Wat is jullie ultieme collectie?

Niet specifiek op gezocht, maar meer in m’n hoofd ontstaan om aankopen voor mezelf te verantwoorden.
En bij voorkeur niet 2 van hetzelfde type in de verzameling.

  • Chrono - Omega Speedy
  • GMT - Tudor BB Pro
  • Dresser - Seiko Presage SRPB41J1
  • Fieldwatch - Rolex Explorer
  • Digitaal - G-Shock DW-5600DC-1
  • G-Shock - G-Shock GA-2110ET-8AER
  • Diver - Seiko SPB143J1
  • High accuracy quartz - Bulova Curv 96A257
  • Fully lumed dial - Zelos Swordfish Ti frost
  • Retro inspired - Tissot PRX

En nog wat op het oog…

1 like

Het idee van een zo beperkt mogelijke collectie staat me ook wel aan.
Zo heb ik er eeuwen over gedaan om mijn eerste “dure” horloge te kopen.

1 like

Dat is correct. Als je iets duurs koopt is het elegant. Duur en bonkig neigt naar vulgair, in mijn beleving, uiteraard. En dan nog zijn er uitzonderingen.

Zo vind ik de gouden Aquaracer die net uit is gekomen, die met de fumé wijzerplaat, ook fantastisch. Dat is één van de zeer, zeer weinige toolwatches die ik (samen met de 37mm gouden yachtmaster) cool kan vinden.

Niets is in steen gehouwen, ik heb het vaak over richtlijnen, geen wetmatigheden. Hoe kan dat ook anders? Het gaat hier over spiegeltjes en kraaltjes. :slight_smile:

Vooruit.

Daar zou ik dan deze drie naast leggen, en niet verder kijken, als ik van nul moest beginnen:



Dan was m’n duiker m’n duurste horloge. Da’s een interessante reversal, maar als het mooi en klein is, is het mooi en klein.

Waarbij, de nieuwe Tank Americaine is ook geweldig, in de nieuwe maatvoering met de automaat.

3 likes

Dat is relatief en voor iedereen weer anders. Zeker als je, zoals eigenlijk de vraag van dit topic gesteld is, niet hoeft na te denken over prijzen. Maar ik begrijp je geloof ik.

2 likes

Kijkende naar je selectie zijn we het overwegend eens, dus ik vermoed het ook. :slight_smile:

1 like

Mijn ultieme collectie zou 1 horloge zijn dat ik gewoon altijd en overal draag. Helaas heb ik dat horloge nog niet gevonden.

Minimum voorwaarden: moet er zorgeloos mee kunnen zwemmen, kan tegen een stootje, werkt op verschillende soorten van banden en heeft een datumaanduiding.

Zo zijn er veel, maar ik heb dat ene nog niet gevonden. Omega Aqua Terra zou heel dicht in de buurt komen als ze daar eens deftige wijzers op zouden zetten.

2 likes

Alles wat een duiker is !

1 like

Had mn rode RLC stift al klaar maar you’re good.
Dop blijft er op

:drooling_face::drooling_face::drooling_face:

1 like

Dan ben je echt klaar @TagEd :rofl:

1 like

Dit, met met misschien nog eentje erbij. Ik zit me af te vragen of ik qua formaliteit ‘omhoog’ moet met een dresser of omlaag met een duiker/GMT. Nouja, een Vacheron Constantin zou ik nog wel willen, 5/4 digit GMT, two line sub, Reverso…

De IWC en de G-shock dragen ongeveer even groot en het zou mooi zijn als de derde ook een beetje dit formaat is. Zeg, 10/12 mm dik, 47/48 lug to lug, ongeveer 38/40mm… Nouja. Ik hoor graag jullie ideeën voor een nummer 3.

2 likes

#mie2

Plus nog die middelste Seiko, maar die is ineens naar mijn vrouw verhuisd.


De Citizen draag ik het liefste, de Sinn heb ik eigenlijk spijt van want een ongelooflijk saai horloge. Dat straalt nou echt werkelijk niks uit, maar ok.

Nope, geen behoefte aan :slightly_smiling_face: (duiker, chrono, dress klaar mee, niet mijn ding)

1 like

Ik vind het op foto nu net het omgekeerde, de Sinn heeft net dat iets anders waardoor die (op foto) mijn voorkeur zou zijn :thinking:

3 likes

Dat dacht ik ook, maar in het eggie valt de Sinn mij verdomd tegen. Godsgruwelijk saaaaaai :weary:
Nou wilde ik ook een saaie zwarte alleskunner, maar ik vind er gewoon niks aan. Die Citizen glimt nog her en der als je je pols beweegt, daar zit nog wat beweging in.


Die Sinn is echt doods :skull_and_crossbones:
Valt ook qua foto`s niks mee te beginnen, zijn allemaal hetzelfde : boring.

1 like

Bestaat waarschijnlijk niet voor mij een ultieme collectie, want mijn smaak, mede onder invloed van HF, opgedane kennis en nieuwe releases, veranderd continu.
Wat er in mijn collectie echt in moet zijn:
Chrono- Tudor BB :white_check_mark:
Dresser- Longines master :white_check_mark:
- Hamilton Jazzmaster :white_check_mark:
GMT- Citizen Promaster :white_check_mark:
Duiker- Tudor BB✅
Wat er nog mist zijn:
Flieger- Longines Spirit
California dial- Nomos Club
Toolwatch- Tudor BB Pro
Dress/chrono- Staudt
Titanium- Citizen of Tudor
Flieger/chrono - Hanhart
Maar ik denk ook dat een te grote collectie voor mij niet zou werken vanwege keuzestress en ik geloof niet dat 12 horloges meer rust geven dan 6. De hobby lijkt soms best op een obsessie :stuck_out_tongue_winking_eye:

1 like

Uh Huh GIFs | Tenor

In het handje heeft @FransT groot gelijk.

Tegelijkertijd één van de redenen dat ik nooit zo’n Sinn heb gekocht, want op papier zou het exact, exact m’n ding moeten zijn, maar

Helaas. Aan de andere kant: Het is een prima “einde der tijden” horloge.

Mijn ultieme set ziet er denk ik ongeveer zo uit:


Ben redelijk onderweg maar het zal nog wel wat tijd kosten voordat ik dit negental bij elkaar heb.

6 likes

08e2409e-4de4-4b7b-ba48-6b902076ef68_text
Deze ooit in de hand gehad? Niks saai aan. En er hoeft niet altijd staal op. Hij kan werkelijk ieder kleur leder hebben.

1 like

Elders las ik vandaag dat je een oudere OMEGA Seamaster Diver 300 hebt gehad…of toch nog hebt :thinking:

Een OMEGA Seamaster Diver 300 2220.80.00 zou een mooie optie zijn (https://www.omegawatches.com/watch-omega-seamaster-diver-300m-co-axial-chronometer-41-mm-22208000) en bijvoorbeeld ook een Rolex Submariner 14060M (4 liner). De 2 liner komt mij gezien de Casio en Flieger iets te vintage over, maar misschien is dat juist wel de bedoeling.

Onder de streep kost de Omega de nog eens de helft van de Sub, maar beide zijn geweldige horloges.

4 likes

Speedmaster 321 - Chrono
Sub - Diver
Day-date - Dress
Aquanaut - GMT

50% klaar. Nu bezig met nummer 3. En daarna de knaller.

11 likes