlei goede redenen voor bedenken. Maar in principe spreek ik ook op een neutrale plaats af, zeker als het om iemand van Marktplaats gaat.