Totaal naast de kwestie, toch?
Ik heb het vroeger altijd thuis afgehandeld totdat ik getrouwd ben en mijn vrouw me erop wees dat ze dat niet prettig vond
Ik ben voor mijn werk 2 weken van huis en dan staat ze er alleen voor zegd ze en ‘inkijk’ van een koper in je woning geeft toch risico’s vind ze
Ik respecteer haar hier in en leg bij verkoop dit uit aan de koper en de keuze voor een goed toegankelijke publieke plek
Vroeger deed ik alle verkopen gewoon vanuit huis en gebruikte ‘common sense’, met kopers van HF loop je m.i. 0 risico omdat een ieder bij elkaar wel bekend is
Voor kopers buiten het forum kan het anders zijn, vooral als de je duurdere gewilde klokken verkoopt (Rolex / AP ect) daar is ander publiek in geïnteresseerd en dat soort horloges zijn heel makkelijk ten gelde te maken bij (roof) diefstal
En je moet nooit je hele hebben & houden bekend maken op internet dat is natuurlijk vragen om problemen!
Helaas heb ik zojuist ook een koop moeten laten afketsen om deze reden. Ik heb (vind ik zelf) fatsoenlijke en redelijke alternatieven aangedragen om af te spreken. Maar goed, als iemand per se bij je thuis wil afspreken en jij wil dat per se niet, dan heeft die ander dat te respecteren. Je hoeft niet iemand binnen te laten die je niet kent. Omgekeerd heb ik het ook meegemaakt als ik zelf iets tweedehands wilde kopen en ik begrijp dat. Het is jouw huis en jouw regels.