Wat is jullie ultieme collectie?

Dag iedereen, misschien al een veel besproken topic, maar hoe ziet jullie ultieme collectie eruit, hoeveel horloges zitten erin en welke “types”. En in hoeverre is jouw collectie al compleet…

Ik draag meestal wat sportievere horloges, dus niet over dressy, en ben op zoek naar wat variatie onderling in merken en looks.

Voorlopig zijn nog niet veel vinkjes gezet, dus kom ik ook wat ideeën sprokkelen :slight_smile:

Dit is mijn lijstje:

  • Duiker - momenteel reeds ingevuld door BB58 (en ook wel nog een oude skx)
  • Chrono - nog in te vullen: speedmaster, zenith chronomaster staan voorlopig bovenaan op de lijst
  • GMT - vind ik een moeilijke, tudor en grand Seiko staan op de lijst
  • Dress watch - ooit een Oriënt star gekocht die dit plaatsje inneemt, maar ligt me niet zo. Goal is een day date of datejust , of iets soortgelijk
  • Brute werk horloge - g shock does the job

Greetings

7 likes

Squale 1521 in veel verschillende uitvoeringen. Overlap is voor mij geen probleem. :+1:

13 likes

Die wisselt. Supervermoeiend is t. Dan wil ik weer dit, dan weer dat. Ik heb er echt last van.

Het ultieme horloge, de ultieme collectie… het is allemaal een gedachte. T bestaat niet echt.

Cheers

8 likes

Dit zijn mijn doelen voor een collectie:
Chronograaf :white_check_mark:
Moonphase :white_check_mark:
Skeleton :white_check_mark:
Duikhorloge :white_check_mark:
Rolex :white_check_mark:
Grand Seiko met spring drive :white_check_mark:
GMT :x:
Goud :x:
Groene wijzerplaat :x:
JLC reverso :x:

23 likes

Gewoon van alles wat en ook verschillende merken :wink:

1 like

Tudor BB GMT, Grand Seiko (verschillende) en een Lange 31. O ja, Glashutte Seaq Panorama.

1 like

Gewoon omdat.

21 likes

Vrij ultiem :ok_hand: :pray:

1 like

Hoe ik dat nu voor mij zou zien?

  • Alleskunner/beater: BB58
  • Dress watch: Tank/Basculante, Reverso, Breguet 5907 in witgoud
  • Chrono: Vintage Heuer Carrera, Speedmaster (nieuwste of vintage Ed White), El Primero Chronomaster Original
  • Wildcard/goud: VC Overseas perpetual calendar ultra thin in rose goud, DayDate 18238 met diamond hourmarkers.

Wat blijft er dan over wat er in gewisseld zou kunnen worden?

16570 polar, YM met blauwe plaat, mooie vintage Snowflake Sub.

Behalve de wildcard van de Overseas zie ik mezelf in de toekomst wel is de ernaar kunnen streven de horloges hierboven in een vorm te proberen te bezitten.

4 likes

Bij Ultieme Collectie denk ik niet aan de gangbare highstreet meuk maar eerder aan een G-Shock MR-G of een gouden Grand Seiko HAQ omdat het tsja wel een beetje ultiem moet zijn en niet doorsnee dus. :wink:

3 likes

Grappig. De BB58 mocht willen dat ie half zo iconisch mocht worden als de SKX.

Ik koop wat ik mooi vind, en denk niet langer na over types.

Ik vind dure sport- en toolwatches eigenlijk ook niet mooi, en ik begrijp de categorie ook niet. Als je iets duurders koopt is het in mijn beleving elegant.

3 likes

Mijn ideale collectie bestaat uit 12 stuks.

Dress, Pilot en chronograaf, elk in 4 kleuren (creme, blauw, zwart en wit).

Merk maakt niet uit, koop wat ik mooi vind.

1 like

24 likes

O.k., ik doe dan even het scenariootje “als ik nu zou beginnen met een horlogeverzameling, hoe zou deze er dan uitzien?”. En ik ga dan voor dan voor een lekker overzichtelijke 3-piece collection. Moet er meteen eerlijk bijzeggen dat 't morgen weer anders kan zijn, hoor! :grin:

De nieuwe TAG Heuer Carrera 39mm

De nieuwe TAG Heuer Aquaracer Solargraph (40mm)

en tot slot de Squale Sub 39 GMT Vintage Blue

Meer heb ik eigenlijk niet nodig. Tja, het leven kan zo simpel zijn. We maken het gewoon nodeloos ingewikkeld. :laughing:

10 likes

ik heb zowat van alles of toch een brede variatie aan horloges in de collectie,
van dik, dun, groot, klein, automaat, handwinder, quartz, eco-drive,
en dat gaat lekker zo, voor elk humeur een horloge :ok_hand: :wink:

2 likes

amai , stevig, mooie collectie met enkele van mijn favo’s ook :slight_smile:

1 like

goede insteek, volg ik volledig de tegenstrijdigheid, maar als €€€ niet uitmaakt… dan misschien :sweat_smile:

Minimaal 4 stuks, duiker, chrono, all rounder en een vintage horloge…
Zoiets uit mijn eigen verzameling:

9 likes

Ah, duur is per definitie niet mooi?

3 likes

Heb zelf het gevoel klaar te zijn. Al wat er nu bij komt is overkill wat niet wil zeggen dat er niks bijkomt :grin:

Maar met onderstaande 2 zou ik eigenlijk ook klaar zijn


19 likes