Niet specifiek op gezocht, maar meer in m’n hoofd ontstaan om aankopen voor mezelf te verantwoorden.
En bij voorkeur niet 2 van hetzelfde type in de verzameling.
Dat is correct. Als je iets duurs koopt is het elegant. Duur en bonkig neigt naar vulgair, in mijn beleving, uiteraard. En dan nog zijn er uitzonderingen.
Zo vind ik de gouden Aquaracer die net uit is gekomen, die met de fumé wijzerplaat, ook fantastisch. Dat is één van de zeer, zeer weinige toolwatches die ik (samen met de 37mm gouden yachtmaster) cool kan vinden.
Niets is in steen gehouwen, ik heb het vaak over richtlijnen, geen wetmatigheden. Hoe kan dat ook anders? Het gaat hier over spiegeltjes en kraaltjes.
Dat is relatief en voor iedereen weer anders. Zeker als je, zoals eigenlijk de vraag van dit topic gesteld is, niet hoeft na te denken over prijzen. Maar ik begrijp je geloof ik.
Mijn ultieme collectie zou 1 horloge zijn dat ik gewoon altijd en overal draag. Helaas heb ik dat horloge nog niet gevonden.
Minimum voorwaarden: moet er zorgeloos mee kunnen zwemmen, kan tegen een stootje, werkt op verschillende soorten van banden en heeft een datumaanduiding.
Zo zijn er veel, maar ik heb dat ene nog niet gevonden. Omega Aqua Terra zou heel dicht in de buurt komen als ze daar eens deftige wijzers op zouden zetten.
Dit, met met misschien nog eentje erbij. Ik zit me af te vragen of ik qua formaliteit ‘omhoog’ moet met een dresser of omlaag met een duiker/GMT. Nouja, een Vacheron Constantin zou ik nog wel willen, 5/4 digit GMT, two line sub, Reverso…
De IWC en de G-shock dragen ongeveer even groot en het zou mooi zijn als de derde ook een beetje dit formaat is. Zeg, 10/12 mm dik, 47/48 lug to lug, ongeveer 38/40mm… Nouja. Ik hoor graag jullie ideeën voor een nummer 3.
De Citizen draag ik het liefste, de Sinn heb ik eigenlijk spijt van want een ongelooflijk saai horloge. Dat straalt nou echt werkelijk niks uit, maar ok.
Nope, geen behoefte aan (duiker, chrono, dress klaar mee, niet mijn ding)
Dat dacht ik ook, maar in het eggie valt de Sinn mij verdomd tegen. Godsgruwelijk saaaaaai
Nou wilde ik ook een saaie zwarte alleskunner, maar ik vind er gewoon niks aan. Die Citizen glimt nog her en der als je je pols beweegt, daar zit nog wat beweging in.
Bestaat waarschijnlijk niet voor mij een ultieme collectie, want mijn smaak, mede onder invloed van HF, opgedane kennis en nieuwe releases, veranderd continu.
Wat er in mijn collectie echt in moet zijn:
Chrono- Tudor BB
Dresser- Longines master
- Hamilton Jazzmaster
GMT- Citizen Promaster
Duiker- Tudor BB✅
Wat er nog mist zijn:
Flieger- Longines Spirit
California dial- Nomos Club
Toolwatch- Tudor BB Pro
Dress/chrono- Staudt
Titanium- Citizen of Tudor
Flieger/chrono - Hanhart
Maar ik denk ook dat een te grote collectie voor mij niet zou werken vanwege keuzestress en ik geloof niet dat 12 horloges meer rust geven dan 6. De hobby lijkt soms best op een obsessie
Idd uitstekende suggesties. four liner is cool, maar een beetje meer vintage mag juist wel. de 300 was inderdaad top, maar moest er dus even uit om de IWC mogelijk te maken. de aankoop van de derde wordt ook een zaak van lange adem vrees ik.