Wat is mijn horloge waard?

Goedenavond allemaal,

ik heb een vraag over dit horloge: International Watch Co Schaffhausen Schweiz. Ik heb er totaal geen verstand van, mijn opa wilt graag weten wat hij nu waard is. Hij heeft hem in 1966 gekocht in Zwitserland en heeft ook nog alle bij behorende papieren (zie foto’s). Internet wordt ik niet veel wijzer van.

Ik hoop dat jullie meer weten! Alvast bedankt en een fijne avond!

Met vriendelijke groet,

Desiree !

16 likes

Zou deze moeten zijn, op lederen bandje. Waarde? Met zijn 33mm beetje klein naar huidige standaard.

2 likes

Andere lugs, en een ander uurwerk want een heel andere positie van de datumschijf. Maar het horloge van de topicstarter is niet meteen een “stunner” qua looks, zou inderdaad hooguit 1500 a 2000 (indien de band 18K is) zeggen.

Verzekeringswaarde, want je gaat dit niet snel krijgen voor een wat regulier ogende IWC in een kleine maat.

1 like

Heeft meneer het horloge goed laten onderhouden sinds die tijd? U kan denk ik altijd even langs een IWC Schaffenhausen dealer gaan en vragen of ze u een inschatting kunnen geven. Mocht het namelijk al een tijd niet voor onderhoud zijn geweest kan misschien daarvanuit worden gekeken of het 't waard is om dan ook te laten reviseren. Dit kan als ik even google gebruik, namelijk ook te duur zijn maar misschien zegt zo een dealer dat het de waarde voldoende doet veranderen. In Amsterdam zit een Schaap en Citroen pre-owned afdeling en die juwelier is volgensmij een van de IWC dealers in Nederland. Vooral interessant als je het echt wil laten taxateren.

Vergeef me als ik een fout heb gemaakt mede horloge forum leden. Ik weet dat er experts op dit forum zijn die veel meer kennis hebben hierover. Ik probeer enkel in de tussentijd een steentje bij te dragen.

Richemont (= IWC, onder andere) zijn cynische dieven. Ik zou hem zeker niet via IWC laten servicen, dan ben je zo een paar duizend kwijt.