Wat is mijn volgende horloge?

Hoi,
Ik ben opzoek naar een nieuw horloge in de prijsklasse van ongeveer 500 euro.
Ik heb al een tissot PRX powermatic en ben er helemaal verliefd op ook zit ik te kijken naar een van de cocktail times van seiko. een Tudor royal vind ik ook zeer mooi maar ligt jammer genoeg buiten mijn prijsrange. Weet iemand misschien een voor mijn collectie? laat het weten!

4 likes

Het antwoord is altijd Casio/G-Shock.

5 likes

Alsjeblieft

Zitten mooie tussen

1 like

Ben je er zelf al uit wat voor type je wilt? Je haalt een integrated bracelet type aan (Tudor Royal) en dan een dressier horloge (cocktail time).

Voor alle duidelijkheid; het is geen verplichting om een ander horloge te kopen als je tevreden bent met 1 horloge. Je zegt zelf dat je er verliefd op bent. Waarom dan gaan voor een extra? Lijkt dan meer om kopen om te kopen. (Ik weet waarover ik spreek, trust me on that)

Ik haal als advies ook de woorden van @SSFS aan in een ander topic:

8 likes

Kijk eens op pagina 1 van de grote sale van juwelier Vaessen:

Goed punt, ik heb laatst een mijlpaal gehaald met iets en wou mezelf graag belonen hiervoor. Vandaar de keuze voor een 2de horloge😁

Het speuren is leuk en het ontdekken van nieuwe merken ook. Kijk in elk geval ook eens naar Citizen, Baltic, Timex, Boldr, Aevig, etc.

1 like

In die prijs klasse zijn de cocktail times altijd een goede keuze.

8 likes

Budget iets oprekken en dan een … zoeken.

standaard HF reactie :wink:

Prima horloges, waarom zou je het niet doen?

Daar sluit ik me dan wel weer graag bij aan. Als je vindt dat je naast een wat sportiever horloge nog een wat gekleder horloge wilt hebben, fair enough. Maar kopen omwille van het “Nog een horloge willen hebben” levert per definitie een snack op.

En snacks stillen de honger niet, die zijn alleen maar ongezond. In dit geval zul je dan een horloge kopen waar je na twee maanden geen klik mee hebt, waarna je het te koop zet tegen een afschrijving, om vervolgens op zoek te gaan naar nog een snack.

Dat kan zo vele jaren door eikelen, dat gedrag. Vertrouw ons. We weten dit. :slight_smile:

Ook leuk, al zijn er niet veel Baltic modellen van minder dan 500 Euro te vinden. De bovenstaande is het wel zo’n beetje. Maar wel mooi klassiek.

9 likes

Lijkt erop alsof we dezelfde smaak hebben. Prx en royal zijn ook mij favorieten. Iets wat bij jenprijs range past is de seiko presage met sunburst dial deze heb je voor rond de 500

2 likes

Gewoon voor een mooi horloge in de Cocktail range van Seiko gaan. Keuze genoeg en ook in het blauwe gedeelte genoeg te vinden.

1 like

Prachtig horloge! Zal er naar kijken

Wij weten dat niet, je zult echt zelf je collectie moeten opbouwen. Dat is nou net het leuke aspect, de zoektocht.

2 likes

Als je tussen 2 zo’n verschillende horloges twijfelt, zou ik je aanraden om je geld op zak te houden.

Lekker wat verder rondkijken tot de richting duidelijk wordt en het geld brandt in je zak.

2 likes

Mooie Hamilton , een Certina of Tissot , Seiko of Orient , Glycine ,altijd goed !

En heb je al een nieuwe gehaald?

Yes! Heb even gekeken en kwam voor de keuze of ik nog een sportier watch wou of een dressier en ik wou toch wel graag een dress watch dus ben ik voor een seiko presage gaan kijken maar ik wou niet de standaard want dat vond ik toch wel een beetje saai. Daarom heb ik hiervoor gekozen! De limited edition star bar seiko

1 like

Als je je budget iets oprekt kan je een nieuwe Alpinist kopen. Gebruikt en in zeer goede staat zijn ze 100% zeker in je prijsrange te vinden. In vele kleuren en uitvoeringen beschikbaar.

Nice mooi ding have honey dial