Wat is jullie mening?

Ik twijfel tussen deze Zeno of een U boat. Aangezien je nu opeens dood gegooid word met u boat neig ik toch sterk naar de Zeno. Er is er ook in met een grijse plaat.
Model: Super Oversized 9558SOS
Werk: Handopwinder
Diameter: 55mm. High 15mm
Kast: Staal
Armband: Kalfsleder.
Horlogekast: gesatineerd staal.
Kleine secondewijzer bij 6 uur.

Grote lichtgevende cijfers en wijzers.
Glasbodem.
Werk: Unitas 6498-2.
Geblauwde staalschroeven.
Gangreserve 57 uur.
Stalen gesp.



Mvg Dennis.

U-Boat is in mijn ogen een plak-merk met gejatte ontwerpen en heeft dus nooit de voorkeur boven een ZENO (hoewel ZENO soms ook wel wat verdachte ontwerpen heeft ;))

ik zat een half jaar geleden ook sterk te twijfelen tussen een U-boat en een zeno. Ik heb toen gekozen voor een U-boat lefthook 53. Nu heb ik echter spijt dat ik geen zeno heb gekocht. Zeno is toch wat exclusiever, is mechanisch en heeft een mooiere geschiedenis.
Ik had achteraf liever een zeno oversized van 47 mm gehad, omdat ik de u-boat nu echt te groot begin te vinden. Een zeno van 55 mm vind ik te groot, ik heb hem omgehad en ik vond het er niet uitzien.

groetjes Alexander

Ik heb al meerdere zeno’s en ook de 47 mm maar hoor toch een boel negatieve verhalen over u-boat dat ik toch sterk de neiging heb om toch voor de zeno sos te gaan. Ik weet dan in ieder geval wat ik koop en heb bij u-boat toch mijn twijfels.

Mvg Dennis.

Ben het met de vorige schrijvers eens. Ik heb ook getwijfeld tussen een Zeno een een U boat. Ik ben toen toch voor de Zeno gegaan. Enerzijds omdat die sneller binnen mijn budget zou komen maar anderszijds ook vanwege de orginaliteit en geschiedenis.

Later zag ik de U-Boat live en het zijn wel echt grooooote dingen hoor. Apart, dat zeker maar je moet het wel kunnen dragen om je pols. Niet iedereen staat zo iets moet ik zeggen. Volgens mij is de Zeno iets platter dan de U-Boat en daardoor dus wellicht wat makkelijker draagbaar!

Ohja, als je tot aanschaf overgaat van de Zeno ‘moet’ je dat echt via Sayin doen hoor. Marely heeft de mijne ook geleverd en ik ben heel erg tevreden over haar qua service en reactie snelheid ed. Echt een pluim!

Als bezitter van meer Zeno’s dan polsen :slight_smile: heb ik ook een paar U-boats gehad. Inmiddels ben ik ze weer kwijt. Het gevoel ontbrak zeg maar. De U-boats trokken wél veel bekijks, maar een conversatie leidde al snel naar de Zeno’s. Persoonlijk een eerlijker horloge voor nagenoeg hetzelfde geld (nou, bijna dan). Mijn keuze zou absoluut de Zeno zijn, en dan max 47mm. De 55m is wel errug groot hoor.
Jur

ZENO !! Geen Discussie mogelijk.

Zou zelf de 55 mm niet nemen, eerste tijd is het leuk maar het is echt TE groot om te blijven dragen.
Bij 47-49 mm houdt het wel op voor een comfortabel horloge, als je een dunne pols hebt is dat zelfs al heel fors.

Jur Schreef:

Als bezitter van meer Zeno’s dan polsen heb ik
ook een paar U-boats gehad. Inmiddels ben ik ze
weer kwijt. Het gevoel ontbrak zeg maar. De
U-boats trokken wél veel bekijks, maar een
conversatie leidde al snel naar de Zeno’s.
Persoonlijk een eerlijker horloge voor nagenoeg
hetzelfde geld (nou, bijna dan). Mijn keuze zou
absoluut de Zeno zijn, en dan max 47mm. De 55m is
wel errug groot hoor.
Jur

Jur, ik raak wel erg benieuwd naar je collectie. Zijn er wellicht ergens foto’s te bewonderen?

Ik zou ook gaan voor … ZENO!

Het gaat denk ik ook de zeno worden maar wil ze toch eerst nog even om de pols hebben. Die 2mm verschil zal het hem ook wel niet doe maar de u boat is volgens mij nog wel redelijk wat dikker en die kroon is ook erg groot.

Mvg Dennis.

Inmiddels wat verouderd (er zijn er nog twee bijgekomen) maar ze blijven mooi.
Overigens gaat de Skeleton als eerste weer weg…
Jur

Lekker handig;
http://www.trustphotosite.com/Jurgens/Zeno_collection/
was ik hem bijna vergeten.

Ziet er goed uit Jur!

naar mijn mening te groot en ondraagbaar, geld ook voor de u-boat, als ik moet kiezen…de Zeno.